روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۴۲

 صدور حکم اعدام برای یک عامل موساد؛تسنیم| دادستان تهران از صدور حکم اعدام برای یک عامل موساد خبر داد. عباس جعفری‌دولت‌آبادی اعلام کرد: یکی از عوامل سرویس جاسوسی موساد به اعدام محکوم شده است. یکی از اقدامات این فرد اعلام نشانی و مشخصات 30 نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی، هسته‌یی از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنها منجر شده است. وی ادامه داد: محکوم‌علیه که مدعی شده است شهادت شهدای هسته‌یی موجب عذاب وجدان وی شده، با بیش از 8 افسر اطلاعاتی موساد، جلسات متعدد برگزار کرده و از این طریق اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در کشور سوئد به افسران اطلاعاتی موساد انتقال داده است.

 3سال حبس جریمه ورود غیرقانونی به عراق

ایرنا| فرمانده مرزبانی ایران جریمه ورود غیرقانونی به عراق را 3سال حبس اعلام کرد و گفت: نیروهای انتظامی از تردد زائران بدون گذرنامه و روادید معتبر در مرزهای چهارگانه اربعین جلوگیری می‌کنند.  سردار قاسم رضایی دیروز در نشست مشترک با رییس پلیس استان بصره و فرمانده مرزبانی منطقه 4 عراق از زائران اربعین حسینی خواست تا با مدارک مورد نیاز از جمله روادید معتبر و گذرنامه به مرزهای چهارگانه مراجعه کنند.

 نگاه‌ دولت و قوه ‌قضاییه به‌ فضای‌ مجازی ‌به هم‌ نزدیک شد؛خبرآنلاین| وزیر فرهنگ و ارشاد می‌گوید: مجموعه سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان نظام درباره فضای مجازی تقریبا به همگرایی قابل توجهی در ماه‌های اخیر رسیده‌اند؛ نوعی همگرایی برای سالم‌تر و ایمن‌تر کردن فضای مجازی. سیدعباس صالحی در پاسخ به این سوال که به نظر شما کنترل فضای مجازی به ویژه تلگرام چه طور باید باشد که فضای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات حفظ شود؟ گفت: فضای مجازی فرصت‌هایی را برای اشتغال‌زایی و عرصه فرهنگی ایجاد کرده است. عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سوال که آیا فشاری به وزارت ارشاد برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام وجود دارد یا خیر؟ گفت: الان خیر.

 سفر یک هیات عالی‌رتبه نظامی از وزارت دفاع به باکو؛تسنیم| نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی ایران و آذربایجان با حضور یک هیات عالی‌رتبه از وزارت دفاع ایران و با هدف ایجاد و تحکیم همکاری‌های مشترک و ارتقای هر چه بیشتر مناسبات دفاعی و نظامی برگزار شد. هیات عالی‌رتبه نیروهای مسلح ایران به سرپرستی معاون آماد، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع ایران، علاوه بر حضور در نشست‌های کمیسیون مشترک با سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع آذربایجان دیدار و در برگزاری نخستین کمیسیون مشترک و تهیه نقشه راه همکاری‌ها در بخش نظامی و دفاعی شرکت کردند.

 سنگ‌اندازی‌ها مانع برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد بود؛ایسنا| رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی موجب ناراحتی عده‌یی شده؛ لذا تلاش می‌کنند با زدن برچسب برخورد سیاسی و تهمت به مسوولان قضایی و قضات در برابر این مسیر سنگ‌اندازی کنند، اما در این مسیر موفق نخواهند بود. حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین اضافه کرد: این در حالی است که طبق گفته‌های رییس بانک مرکزی قوه قضاییه توانسته پول‌های بسیاری که توسط مفسدان برداشت‌ شده را به بیت‌المال بازگرداند.

 40 سال است که روابط‌مان با ایران قطع است؛ایسنا| عبدالفتاح السیسی، رییس‌جمهور مصر که در سفری 3روزه عازم فرانسه شده و قرار است با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه دیدار کند در گفت‌وگو با شبکه فرانس 24 ضمن اشاره به اینکه نزدیک به 40سال است که روابط ما با ایران قطع است گفت که ما برای کاهش تنش موجود و تضمین امنیت برادرانمان در منطقه تلاش می‌کنیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه مصر جزئی از امنیت ملی عربی است، افزود: ما از هر گونه اقدامی که ثبات کشورهای خلیج (فارس) را تضمین می‌کند، استقبال می‌کنیم.

 توافق هسته‌ای باید حفظ شود؛خبرآنلاین|  اولی هاینونن، معاون پیشین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری- تحلیلی میدل ایستای گفت: امریکا می‌تواند همزمان با ادامه اجرای توافق هسته‌یی فشارها بر این کشور را افزایش دهد و تضمین کند که محرومیت‌های ایران حتی پس از توافق نیز ادامه می‌یابد. وی افزود: ما اکنون دو سال تجربه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را داریم. ما شاهد نقاط قوت و ضعف آن هستیم. واشنگتن باید با متحدان برای تقویت بررسی‌های آژانس از سایت‌های نظامی ایران همکاری و درباره فناوری نظامی آنها، معدن اورانیوم و فعالیت‌های غنی‌سازی و به علاوه توسعه سانتریفیوژهای جدید گزارش دهد.

 اعضای شورای حل اختلاف باید ماهانه حقوق دریافت کنند؛ایسنا| حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: براساس مصوبه این کمیسیون باید به اعضای شورای حل اختلاف از محل درآمدهای این شورا حقوق ماهانه پرداخت شود. وی افزود: در این جلسه طرح اصلاح ماده 609 قانون مجازات اسلامی درباره دریافتی‌های شورای حل اختلاف به تصویب رسید که به موجب آن باید اعضای این شورا از درآمدهای حاصله حقوق ماهانه دریافت کنند. وی همچنین با اشاره به تصویب لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی گفت: براساس این مصوبه برگزاری دادگاه‌ها با شکایت دستگاه‌های دولتی باید خارج از نوبت باشد، شکایت‌هایی که ناظر به شکایت‌های عمومی دستگاه‌های دولتی است.

 نشست شورای کارفرمایان فرانسه با هدف بررسی راه‌های تقویت حضور در بازار ایران؛ایلنا| شورای کارفرمایان فرانسه(مدف) به عنوان یکی از مهم‌ترین تشکل‌های اقتصادی فرانسه با برگزاری جلسه‌یی در روز گذشته درصدد بررسی راهکارهای ممکن برای تقویت و ادامه حضور شرکت‌های فرانسوی در بازار ایران است. در این نشست نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه و خزانه‌داری این کشور آخرین تحولات مرتبط با حمایت اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه و آلمان از برجام و تلاش آنها برای متقاعد کردن طرف امریکایی را مطرح کردند. مدف نیز بلافاصله بعد از امضای برجام از تابستان ۱۳۹۴ تاکنون هیات‌های متعدد اقتصادی متشکل از روسای شرکت‌های مهم فرانسوی را به ریاست مقاماتی از این کشور به تهران اعزام داشته که آخرین مورد آن در شهریور ماه سال جاری به ریاست وزیر مشاور در اروپا و امور خارجه انجام شد.

 

ارسال نظر