روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۶۰

 رییس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد-فارس| حسن روحانی رییس‌جمهوری در نامه‌های جداگانه‌یی به وزارت دادگستری و سازمان اداری و استخدامی کشور، ۲ قانون مصوب مجلس را جهت اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری» و «قانون استفساریه تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» جهت اجرا به وزارت دادگستری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ ‌شد.

 تصویب آیین‌نامه‌های ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهری -تسنیم| هیات دولت در جلسه یک‌شنبه به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری، آیین‌نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهری را با هدف کمک به رشد مشاغل مولد و توسعه اقتصاد شهر و نیز نظم‌بخشی و ایمن‌سازی و سازگاری فعالیت‌ها با یکدیگر و رفع مزاحمت فعالیت‌ها، به تصویب رساند. هماهنگی بخش‌های مختلف شهر و ایجاد شهری سالم و توسعه‌یافته و همچنین توجه به رشد سریع و بی‌رویه صنایع و خدمات در درون و پیرامون شهرها، از جمله ضرورت‌های این تصمیم است. به موجب آیین‌نامه مذکور، شهرداری موظف است برای ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم، متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابه‌جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کند.

  ایران به دلیل مردمی بودن از امنیت و پیشرفت خوبی برخوردار است- تسنیم| همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی با حضور مقامات کشورمان و سفرای خارجی مقیم ایران صبح روز گذشته با سخنرانی ظریف به صورت ویدیو کنفرانس از آفریقای جنوبی برگزار شد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه با بیان اینکه برای ما زیستن در یک منطقه امن حیاتی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده که به گفت‌وگو، همکاری، تعامل همچنین مقابله با افراطی‌گری در منطقه کمک کند و امیدواریم که در این اجلاس بتوانیم همکاری‌های بیشتری در این چارچوب سامان دهیم.

 به دوستانم گفتم به پول درآوردن در ایران ادامه دهید-ایرنا| دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی با فاکس‌نیوز گفته است که او هیچ مخالفتی ندارد که آلمان و فرانسه به تجارت خود با ایران ادامه دهند و از این کشور پول در بیاورند. وی گفت:«به آنها گفتم به پول درآوردن از ایران ادامه دهید. نگران نباشید. فقط به پول درآوردن از ایران ادامه بدهید.» ترامپ افزود:«آنها دوستان من هستند. واقعا این‌ طور است. با آنها مشکلی ندارم. خواه امانوئل باشد یا آنگلا». اشاره ترامپ به «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است.

 شرکت‌های انگلیسی در ایران سرمایه‌گذاری کنند-خبرآنلاین| «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در اندیشکده چتم هاوس با حمایت از سرمایه‌گذاری در ایران، برجام را به سود امنیت کشورهای غربی دانست. وی در سخنانش در این اندیشکده انگلیسی افزود: باید با ایران در ارتباط بوده و توافق هسته‌یی حفظ شود. جانسون با بیان اینکه با شجاعت می‌توان «برجام» را حفظ کرد، تاکید کرد: اگر شرکت‌های انگلیسی در ایران سرمایه‌گذاری کنند مردم ایران اوضاع بهتری خواهند داشت.

 غلامی مواضعش را برای نمایندگان شفاف کند-ایسنا| غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی نیرو را فردی کارشناس توصیف کرد و گفت که وزیر پیشنهادی علوم باید مواضعش را برای نمایندگان شفاف کند. وی درباره معرفی رضا اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس هم گفت: ایشان فردی کارشناس است، همچنان که آقای بیطرف هم همین‌ طور بود اما آقای بیطرف نتوانست دغدغه مجلس را برطرف کند و به همین دلیل رای نیاورد ولی فکر می‌کنم آقای اردکانیان با توجه به سوابق بین‌المللی و تجربه آقای بیطرف در جلسات این هفته با نمایندگان مواضع فنی خود را مشخص کند و اگر دغدغه‌یی هست آن را رفع کند.

 ظریف به اظهارات تیلرسون پاسخ داد- فارس|«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات همتای امریکایی‌اش مبنی بر اینکه با توجه به نابودی داعش در عراق، «شبه‌نظامیان باید به کشورهایشان بازگردند» سیاست خارجی واشنگتن را شرم‌آور توصیف کرد. وی در توییتر نوشت:«این کشوری که عراقی‌هایی که برای دفاع از خانه‌هایشان در برابر داعش

به پا خاستند باید به آن بازگردند، دقیقا کدام کشور است؟ این سیاست خارجی شرم‌آور ایالات متحده به وسیله دلارهای نفتی[به امریکا] دیکته شده است.»

 هفدهمین نشست مشترک کنسولی میان ایران و ترکیه برگزار شد- ایلنا| علی چگینی، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در راس هیاتی مرکب از مدیران کنسولی و مقامات پلیس مهاجرت، ریاست اداره تحقیقات جنایی و مسوول اتباع خارجی پلیس جمهوری اسلامی ایران برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه و حضور در هفدهمین نشست مشترک میان ایران و ترکیه به آنکارا رفت. موضوعاتی چون تسهیل امور کنسولی و انتظامی میان دو کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای اتباع ایرانی در ترکیه و رفع موانع حقوقی کنسولی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 استفاده از شخصیت‌های معتدل در تریبون‌ها و تصمیم‌گیری‌ها-ایلنا| یک مدرس حوزه علیمه قم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نماز جمعه برای مردم جذبه داشته باشد باید افرادی مانند سیدحسن خمینی و آقای ناطق‌نوری در آن حضور داشته باشند. محسن غرویان با بیان اینکه اگر ما خواهان مشی اعتدال در کشور هستیم باید از شخصیت‌های معتدل نیز استفاده کنیم، گفت: نقشه راه این است که از شخصیت‌هایی مانند ناطق‌نوری، سیدعلی خمینی و آیت‌الله سیدحسن خمینی در بدنه نظام، تصمیم‌گیری‌ها و تریبون‌ها استفاده شود. این استاد موسسه علمی پژوهشی امام‌خمینی درباره تاثیر روند کار دولت بر جایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان گفت: آقای روحانی ملاحظاتی دارد و تصمیم‌گیری و انتخاب وزرا نشان می‌دهد که ایشان به فکر فضای کشور آن هم در شرایطی که منطقه و جهان وضعیت حساسی دارد، است و روحانی می‌خواهد فضای داخل مملکت را آرام نگه دارد و آن را ملتهب نکند.

 وحدت ارتش و سپاه یک اعتقاد قلبی است-ایسنا| فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب به بنده فرمودند: «که با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه همکاری کن و ایشان فردی ولایی و پای کار است.» امیر سرتیپ کیومرث حیدری در همایش «ارتش و سپاه با محوریت وحدت، همدلی و همبستگی» اظهار کرد: وحدت ارتش و سپاه یک اعتقاد قلبی بین نیروهای مسلح کشور است و این لشکر الهی (ارتش و سپاه) تحت رکاب یک رهبر الهی قرار گرفته است. وی افزود: وحدت میان ارتش و سپاه به‌گونه‌یی است که دشمن هوس اختلاف‌افکنی نمی‌کند.

 

ارسال نظر