روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۶۶

 کتاب صوتی خاطرات آیت‌الله مهدوی‌کنی رونمایی شد؛ ایسنا  کتاب صوتی خاطرات آیت‌الله مهدوی‌کنی در مراسمی با حضور برخی شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی رونمایی شد.   این مراسم دیروز با حضور شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله باقری کنی، حجت‌الاسلام صدیقی، اسدالله بادامچیان، روح‌الله حسینیان، سیدمهدی طالقانی، خانواده مهدوی‌کنی و جمعی از دانشجویان در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

 سخنان ترامپ تغییری در نام خلیج فارس ایجاد نمی‌کند؛ مهر   فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ گفت: سخنان نابخردانه رییس‌جمهور امریکا تغییری در نام خلیج همیشه فارس ایجاد نخواهد کرد. امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری که به عنوان میهمان ویژه به ایتالیا سفر کرده است پس از ورود به رم با اشاره به اظهارات ضدایرانی ترامپ درباره خلیج فارس گفت: اگر جمع‌بندی مناسب از صحبت‌های رییس‌جمهوری امریکا آن چیزی بود که ما در دو شب پیش شنیدیم واقعا جای شرمندگی است. او از مدت‌ها پیش عنوان کرده بود که درحال بررسی مواضع و راهبردهای واشنگتن در قبال ایران است.

 انتصاب رییس مرکز ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی؛ پاد   علیرضا ظریفیان‌یگانه، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شد. کیوان خسروی، معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حکمی علیرضا ظریفیان‌یگانه را به عنوان رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه این شورا منصوب کرد. براساس این گزارش، ظریفیان از مدیران باسابقه در حوزه روابط عمومی است. وی پیش‌تر مدت 12سال مدیرکل تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده است.

 کار انتخاب استانداران جدید درحال انجام است؛ ایرنا  سیدحسین هاشمی، قائم مقام وزیر کشور گفت: کار انتخاب استانداران جدید درحال انجام است. امیدواریم با تدبیر وزیر کشور و هماهنگی با رییس‌جمهوری و با حوصله بیشتر باقی استانداران به زودی انتخاب شوند. هاشمی دیروز در حاشیه دومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل و پیشرفت پایدار گفت: هر چه نقش اصلی را به مردم دهیم به طور یقین نتیجه بهتری را خواهیم گرفت. پدافند غیرعامل، سرمایه‌های ملی و زندگی مردم را ایمن‌سازی و بستری برای کارهای بزرگ ملی ایجاد می‌کند که در شرایط مطلوب بتوان از آن استفاده کرد. باید کاری کنیم که مردم به زبان ساده بفهمند پدافند غیرعامل چیست و وقتی با زبان ساده آن را درک کردند خودشان از حامیان اصلی آن می‌شوند.

 توضیح پلیس آگاهی درخصوص تیراندازی خیابان جمهوری؛ تسنیم   مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ درخصوص تیراندازی خیابان جمهوری اعلام کرد: صبح روز سه‌شنبه واحد گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ حین گشت‌زنی در خیابان جمهوری موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پژو 405 دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری با دو سرنشین جوان شد؛ بلافاصله ماموران به راننده پژو 405 دستور ایست داده اما راننده خودرو مسروقه اقدام به فرار می‌کند.  در ادامه گزارش آمده است: نهایتا با قانون به ‌کارگیری سلاح، خودرو مسروقه متوقف و هر دو متهم دستگیر شدند. برخلاف برخی از خبرهای نادرست مبنی بر وقوع سرقت مسلحانه در خیابان جمهوری، هیچگونه سرقت مسلحانه‌یی در این خیابان رخ نداده است.

 رایزنی ایران و ازبکستان درخصوص تحولات منطقه‌ای؛ خبرآنلاین  عبدالعزیز کامل‌اف وزیر امور خارجه ازبکستان که برای دیداری رسمی در کشورمان حضور دارد، ظهر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات ظریف با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دو کشور بر توسعه روابط در تمام زمینه‌ها تاکید کرد. در این ملاقات همچنین طرفین درخصوص افزایش همکاری‌ها در زمینه نفت و گاز، گردشگری، تسهیلات کنسولی، افزایش همکارهای فنی-مهندسی، کشاورزی، اتومبیل‌سازی، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، بررسی برگزاری خط پروازی مستقیم، ترانزیت سه‌جانبه و چهارجانبه گفت‌وگو کردند. ‌

 توافق هسته‌ای را نمی‌توان یک‌جانبه از بین برد؛ ایسنا  فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی در وبگاه شخصی خود نوشت: این روزها به سختی برای حفظ توافق بر سر برنامه هسته‌یی ایران که برای امنیت خودمان در اروپا، برای امنیت منطقه‌مان و برای نظام عدم اشاعه جهانی ضروری است، تلاش می‌کنیم. وی بار دیگر با دفاع از توافق هسته‌یی گفت: این توافقی نیست که کشوری بتواند به‌طور یک‌جانبه آن را از بین ببرد. موگرینی نوشت: در لوکزامبورگ به‌همراه وزیران امور خارجه 28 عضو اتحادیه اروپا بر موضع مشترک‌مان برای حفظ توافق تاکید کردیم. به همین دلیل من در ابتدای ماه نوامبر به واشنگتن خواهم رفت تا با اعضای دولت و کنگره امریکا دیدار کنم.

 برگزاری سمینار ۲۵ سال همکاری ایران و روسیه ؛ رویداد۲۴  سمینار ۲۵ سال همکاری ایران و روسیه در زمینه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی در مسکو روز گذشته برگزار شد. مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی، حجت‌الله صالحی رییس مرکز نظام ایمنی و فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس در جلسه افتتاحیه سخنرانی کردند. در این سمینار سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، فراپونتوف رییس مرکز نظام روسیه، نیکلای اسپاسکی معاون روس اتم و دو نفر از نمایندگان مجلس سنا و دومای روسیه سخنرانی کردند.

 آمادگی تهران برای همکاری با پاریس در موضوعات مختلف؛ ایرنا  علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با فرانک ژله نماینده فرانسه در امور سوریه اظهار کرد: ما همیشه آمادگی داریم که با دوستان فرانسوی درخصوص مسائل مختلف و مشترک همکاری داشته باشیم. وی گفت: هر دو کشور از فرهنگ و تاریخ قدیمی و عمیقی برخوردار هستند و مردم ما غرب و اروپا را به اسم فرانسه می‌شناسند یعنی به غربی‌ها فرنگی می‌گویند. نخستین برخورد ما با کشورهای اروپای جدید با فرانسه بوده است. ولایتی افزود: در تاریخ روابط کشورها، کمتر رابطه‌یی به سابقه روابط ایران و فرانسه است و ارتباط امروز ما هم براساس حسن سابقه دو طرف است.

 

 

ارسال نظر