حق بیمه رانندگان قانونمدار کاهش می‌یابد

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۸۵

همتی از تصویب آیین‌نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث با موضوع ضوابط تعیین سقف بیمه شخص ثالث، نحوه اعمال تخفیفات و جرایم آن از سوی هیات وزیران خبر داد.

به گزارش «تعادل»، رییس کل بیمه مرکزی در خصوص جزئیات این آیین‌نامه گفت: براساس این آیین‌نامه، حق بیمه افرادی که در سامانه راهنمایی و رانندگی دارای نمره منفی هستند به ازای هر نمره یک‌درصد و تا سقف ۳۰درصد افزایش می‌یابد و رانندگانی که رانندگی پرخطر انجام می‌دهند نیز مشمول اضافه نرخ می‌شوند. وی افزود: در این آیین‌نامه گذراندن دوره‌های رانندگی ایمن که از سوی راهنمایی و رانندگی برگزار خواهد شد و خرید وسیله نقلیه نو به ترتیب شامل ۱۰و ۵ درصد تخفیف حق بیمه می‌شود. دکتر همتی گفت: این آیین‌نامه دارای ۱۱ ماده و چندین تبصره است که بیانگر تخفیفات، تقسیط، تعیین نرخ حق بیمه و جرایم است و هدف اصلی از تصویب این آیین‌نامه تعیین ضوابط سقف حق بیمه و تشویق به رانندگی صحیح و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به تبع آن کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در کشور است.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این آیین‌نامه جلوگیری از حذف تمام تخفیفات عدم خسارت براثر یک تصادف است و صرفا بخشی از تخفیفات از بین می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این آیین‌نامه براساس نوع رانندگی بیمه‌گذاران، نرخ حق بیمه عادلانه‌تر و مناسب با رفتارهای آنها تعیین شود.

شایان ذکر است: به موجب این آیین‌نامه شرکت‌های بیمه می‌توانند بین۵۰ تا ۷۵درصد حق بیمه را بسته به شرایطی در اقساط 6 ماهه دریافت کنند.

 

ارسال نظر