سردرگمی بخش خصوصی در میان دوگانگی دولتی‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۵۸

علیرضا سیاسی‌راد دبیرکل انجمن سنگ‌آهن ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در رابطه با تاثیر‌گذاری تشکل‌های بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های معدنی کشور با مجموعه‌یی از اتفاقات مختلف در چند سال گذشته روبه‌رو بوده و در مواجهه با سازمان‌های مختلف، رفتارهای متفاوتی را شاهد بوده‌ایم.

سیاسی‌راد با اشاره به تحولات گوناگون رخ داده در حوزه معدن کشور تصریح کرد: در برخی سازمان‌های حاکمیتی همچون ایمیدرو، سطح همکاری انجمن‌های بخش خصوصی و دولت به حد مطلوبی رسیده و مشورت گرفتن از بخش خصوصی در حوزه تصمیم‌گیری‌ها به صورت فرمالیته نیست.

وی ادامه داد: اما در چند سال اخیر شاهد بودیم که در نهادهایی مانند خانه معدن و شورای عالی معادن کشور که توسط معاون وزیر صمت مدیریت می‌شود، نقش تشکل‌های بخش خصوصی به‌شدت کمرنگ شد تا جایی‌که اگر از بخش خصوصی مشورتی هم می‌خواستند در نهایت عملی نمی‌شد.

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران با مثبت تلقی کردن تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی، اذعان کرد: هم فکری و همکاری بین بخش خصوصی و دولتی در عملکرد صنعتی و معدنی کشور تاثیر مستقیم دارد و باید سعی شود به نهادهایی که برای نیل به این هدف تشکیل شده‌اند، بهای بیشتری داده شود.

وی در ادامه با انتقاد از عدم وجود سیاست واحد در حوزه معدن کشور بیان کرد: در عین حال که یک سازمان دولتی مانند ایمیدرو تمایل زیادی به همکاری و مشارکت با بخش خصوصی دارد، معاون معدنی وزارت صنعت معدن وتجارت، دیدگاه مثبتی نسبت به استفاده از نظرات و تجربیات بخش خصوصی نداشته و همین تضادها در شاکله دولت، ایجاد دوگانگی می‌کند.

علیرضا سیاسی‌راد در پایان تاکید کرد: در صورتیکه وزیر جدید صنعت معدن و تجارت، رویکرد مثبتی نسبت به همکاری با تشکل‌های بخش خصوصی داشته باشد، در آینده شاهد رونق بیشتر بخش معدن کشور خواهیم بود.

 

ارسال نظر