تاکستان‌‌های کالیفرنیا در آتش

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۵۵
تاکستان‌‌های کالیفرنیا
در آتش

 واشنگتن‌پست:

 این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از تخریب‌های گسترده آتش‌سوزی در کالیفرنیا، گزارشی از این حادثه منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن‌پست، آتش‌سوزی‎های همزمان در مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا تاکنون دست‌کم 10 کشته و 100 زخمی برجای گذاشته است. به‌دنبال این آتش‌سوزی‎های در مناطق سوناما و ناپا، ده‌ها هزار هکتار از اراضی جنگلی طعمه حریق شدند و تاکنون بیش از1500 واحد مسکونی و تجاری تخریب شد و بیش از 20 هزار نفر از این مناطق مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. همچنین این گزارش از آتش‌سوزی یکی از بزرگ‌ترین تاکستان‌های کالیفرنیا خبر می‌دهد که در حال حاضر به‌دلیل بادتند، رطوبت اندک و هوای گرم با سرعت زیادی در حال گسترش است. طبق این گزارش، فرماندار کالیفرنیا نیز در مناطق سونوما، ناپا و یووا اعلام وضعیت اضطراری کرد. تاکنون علت این آتش‌سوزی‌های همزمان مشخص نیست.  

 فایننشال‌تایمز:

این روزها، برندگان جایزه نوبل، از مهم‌ترین اخبار رسانه‌ها شده‌اند. فایننشال‌تایمز نیز، در صفحه اول خود، گزارشی از برنده نوبل اقتصادی منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، پروفسور ریچارد تالر یکی از پیشروان اقتصاد رفتاری، برنده نوبل اقتصاد ۲۰۱۷ شد. آکادمی سلطنتی علوم سوئد او را یکی از کسانی دانسته که کارهایش باعث شده در سال‌های اخیر، اقتصاد رفتاری از یک شاخه حاشیه‌یی و حتی بحث برانگیز به یکی از مباحث اصلی علم اقتصاد بدل شود. به گزارش فایننشال تایمز، او در کارهایش نشان داد که برخلاف پیش‌فرض‌هایی که اساس رفتارهای اقتصادی مردم را تصمیم‌های عقلانی براساس منفعت فردی می‌داند، مردم تحت‌تاثیر کمبود آگاهی و اطلاعات، ناتوانی در کنترل رفتارهای شخصی و همچنین ملاحظات اجتماعی تصمیم می‌گیرند. ریچارد تالر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را یکی از بهترین مثال‌ها برای تصمیم‌گیری غیرعقلانی دانسته است.

 ال‌پایس:

آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده است، دولت اسپانیا، منتظر آگاهی از جزئیات برنامه مقامات کاتالونیاست تا بتواند باتوجه به تصمیم آنها، اقدامات لازم را علیه جدایی‌طلبان انجام دهد. همچنین، دولت اسپانیا به رهبر جدایی‌طلبان‌ کاتالان هشدار داد از هر اقدام غیرقابل بازگشت اجتناب کند. نخست‌وزیری نیز، تمام ابزارهای قانونی و حقوقی را آماده کرده تا با هرگونه اقدام دولت یا پارلمان محلی کاتالونیا آنها را به کار گیرد. رییس منطقه کاتالونیا در روزهای گذشته، تحت‌فشار قرار گرفت تا طرح‌ها برای اعلام استقلال این منطقه از اسپانیا را رها کند. به گزارش ال‌پایس، دولت اسپانیا نگران این است که پارلمان کاتالونیا به استقلال این منطقه رای دهد. براساس قانون همه‌پرسی در کاتالونیا، چنانچه پارلمان این کشور اعلام استقلال این منطقه را تصویب کند، یک فرآیند 6 ماهه برای انجام گفت‌وگوهای جدایی با اسپانیا آغاز خواهد شد و پس از آن انتخابات منطقه‌یی و اقدام نهایی برای جدایی انجام خواهد گرفت.

 

ارسال نظر