اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۷۶

ارسال 100 تن دارو به عراق

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ایجاد چهار قرارگاه و 90 پایگاه موقت در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان برای برگزاری مراسم اربعین خبر داد و گفت: بالغ بر 9000 نفر روز پزشک، امدادگر و پرستار با ما همکاری می‌کنند.

مرتضی سلیمی درباره اقدامات انجام شده در مرزهای غربی کشور برای آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین گفت: برای برگزاری مراسم اربعین 4 قرارگاه در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان ایجاد کردیم.

وی افزود: پنج فروند بالگرد مستقر است و بالغ بر 9000 نفر روز پزشک، امدادگر و پرستار با ما همکاری می‌کنند. رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 463 پایگاه در در استان‌های معین منتهی به این سه استان در آماده‌باش کامل فعالیت می‌کنند، گفت: همچنین 90 پایگاه موقت در این سه استان راه‌اندازی کردیم تا خدماتی در شهر زوار به آنها ارائه کنند. سلیمی بااشاره به استقرار 30 دستگاه آمبولانس و هشت اتوبوس آمبولانس در خاک عراق، گفت: بالغ بر 100 تن دارو به عراق ارسال شده است. 1500 پزشک و کادر درمانی در آنجا آماده هستند و در مجموع در آمادگی کامل برای برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین قرار داریم.

 

اضافه شدن یک کتاب‌درسی جدید به پایه دوازدهم

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جزئیات استقرار پایه دوازدهم در سال آینده را تشریح و از ورود کتاب «مدیریت و سلوک خانواده» به برنامه درسی پایه دوازدهمی‌ها خبر داد. بر این اساس ضمن بازتالیف کتب موجود، کتب جدید هم وارد برنامه آموزشی می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به کتاب «مدیریت و سلوک خانواده» اشاره کرد. البته عنوان این کتاب هنوز قطعی نیست.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره موضوع کتاب مدیریت و سلوک خانواده گفت: موضوع این کتاب، خانواده است و به آموزش جوانان در آستانه ازدواج می‌پردازد. به این ترتیب دانش‌آموزان ما که فارغ‌التحصیل می‌شوند و می‌خواهند ازدواج کنند از طریق این کتاب با اصول مدیریت خانواده آشنا خواهند شد. محمدیان ادامه داد: علاوه بر این طی دو سال اخیر چند عنوان کتاب جدید تولید کرده بودیم که بخشی از آنها اعم از مدیریت تولید، کتاب هنر و تفکر و سواد رسانه‌ای، انتخابی بود.

وی درباره سختی‌ها و پیچیدگی‌های تالیف کتب جدید برای پایه دوازدهم عنوان کرد: در پایه دوازدهم برخی دانش‌آموزان رشته فنی وارد بازار کار می‌شوند و برخی دیگر به دانشگاه می‌روند. باید پیش نیازهای لازم را احصا کنیم به نحوی که هم به تکمیل مباحث قبلی کمک کند و هم دانش‌آموزان را برای ورود به آینده آماده کند؛ لذا با پیچیدگی‌هایی مواجهیم و امیدواریم در فرایند آماده‌سازی متون و منابع از نظرات مختلف استفاده کنیم. معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از دو سال گذشته تجربه جدید اعتبار سنجی و نظرخواهی از معلمان مجرب در استان‌ها را داشتیم. امسال این طرح را وسعت می‌بخشیم و علاوه بر مولفان از صاحب‌نظران موضوعی هم نظرخواهی می‌کنیم.

 

مبارزه با قاچاق پرندگان در هورالعظیم

رییس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه بخش عظیمی از پرندگان مهاجر و وحشی که در بازارهای استان خوزستان به فروش می‌رسند از هورالعظیم صید می‌شوند، گفت: برای مبارزه با صید غیرمجاز پرندگان در هورالعظیم، یک پایگاه حفاظتی به زودی راه‌اندازی می‌شود. حسن آقاشیرمحمدی افزود: متاسفانه شمار زیادی از پرندگان وحشی و مهاجر یا سایر پرندگانی که به صورت غیرمجاز در بازار “کیان “ اهواز یا سایر بازارها به فروش می‌رسند، از تالاب هورالعظیم صید می‌شوند.

وی ادامه داد: انواع گونه‌های پرندگان در این بازار اعم از گونه‌های حمایت‌شده یا تحت حفاظت محیط زیست، در این بازار دیده می‌شود. با توجه به محدودیت‌ها و مسائلی که برای برخورد با فروشندگان در بازار کیان اهواز وجود دارد، محیط زیست تصمیم گرفته که مبارزه با صید پرندگان غیرمجاز را بر مبدا صید متمرکز کند.

رییس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به کمبود امکانات محیط زیست برای برخورد و مبارزه با متخلفان صیادان غیرمجاز عنوان کرد: روز گذشته موفق شدیم محلی را در هورالعظیم برای راه‌اندازی یک پایگاه حفاظتی بگیریم و امکانات و تجهیزات ناچیز نیز در این پایگاه مستقر خواهیم کرد که این پایگاه تا روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

آقاشیرمحمدی ادامه داد: در این پایگاه شش نیرو به صورت ثابت و 12 نیرو به صورت شیفتی مستقر خواهیم کرد و با تخریب صیدگاه‌ها و کوخه‌های ساخته شده در هورالعظیم، پرندگان را از این محل‌ها به بخش‌های ایمن هورالعظیم هدایت می‌کنیم. وی افزود: برنامه آن است که تا پایان سال تمام کوخه‌ها و صیدگاه‌های ساخته شده در این تالاب را تخریب کنیم و مبارزه بی‌امانی را با متخلفان صید غیرمجاز داشته باشیم.

 

تراز دریاچه ارومیه27سانتی‌متر کاهش یافته است

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز آب دریاچه ارومیه

27 سانتی‌متر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه تراز آب دریاچه در 7 آبان سال جاری 1260.21 متر است، افزود: سال گذشته در همین زمان تراز آب دریاچه ارومیه، 1270.48 متر بوده که 27 سانتی‌متر در مقایسه با سال گذشته کاهش تراز آب در دریاچه را شاهد هستیم. حجم آب دریاچه در7 آبان ماه سال گذشته یک میلیارد و 44میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر وسعت دریاچه 1629.42 کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، 1977.38 کیلومتر مربع گزارش شده بود.

 

ارسال نظر