اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۱۵

 جلسه سرپرست وزارت علوم با جهانگیری

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جلسه با معاون اول رییس‌جمهوری در وزارت علوم خبر داد.

ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم دیروز در حاشیه بیست و ششمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری گفت: این جلسه در وزارت علوم برگزار می‌شود. او درباره تعیین گزینه وزیر علوم گفت: وزیر علوم از سوی رییس‌جمهور معرفی خواهد شد.

 کلانتری: محیط‌بانان قادر به دفاع از خود نیستند

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست تاکید کرد که نقش محیط‌بانان مانند افراد نیروی انتظامی است اما آنان قادر به دفاع از خود نیستند. عیسی کلانتری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت لایحه مربوط به محیط‌بانان گفت: این لایحه در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم زودتر تصویب شود. او ادامه داد: نقش محیط‌بانان شبیه به نیروی انتظامی است اما در شرایطی، قادر به دفاع از خود نیستند که امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس آنها بتوانند همچون ضابطان انتظامی عمل و با وقت بیشتری از حیطه وظایف خود دفاع کنند.

 بررسی لایحه تامین امنیت زنان تا ۲ ماه آینده

مدیرکل امور مجلس وزارت دادگستری با تاکید بر لزوم تصویب قانون برای مقابله با خشونت علیه زنان، گفت: بررسی لایحه تامین امنیت و مقابله با خشونت علیه زنان تا ۲ ماه آینده در قوه قضاییه تمام می‌شود.

محمدعلی اسفنانی درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه تامین امنیت و مقابله با خشونت علیه زنان درقوه قضاییه، به خانه ملت گفت: لایحه تامین امنیت زنان و مقابله با خشونت توسط دولت چندی پیش تهیه و برای بررسی به قوه قضاییه ارسال شده است، تاکنون 3 جلسه برای بررسی این لایحه تشکیل و کلیات آن به تصویب رسیده؛ بنابراین تا 2 ماه آینده بررسی لایحه در کمیسیون مربوطه قوه قضاییه به اتمام می‌رسد. مدیرکل امور مجلس وزارت دادگستری، با اشاره به اینکه نماینده دادگستری از سوی دولت در جلسات بررسی این لایحه در قوه قضاییه شرکت می‌کند، افزود: درحال حاضر زنان در جامعه یا حتی درمحیط خانواده و محیط کار به‌شدت دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند، اما قوانین خاصی برای این موضوع و مقابله با آسیب‌های وارده به زنان وجود ندارد. اسفنانی تاکید کرد: متاسفانه در بیشتر مواقع زنان آسیب دیده درخانواده حتی شرایط امکان تامین دلیل برای دفاع از خود در دادگاه را هم ندارند، بنابراین لازم است به نوعی از زنان آسیب‌دیده درجامعه حمایت شود؛ زیرا نیمی از افراد جامعه درحال حاضر زنان هستند و این قشر در رشد و تعالی جامعه بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین لایحه تامین امنیت زنان در مقابله با خشونت می‌تواند نقایص قانونی در این حوزه را مرتفع کند.  

 تدوین طرح ساماندهی کولبران با ۱۵۶ امضا

نماینده سردشت از طرح ساماندهی کولبران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح سرمایه‌گذاری‌ها درقالب تعاونی برای ساماندهی کولبران تعریف می‌شود.

رسول خضری از آماده‌سازی طرحی با عنوان ساماندهی معابرکولبری خبرداد و به خانه ملت گفت: برای حل معضل و ابرچالش بیکاری و ساماندهی معابر مرزی کشور اعم از کلوبری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مرزهای کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی و نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، این طرح با 9 ماده آماده شده است. نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح که به امضای 156 نفر از نمایندگان رسیده، تاکید شده وزارت کشور استان‌های مشمول این طرح که در قانون ساماندهی مبادلات مرزی مصوبه 1384 ذکر گردیده را نسبت به احصاء و شناسایی اهالی ساکن در 20 کیلومتری شعاع مرزی که صرفا اهالی ساکن درمحدوده مد نظر باشند، برای تهیه‌کنندگان و تایید‌کنندگان آمار افراد، سختگیری‌های مسوولانه اعمال گردد و ظرف 3 تا 6 ماه از تصویب قانون اجرایی شود. او تاکید کرد: همچنین وزارت کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به تعریف سرمایه‌گذاری درقالب تعاونی‌های بخش‌خصوصی، تعاونی دهیاری‌ها، تعاونی‌های مرزنشینان و همچنین شهرداری‌ها برای ساماندهی بخش خدمات و امورعمومی بازارچه و معابر مرزی اقدام کند.  

 ۳۰ درصد جرایم کشور در تهران رخ می‌دهد

رییس پلیس آگاهی گفت: ۳۰درصد از کل جرایم کشور در کلان‌شهر تهران رخ می‌دهد. محمدرضا مقیمی در نشست امنیت عمومی و مقابله با جرم سرقت گفت: ناتوانی پلیس و قضات در برخورد با سارقان موجب کاهش اقتدار پلیس و مشارکت مردم می‌شود و متعاقب آن شاهد افزایش جرم و تعداد پرونده‌ها خواهیم بود که به حجم کار قضات و پلیس می‌افزاید. او گفت: از سال ۷۵ تا ۸۶ میزان وقوع جرایم به صورت خطی بوده است، اما از سال ۸۷ به بعد سیر صعودی جرایم را داشته‌ایم، به این ترتیب که ما هر سال ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش وقوع جرایم را داشتیم و در سال ۹۳ توانستیم این رشد را کنترل کنیم. سردار مقیمی گفت: حدود ۳۰ درصد کل جرایم کشور در تهران رخ می‌دهد و ما در سه سال اخیر در بحث سرقت روند کاهشی داشتیم، اما در 6ماه گذشته با افزایش وقوع سرقت مواجه بوده‌ایم. رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه تحرکات اراذل و اوباش منجر به وقوع جرایم مهم شده است گفت: با افزایش جرایم خرد ناشی از اعتیاد مواجهیم به این ترتیب که ۷۳درصد سرقت‌های خرد را معتادان مرتکب شده‌اند و در همین مورد جمع‌آوری و نگهداری معتادان و رهاسازی فوری آنها مشکل‌زا شده است.

 

ارسال نظر