نگاهی به تحولات بازار

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۹۱

خبرهای خوب در گزارش‌های 6 ماهه: کورش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه در خصوص متغیرهای تاثیرگذار بر روند معاملات بازار سهام گفت: گزارش‌های 6 ماهه که در هفته‌های گذشته منتشر شد یکی از مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سهام بود. کورش شمس با اشاره به میزان تاثیر‌گذاری گزارش‌های دوره‌یی بر قیمت سهام شرکت‌ها گفت: برخی صنایع به پیشواز گزارش‌های 6 ماهه رفتند و تاثیر مثبت این گزارش‌ها را در قیمت سهام پیش‌خور کردند. وی با اشاره به تحلیل‌های درست در برخی صنایع در گفت‌وگو با سنا، بیان کرد: تحلیلگران با بررسی قیمت‌های جهانی و روند قیمتی دلار در کنار حجم تولید و فروش در برخی صنایع انتظار مثبت از گزارش‌های 6 ماهه این شرکت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند که این تحلیل‌ها منجر به رشد قیمت سهام این صنایع پیش از انتشار گزارش‌های 6 ماهه بود.

تعمیق بازار با عرضه‌های اولیه: عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در خصوص روند عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که سهام شرکت‌های بیشتری را وارد بازار سرمایه کنیم. وی ادامه داد: نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت‌ها و همچنین افزایش شفافیت عملکرد شرکت‌ها، از جمله دلایلی است که شرکت‌ها وارد بازار سرمایه می‌شوند. وی گفت: افزایش ارزش بازار، عمیق شدن بازار و گردش اقتصادی بالا از دیگر دلایل عرضه‌های اولیه است که اگر به درستی هدایت شوند می‌توانند به توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی کنند و موجب بزرگ‌تر شدن و گسترش بازار سرمایه خواهند شد.

لغو عرضه بلوک فولاد خوزستان در بورس: عرضه ۴میلیارد سهم شرکت فولاد خوزستان که قرار بود روز ۸ آبان در بورس اوراق بهادار توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام شود، لغو شد. براین اساس، قرار بود بلوک 29.06 درصدی سهام شرکت فولاد خوزستان در حالی توسط کارگزاری بانک سپه روی میز فروش برود که سود اقساط آن 13 درصد اعلام شده بود.

 

ارسال نظر