روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۹۷

 انتشار صورت‌های مالی 6ماهه «لبوتان»: گروه صنعتی بوتان در دوره 6ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 مبلغ 6 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 25درصد کاهش داشت. همچنین این شرکت طی 6ماه مبلغ 4 میلیارد و 506 میلیون ریال سود خالص داشت و بر این اساس مبلغ 6 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 25درصد کاهش داشت. گفتنی است، این شرکت در 6ماهه سال مالی قبل مبلغ 8 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود. با احتساب سود انباشته ابتدای سال مبلغ 404 میلیارد و 204 ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 پوشش 504ریالی «فباهنر»: شرکت صنایع مس شهید باهنر در دوره 6ماهه نخست سال مالی 96 مبلغ 504ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل روند مثبت داشت. همچنین این شرکت با انتشار عملکرد 6ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ 453 میلیارد و 221میلیون ریال سود خالص داشت و بر این اساس مبلغ 504ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. این در حالی است که این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 27ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده بود. بر این اساس، ‌این شرکت با افزودن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 687میلیارد و 90میلیون ریال سود انباشته ابتدای سال به ازای هر سهم محقق کرد.

 دلایل تغییرات در پیش‌بینی‌های «پلوله»: شرکت تولیدی گاز لوله طی 6ماه موفق شد، مبلغ 200 ریال سود به ازای هر سهم محقق کند که معادل 67 درصد نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل افزایش داشت. همچنین این شرکت با انتشار عملکرد 6 ماهه خود اعلام کرد در دوره 6ماهه یاد شده مبلغ ۴۴,۹۶۰میلیون ریال سود خالص داشت. این در حالی است که شرکت در 6ماهه سال گذشته مبلغ 120 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داده بود. افزون بر این با احتساب سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 437میلیارد و 744 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. بر اساس این گزارش، پلوله دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به 31 شهریورماه 96 را حسابرسی نشده نسبت به اطلاعیه قبلی منتشر کرد. گفتنی است، افزایش میزان فروش به دلیل حضور موثر در مناقصات جهاد کشاورزی در 6 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل موجب افزایش سود ناخالص و سود خالص شده است و با توجه به استفاده کامل از زیان مورد تایید دارایی در سنوات قبل، بخشی از سود حاصله در 6ماهه نخست مشمول مالیات بر عملکرد شده است.

 تحقق 217ریالی «وسیه»: سرمایه‌گذاری سپه در دوره 9 ماهه منتهی به 31 شهریورماه 96 مبلغ 217 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 11 درصد کاهش داشت. همچنین این شرکت با انتشار عملکرد 9 منتهی به

31 شهریورماه 96 اعلام کرد در 9ماهه گذشته مبلغ یک‌هزار و 169میلیارد و 758 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 217ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 11 درصد کاهش نشان می‌دهد. گفتنی است، این شرکت در سه ماهه سوم سال مالی 95 مبلغ 243 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داده است. علاوه بر این، به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ یک هزار و 634 میلیارد و 284 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های خود منظور کرد.

 افزایش عملکرد «وبهمن»: شرکت سرمایه‌گذاری بهمن در دوره 9 ماهه منتهی به 31 شهریورماه 96 مبلغ 95ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 44 درصد افزایش داشت. گفتنی است، این شرکت در سه ماهه سوم سال مالی 95 مبلغ 66ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود. بر اساس این گزارش، وبهمن به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه کرد و در نهایت مبلغ 857 میلیارد و 374 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های خود منظور کرد.

 تازه‌ترین آمار واگذاری‌های دولت: یک‌هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تا‌کنون واگذار شده است. بر اساس فهرست منتشر شده بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری، قرار است در سال ۹۶ تعداد ۳۳۷بنگاه واگذار شود که از این میان تعداد ۲۳۰بنگاه در گروه یک و ۱۰۷بنگاه در گروه ۲ قرار دارند. علاوه بر این، نگاهی به آمار واگذاری‌های صورت گرفته در سال جاری نشان می‌دهد یک هزار و ۱۷۴میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میان ۱۰۲میلیارد ریال از طریق بورس و یک‌هزار و ۷۲میلیارد ریال از طریق مزایده انجام شده است. به گزارش ایلنا، از واگذاری‌های صورت گرفته در این مدت، یک‌هزار و ۴۳میلیارد ریال به صورت بلوکی و ۱۳۱میلیارد ریال به صورت ترجیحی صورت گرفته است. افزون بر این، از یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال واگذاری صورت گرفته یک هزار و ۶۹ میلیارد ریال متعلق به گروه یک واگذاری‌ها و ۱۰۵میلیارد ریال متعلق به گروه ۲ واگذاری‌ها بوده است.

 رشد اقتصادی سنگاپور به بورس هم رسید: پس از دو هفته روند افزایشی در بورس سنگاپور که منجر به رشد 3.1درصدی شاخص STI در این کشور شد، سرمایه‌گذاران در انتظار هفته سوم معاملاتی هستند. علاوه بر این تحلیلگران معتقدند، بازار سنگاپور پس از دو هفته افزایش شاخص، سومین هفته معاملاتی را هم در روند مثبت به سر می‌برد. بر اساس این گزارش، طبق آمار منتشر شده وزارت صنعت و تجارت در این کشور که جمعه گذشته منتشر شد، رشد اقتصادی این کشور به 4.6درصد رسیده و بیشترین سرعت رشد اقتصادی را نسبت به سه سال گذشته داشته است. بر این اساس تحلیلگران معتقدند بورس سنگاپور با توجه به پیشرفت اقتصادی اخیر، هفته آینده معاملاتی را نیز با افزایش شاخص‌ها سپری خواهد کرد. این در حالی است که به نظر می‌رسد، رشد 3.8درصدی این اقتصاد پرسرعت‌ترین روند رشد اقتصادی نسبت به سال 2014میلادی باشد. همچنین گزارش عملکرد مناسب شرکت‌ها نشان‌دهنده این است که میزان تولیدات در این کشور در سال جاری به 15.5درصد رسیده است. افزون بر این، صنعت خدمات‌رسانی که حدود دوسوم از تولید ناخالص داخلی در این کشور را بر عهده دارند در سال جاری با رشد 2.6درصدی همراه بوده است. بر این اساس شاخص اصلی بورس این کشور در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با رشد 0.8 درصدی همراه شد در حالی که در دیگر بازارهای آسیایی نیز اوضاع به همین منوال بود. علاوه بر این، شاخص نیکی ژاپن با رشد 0.4درصدی رو‌به‌رو شد در حالی که تاپیکس ژاپن افزایش 0.6درصدی داشت و بورس هنگ‌کنگ با رشد 0.7درصدی شاخص اصلی همراه شد.

 

ارسال نظر