کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۰۷

پایان توافق کاهش تولید با نفت 60دلاری

ایسنا| مدیرعامل دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه گفت: اگر قیمت نفت به ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند، تولیدکنندگان نفت در پایان مدت اجرای توافق کاهش تولید در مارس نباید آن را تمدید کنند.

واگیت الکپروف مدیرعامل میلیاردر لوک‌اویل اظهار کرد: اگر قیمت نفت به ۶۰دلار برسد، روسیه و اوپک باید از آوریل به توافق کاهش تولید پایان دهند و نباید اجازه دهند بازار دچار کمبود عرضه شود. الکپروف در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در لندن گفت: اگر هدف حاصل شود و قیمت ۶۰ دلار باشد، تصور می‌کنم ما باید به تدریج از توافق خارج شویم. اگر هدف قیمت ۵۵ تا ۶۰ دلاری حاصل شود، در این صورت تمدید توافق اقدام مناسبی نخواهد بود. اوپک و متحدانش شامل روسیه با هدف حذف عرضه مازاد و حمایت از قیمت‌ها توافق کرده‌اند از اول ژانویه تا مارس سال آینده تولیدشان را به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش ‌دهند. مذاکراتی برای تمدید این پیمان در جریان است زیرا سطح ذخایر جهانی نفت بالا مانده است. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه هفته گذشته اظهار کرد: با تمدید توافق تا پایان سال آینده موافق بوده با این‌ همه هنوز زود است در این باره تصمیمی گرفته شود. الکپروف که از زمان تاسیس لوک اویل، اداره آن را برعهده داشته و بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت است، اظهار کرد: کاهش عرضه به تثبیت بازار کمک کرده است. قیمت حدود ۵۵ تا ۶۰ دلار برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مناسب است. لوک اویل که برای جلوگیری از افت تولید در میادین نفتی قدیمی خود در سیبری تلاش می‌کند، در میان نخستین شرکت‌های روسی بود که از کاهش تولید هماهنگ با اوپک حمایت کرد.

حضور ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه فراساحل نفت اروپا

ایرنا| وزارت نفت اعلام کرد: نمایندگان صنعت نفت ایران در پاویون اختصاصی خود در نمایشگاه آفشور انرژی هلند به‌ عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنعت فراساحل نفت و گاز اروپا با معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های ایران برای جذب سرمایه‎های خارجی تلاش کردند.

حضور شرکت‌های ایرانی در هفدهمین نمایشگاه فراساحل انرژی (OEEC2017) فرصت مناسبی را جهت مذاکره شرکت‌های بین‌المللی برای مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز ایران فراهم کرد.

در حاشیه برگزاری همایش و کنفرانس OEEC2017 امسال یک نشست تخصصی با عنوان اکتشاف و تولید (E&P) از سوی جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز ایران برگزار شد. معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های ایران برای مشارکت با شرکت‌های بین‌المللی در راستای اجرای پروژه‌های جدید صنعت نفت ایران از اهداف این نشست تخصصی بود. این کنفرانس در هفدهمین دوره برگزاری خود رسالت مهمی برای همکاری و مشارکت بیشتر فعالان جهانی صنعت فراساحل نفت گاز و انرژی‌های نو در عرصه دریا داشت. بالغ بر 18شرکت ایرانی در قالب یک هیات 100نفره در کنفرانس و نمایشگاه OEEC2017 حضور داشتند. OEEC2017 مهم‌ترین رویداد فراساحلی در قاره اروپا به شمار می‌رود. در این گردهمایی مدیران و کارشناسان ارشد صنعت نفت و گاز و توربین‌های بادی فراساحلی و انرژی‌های دریایی حضور داشتند و در روزهای 18 و 19مهرماه (10تا 11 اکتبر) در آمستردام هلند به معرفی آخرین دستاوردهای خود پرداختند.

 

ارسال نظر