اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۸۶

 رضایتمندی وزارت ارشاد از عملکرد بانک شهر

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملکرد مناسب بانک شهر در نمایشگاه‌های کتاب کشور گفت: این وزارتخانه از عملکرد بانک شهر در سطح نمایشگاه‌های کتاب کشور رضایت دارد. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، محمدمهدی احمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: بانک شهر از چند ویژگی خاص برخوردار است که یکی از آنها همکاری با نمایشگاه‌های کتاب و مشارکت در مسائل فرهنگی است که تاکنون در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بانک شهر تاکنون در حوزه فرهنگ فعال بوده است، تصریح کرد: علاوه بر نمایشگاه کتاب پایتخت، این بانک در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی نیز عملکرد خوبی داشته که شایسته تقدیر است. احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور حتم با توجه به پتانسیل‌هایی که در مجموعه بانک شهر وجود دارد، این بانک می‌تواند نقش خود را در کمک به حوزه فرهنگ افزایش دهد و نقش خود را در این میان بیش از پیش نشان دهد. بر این اساس، نمایشگاه‌های کتاب استانی در سال جاری با عاملیت بانک شهر از 19شهریور آغاز و تا پایان سال در شهرهای مختلف کشور ادامه دارد.

 با حمایت بانک انصار همایش تجارت با عراق برگزار شد

با حمایت بانک انصار، مشارکت اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ‌و عراق، ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و به همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه‌ تهران، همایش بزرگ تجارت ایران ‌و عراق با حضور نهاوندیان معاون ‌اقتصادی رییس‌جمهور، یحیی ‌آل‌اسحاق رییس اتاق ‌مشترک ‌بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران و عراق، مهندس سعید اوحدی دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق، ابراهیمی مدیرعامل بانک‌ انصار، سفرا و جمعی از معاونان و مشاوران امور صنعت، بانک ‌و بازرگانی دو کشور در روزهای 23و24مهر ماه در سالن اجلاس ‌سران برگزار شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی‌ و تبلیغات، این همایش با هدف ایجاد نگاهی‌ نو به مناسبات بازرگانی، صنعتی و بانکی و جست‌وجوی راهکارهای توسعه تعامل و دادوستدهای دو کشور و با سخنان دکتر یحیی‌آل‌اسحاق پیرامون امکانات، انتظارات، قابلیت‌ها، مشکلات و راهبردهای توسعه مناسبات آغاز شد.

 براساس این گزارش، در این همایش مهندس اوحدی درخصوص شرایط منطقه‌یی، اشتراکات دو کشور و ظرفیت‌های عمده همکاری در بخش‌های مختلف، برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده برای گسترش همکاری‌ها و برپایی نمایشگاه در بغداد به ارائه مطلب پرداخت سپس دکتر نهاوندیان طی سخنانی با اشاره به ناکامی‌ دولت‌های استکباری در شکست انقلاب ‌اسلامی، هوشمندی مقامات ایرانی و عراقی را در شکست داعش، عاملی برای زمینه‌سازی برای توسعه مناسبات بازرگانی و اقتصادی دو کشور دانست و ضمن قوی‌تر خواندن ایران و عراق نسبت به گذشته به بازشماری مولفه‌ها، زمینه‌ها و حوزه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

 در این همایش همچنین معاون وزیر بازرگانی، معاون وزیر صنعت، مشاور ارشد نخست‌وزیر، مشاور عالی رییس ‌بانک‌مرکزی و سفیر عراق در ایران به ارائه دیدگاه خود پرداخته و برخی از ابعاد و زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور ایران و عراق را تشریح کردند. این گزارش می‌افزاید که در این همایش، پنل‌های توسعه تجارت، نفت وگاز، بازرگانی با عراق، روابط بانکی دو کشور و کارگاه‌های ثبت حقوقی کسب وکار و نقل ‌و انتقالات و انواع خدمات ‌پولی ‌و اعتباری در سیستم ‌بانکی و صرافی عراق برگزار و اعضای آنها به ارائه دیدگاه‌های تخصصی خود در حوزه‌های مربوط پرداختند. لازم به ذکر است که در پایان این همایش، نشان ویژه تجارت ایران و عراق به ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار اهدا شد.

 کاهش نرخ تسهیلات در دستور کار

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که کاهش نرخ سود تسهیلات با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به عنوان یک برنامه در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.

به گزارش ایبنا، مسعود کرباسیان در پاسخ به ایبنا درباره کاهش نرخ سود تسهیلات و برنامه شورای پول و اعتبار در این رابطه گفت: با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌ها، کاهش نرخ سود تسهیلات نیز در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد اما تاکنون بحثی در این رابطه نشده است. وی ادامه داد: با این حال کاهش نرخ سود تسهیلات به عنوان برنامه در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به نوسانات اخیر در نرخ ارز گفت: اوضاع بازار ارز خوب است و اتفاق خاصی نیفتاده و نوسان نرخ ارز یک امر طبیعی در قیمت ارز است.

 امضا از خرید با مسترکارت حذف شد

مسترکارت تا سال ۲۰۱۸ تایید خرید با استفاده از امضا را حذف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت mashable، کاربران و مشتریانی که برای خریدهای خود تاکنون از مسترکارت استفاده می‌کردند، موظف بودند پس از آنکه چیزی را با مسترکارت خود خریداری کردند، رسید خرید را برای احراز هویت و شناسایی خریدار، به امضا برسانند. اما هم‌اکنون شرکت مسترکارت اعلام کرده است که دیگر لازم نیست مشتریان ما در کشورهای ایالات متحده امریکا و کانادا رسیدهای خرید خود از کارت‌های اعتباری و نقدی را امضا کنند.

لیندا کرک معاون مدیر اجرایی شرکت مسترکارت در این باره عنوان کرد: «ما هم‌اکنون با به‌کارگیری فناوری‌های جدیدتری در پرداخت همانند چیپ‌ها، بیومتریک‌ها همچنین درگاه‌های پرداخت دیجیتال از روش‌های نوین و با ضریب امنیت بالاتری می‌خواهیم امنیت و سهولت در خرید را برای مشتریان و کاربران خود به ارمغان بیاوریم.» مزیت و برتری این روش نوین بر امضا کردن رسید خرید آن است که امضاها قابل جعل بوده و بسیاری از حسابداران نیز به خود زحمت چک کردن و بررسی دقیق امضاها را نمی‌دهند.

 

ارسال نظر