اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۶۴

حذف یارانه ثروتمندان در ‌انتظار تصمیم دولت

یک مقام مسوول وزارت رفاه از توقف کامل حذف یارانه ثروتمندان خبر داد و در عین حال گفت: حذف یارانه ثروتمندان در انتظار تصمیم هیات دولت است. یک مقام مسوول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی درباره حذف یارانه ثروتمندان گفت: فعلا حذف یارانه‌ها متوقف شده است. وی افزود: ازسرگیری مجدد حذف یارانه خانوار غیرنیازمند در انتظار تصمیم هیات دولت جدید است. این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که چرا برخی خانوارها در ماه‌های گذشته با حذف یارانه‌شان مواجه بوده‌اند، گفت: معمولاً لیست 200تا 300هزار نفر هر ماه با مشکلات واریزی مواجه می‌شوند که بیشتر از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌هاست. وی افزود: با رفع اشکال، یارانه این خانوار واریز می‌شود بنابراین حذف یارانه نداشتیم. به گزارش فارس، اخیرا احمد میدری، معاون رفاهی وزیر رفاه از حذف بیش از 4میلیون نفر یارانه‌بگیر غیرنیازمند در سال‌های گذشته خبر داده است.

اعلام مهلت خرید تضمینی چای

سازمان چای کشور اعلام کرد که سی‌ام مهرماه جاری، پایان زمان خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار استان‌های شمالی است. به گزارش روابط عمومی سازمان چای، سی‌ام مهرماه پایان زمان خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران استان‌های شمالی است و از کشاورزان خواسته شده در برداشت هرچه سریع‌تر برگ‌ سبز خود تا تاریخ مذکور اقدام کنند و منتظر تمدید زمان یاد شده نباشند. سازمان چای کشور اعلام کرده که به عنوان متولی خرید برگ سبز چای، تاکنون هیچ‌گونه اطلاعیه‌یی مبنی بر تمدید زمان خرید تضمینی برگ ‌سبز چای صادر نکرده است. محمدولی روزبهان رییس سازمان چای کشور نیز بیان داشته که مبلغ 2میلیارد و 461 میلیون تومان از مطالبات کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران به حساب عابر بانک سپه آنان واریز شده است. وی خاطرنشان کرد که در مجموع تاکنون 126میلیارد و 34میلیون تومان از مطالبات کشاورزان چایکار به حساب آنان پرداخت شده است. استان‌های گیلان و مازندران بین 25 تا 28هزار هکتار باغ چای دارند که 90درصد این باغ‌ها در استان گیلان واقع است. برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می‌شود. از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96، مبلغ 26هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو، 14هزار و 695 ریال تعیین شده است.

واردات ۸ میلیون دلاری شیرخشک

ایران در نیمه نخست سال جاری بیش از 8میلیون دلار شیرخشک وارد کرده است. به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی در 6ماهه نخست سال جاری ۱۲۸۰ تن انواع شیر خشک از شش کشور دنیا به ایران وارد شده است که ارزش این حجم از واردات به بیش از 8میلیون و ۲۰۰هزار تن می‌رسد. شیرخشک‌های وارداتی به ایران در دو دسته شیرخشک اطفال در بسته‌بندی‌های وزنی مختلف و شیرخشک صنعتی از 6 کشور آلمان، سوییس، دانمارک، هلند، امارات و ترکیه وارد کشور شده است. بیشترین میزان واردات شیرخشک ایران از ترکیه بوده که در 6ماهه سال جاری بیش از ۳۱۳ تن شیرخشک اطفال به ارزش 4میلیون و ۲۰۰هزار دلار به ایران وارد شده است. به ترتیب قیمت هر کیلو شیر خشک اطفال وارداتی از ترکیه با احتساب دلار ۳۷۰۰ تومانی حدود ۵۰هزار تومان است. در عین حال قیمت شیرخشک‌های اطفال وارداتی از امارات کمی پایین‌تر از نوع ترکیه‌یی آن است و در حدود ۴۷هزار تومان بوده، به‌طوری‌که در 6ماهه نخست سال جاری ۷۶۸ تن شیرخشک اطفال به ارزش یک‌میلیون و ۲۰۰هزار دلار از امارات به ایران وارد شده است. اما در همین مدت 2میلیون دلار شیرخشک صنعتی نیز از امارات به ایران وارد شده که قیمت این نوع از شیرخشک بسیار پایین‌تر از شیرخشک اطفال است و در حدود ۱۰هزار تومان به ازای هر کیلوگرم وارد شده است.

سیگنال مثبت بورس به سرمایه‌گذاران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برلزوم سوق نقدینگی به بازار سرمایه تاکید کرد. زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت رشد شاخص بورس گفت: در شرایطی که بخش تولید با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو است می‌توان بخشی از نقدینگی مورد نیاز بخش تولید را از طریق هدایت نقدینگی به بورس تامین کرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات اقتصاد کشور در سال‌های گذشته رونق بازارهای دلالی در بخش مسکن، طلا، سکه، و ارز و بازار خودرو بوده که خوشبختانه در چهار سال اخیر ثبات نسبی در بازار فراهم شده است. نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به رکود اقتصادی در سال‌های اخیر بازار سرمایه نیز با رشد مناسبی روبه‌رو نشده که با لحاظ مولفه‌های اقتصادی می‌تواند عنوان کرد عملکرد بازار بورس به کارکرد اقتصادی کشور ارتباط دارد. سعیدی مبارکه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت افزود: باید با اعمال سیاست‌های اقتصادی زمینه سوق نقدینگی به بازار سرمایه فراهم شود تا شرکت‌های تولید بورسی تقویت شوند که بطور طبیعی انجام این مهم در اشتغالزایی تاثیرگذار است. وی با اشاره به رشد شاخص بازار بورس در چند روز گذشته گفت: با وجود اینکه تجربه بیانگر این است اخبار سیاسی بر عملکرد بازار سرمایه تاثیرگذار است اما روند صعودی شاخص بورس این موضوع را اثبات کرد سرمایه‌گذاران به اظهارات بی‌پایه و اساس رییس‌جمهور امریکا توجه نکردند.

 

ارسال نظر