اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۰۵

بازار پر رونق فروش غیرقانونی تجهیزات پلیسی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: قانون گذار در قانون، نگهداری و خرید و فروش تجهیزات پلیسی را در حکم سلاح دیده و برای آن مجازات تعیین کرده است.

محمدعلی پورمختار با اشاره به برخورد پلیس با فروشندگان غیرقانونی شوکر، گاز اشک‌آور و تجهیزات انتظامی گفت: از آنجا که لوازم و تجهیزات پلیسی به نوعی هم تهاجمی و هم دفاعی بوده، بنابراین استفاده از آن نیازمند مجوزهای خاص است. او اظهار کرد: حمل، نگهداری و فروش این تجهیزات باید با مجوز صورت گیرد و قانونگذار در قانون همچون سلاح به این تجهیزات نگاه کرده است. پورمختار به خانه ملت گفت: با توجه به کاربردهای مختلف تجهیزات انتظامی، این تجهیزات می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گرفته که باید پلیس نسبت به خرید و فروش غیرقانونی آن دقت بیشتری را به عمل آورد.

او افزود: فروش تجهیزات پلیسی در فضای مجازی یا بعضا در اماکنی که به صورت آشکار و مخفی فروخته می‌شود، جرم محسوب شده و قانون نیز برای آن مجازات‌هایی را پیش‌بینی کرده است. به‌گفته این نماینده مجلس، کسی که احیانا برای دفاع از خود نیاز به این تجهیزات دارد، می‌تواند از پلیس مجوز بگیرد و کارتی نیز برای حمل و نگهداری این تجهیزات برای او صادر می‌شود.

شبکه ملی تعاملی آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌شود

بطحایی از راه‌اندازی شبکه ملی تعاملی آموزش وپرورش درآینده نزدیک خبرداد و گفت: از طریق این شبکه آموزش‌های موردنیاز و تخصصی مربوط به دانش‌آموزان در سنین مختلف به‌طور مستمر به والدین ارائه می‌شود.

محمد بطحایی، در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با اشاره به نقش خانواده در تعلیم و تربیت اظهار کرد: خانواده و اولیای مدرسه همچون بالی می‌مانند که اگر همراه و هماهنگ نباشند این کبوتر به اوج نمی‌رسد.

او اظهار کرد: متاسفانه امروز گسترش آسیب‌های های اجتماعی و نحله‌های فکری و رفتاری منحط، اخلاق، ایمان، روح و روان فرزندان ما را هدف گرفته است.

بطحایی گفت: امروز این همجمه‌ها آنقدر زیاد شده است که اولویت‌های آموزش و پرورش را تغییر داده است. او با بیان اینکه در این شرایط توجه به پیوند اولیا و مربیان اهمیت می‌یابد گفت: نقش مدارس را نباید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نادیده گرفت‌. مدیران مدارس باید در تقویت پیوند اولیا و مربیان تلاش کنند. وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر نتوانیم مدرسه را به ویژه مدیریت مدرسه را از حیث انگیزه، دانش و مهارت برای این پیوند ارتقا دهیم تلاش‌ها بی‌ثمر خواهند بود. بطحایی گفت: امسال نظام کنترل و تضمین کیفیت نظام آموزشی اجرا می‌شود که برنامه پیوند اولیا و مربیان در آن نیز گنجانده می‌شود. وی افزود: چالش‌های امروز دارد به مرحله بحرانی در مدرسه و جامعه می‌رسد وضرورت دارد تا راه‌های جدید برای این چالش‌ها داشته باشیم‌ و روش‌های قدیم چاره ساز نیست. بسیاری از خانواده‌های ما اطلاعات لازم را برای نحوه برخورد با فرزند خود در مواقع حساس را ندارند.

بطحایی با اشاره به ایجاد شبکه مجازی آموزش و پرورش طی دو ماه آینده گفت: برخی از صحبت‌ها را نمی‌توانیم در روزنامه‌ها و رسانه ملی گفت اما می‌خواهیم‌ با راه‌اندازی شبکه آموزشی به خانواده‌ها با توجه به سن دانش‌آموزان آنان اطلاعات لازم‌را بدهیم. وزیر آموزش و پرورش گفت: نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داریم.

لزوم حاکمیت قانون و اخلاق بر خشونت‌های خانگی

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به خشونت داخل خانواده‌ها و علیه زنان و کودکان گفت: باید قانونمندی و اخلاق مداری بر این امر حاکم شود. لایحه امنیت اجتماعی زنان را ارائه کردیم که در کمیسیون‌ها در حال بررسی است. آمادگی عقد تفاهم‌نامه با انجمن اولیاء و مربیان داریم و انتظار می‌رود انجمن جدی‌تر پای کار بیاید و تمام ظرفیت و سرمایه انسانی‌اش را مورد استفاده قرار دهد.

معصومه ابتکار با تاکید بر اینکه باید برای مشکلات جوانان در دل خانواده راه‌حل پیدا کنیم اظهار کرد: باید از سوی دیگر آموزش و پرورش در بحث مهارت‌های زندگی و شناخت مسائل وارد شود. وقتی دانش‌آموز راه اشتباهی رفت و دچار مشکلات روحی و روانی شد آن وقت اصلاح مشکل سخت است.

ابتکار با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان پاسخ بسیاری از سوالات را در دل خانواده و مدرسه پیدا کنند و به تعادل روحی و روانی و اعتلای شخصیتی در فضای خانواده و مدرسه برسند گفت: چاره‌یی نداریم جز اینکه این تحولات را در خانواده و نظام آموزش و پرورش ایجاد کنیم. اگر حیات طیبه یک آرمان است و می‌خواهیم به آن دست یابیم چاره‌یی جز این نداریم که به مهارت‌های زندگی توجه کنیم. در این میان انجمن اولیاء و مربیان می‌تواند کمک کند. او افزود: در دنیای امروز با دو تهدید روبرو هستیم. نخست زیاده‌خواهی و جاه‌طلبی انسان خودسر چون ترامپ است که می‌خواهد دنیا را به نابودی بکشاند که جوامع و انسان‌های آزاده جوابش را خواهند داد. تهدید دوم محیط زیست است. فرزندان ما باید بدانند آلودگی هوا به سلامت خودشان برمی‌گردد و آینده شان ضربه می‌خورد.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: به حق و حقوق شهروندی در عمل نمی‌پردازیم و کودک از حقوق خود مطلع نیست. به او آموزش نمی‌دهیم که اجازه ندهد غریبه‌ها به او کالایی تعارف کنند و به او دست بزنند. ما نه گفتن را به او یاد نمی‌دهیم. ریشه آسیب‌های اجتماعی در همین‌هاست. اگر عزت و حرمت و شرافت بچه‌های خود را می‌خواهیم باید همین مسائل را آموزش دهیم.

 

ارسال نظر