اخبار شهرستان‌‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۵۲

 بازدید اعضای کمیسیون صنایع مجلس از  ایران‌خودرو کرمانشاه؛ کرمانشاه   اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم با همراهی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از خط تولید این شرکت در کرمانشاه بازدید کردند. رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در این بازدید، از نزدیک با توانمندی و امکانات شرکت ایران خودرو کرمانشاه آشنا شدند. در این بازدید مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از شرایط فعلی و برنامه‌های آینده این شرکت، به پرسش‌های نمایندگان خانه ملت پاسخ گفت. اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در جلسه‌یی با حضور هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به بررسی شرایط فعلی صنعت خودرو و راه‌های ارتقا و حمایت از آن پرداختند و سپس از خطوط تولید ایران خودرو کرمانشاه بازدید کردند. گفتنی است کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با ظرفیت اسمی سالانه تولید ۳۰هزار دستگاه و در دو شیفت کاری باهدف توسعه صادرات مرداد ماه سال جاری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری افتتاح شد. در فاز نخست این ‌کارخانه و در یک شیفت کاری، سالانه ۱۵هزار دستگاه پژو پارس تولید می‌شود که این میزان در دوشیفت کاری به سالانه ۳۰هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

 صدور مجوز فعالیت مجموعه‌های عرقیات و گلاب‌گیری؛ اراک   مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: مجوز فعالیت مجموعه‌های عرقیات و گلاب‌گیری برای سراسر استان مرکزی صادر شد. سعید فائض‌پور دیروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی روستا برگزار شده بود افزود: گمان داریم که در نخستین سهم‌بندی سهمیه 1.5میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی، سهم استان مرکزی مبلغی معادل 100میلیارد تومان تعیین شود که مبلغ بسیار مطلوب و قابل توجهی برای ایجاد اشتغال و تولید روستایی است که امیدواریم با ارائه طرح‌های مطلوب این تسهیلات را در اختیار روستاییان قرار دهیم تا شغل‌های پایدار و مطلوبی به وجود‌ آید تا شاهد بازگشت جمعیت روستایی مهاجر به روستاها باشیم. مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی ادامه داد: با تلاش‌های بسیاری که به انجام رسید و با دستور استاندار مرکزی به سازمان جهاد کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز فعالیت مجموعه‌های عرقیات و گلاب‌گیری برای سراسر استان صادر شد و براساس این مجوز دانشگاه علوم‌پزشکی موظف شده تا برای فعالیت این مجموعه‌ها پروانه فعالیت صادر کند.

 بارندگی به رودسر 10میلیارد تومان خسارت زد؛ رودسر   بارندگی‌های اخیر به شهرستان رودسر 10میلیارد تومان خسارت وارد کرد.  امیر جانبازی فرماندار رودسر در خصوص میزان خسارت بارندگی‌های اخیر در شهرستان گفت‌: براساس گزارشات اداره هواشناسی شهرستان رودسر‌در بارندگی‌های اخیر میزان بارش در رودسر بالغ بر 312 میلیمتر بود.  وی افزود: با توجه به وقوع این حجم بارش در یک بازه زمانی محدود، با وجود تمام پیش‌بینی‌ها و اقدامات انجام شده خسارتی بالغ بر 10 میلیارد تومان به تاسیسات و زیر‌ساخت‌های شهری و روستایی در بخش‌های مختلف راه، ساختمان، صنعت، کشاورزی و... وارد شد.  جانبازی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر بعد از شهرستان انزلی، دومین شهرستان استان به لحاظ میزان بارش بود، گفت: درهمان ساعت اولیه بارش باران برای مقابله با بحران‌های احتمالی و کمک به مردم شهرستان نیروها و تجهیزات امدادی در آماده‌باش کامل بودند و ارائه خدمات می‌کردند.

 تولید 63 هزار تن سولفات سدیم در اراک؛ اراک   مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران گفت: مجموع تولید سولفات سدیم در این شرکت در اراک طی 6 ماهه نخست سال جاری به 63 هزار و 400 تن رسید.  رضا عروجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموع سولفات سدیم تولیدی در گرمسار و اراک در 6 ماهه نخست سال جاری به 92 هزار و 217 تن رسید که سهم اراک در این تولیدات 63 هزار و 400 تن و سهم گرمسار 28 هزار و 816 تن بوده است.  وی با اشاره به تولید انواع نمک در این شرکت گفت: مجموع نمک تولید شده در شرکت 32 هزار و 184 تن بوده است که از این میزان 18 هزار و 149 تن نمک تصفیه شده و 14 هزار و 35 تن نمک هیدرومیل بوده است. مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران اضافه کرد: 3هزار و 500 تن نمک تصفیه شده و 10 هزار و 500 تن نمک هیدرومیل به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر شده و باقی نیز به مصرف داخلی رسیده است.

 مبادلات تجاری ایران و تونس در سال آینده میلادی شکوفا می‌شود؛ تهران  سفیر تونس در تهران گفت که سال 2018 میلادی، زمان شکوفایی مبادلات تجاری میان ایران و کشور متبوعش خواهد بود.  غازی بن صالح دیروز در حاشیه همایش «فرصت‌های تجاری ایران در کشور تونس» افزود: حجم سالانه مبادلات تجاری ایران و تونس حدود 12میلیارد دلار است که ظرفیت لازم برای افزایش چند برابری این مبادلات وجود دارد. وی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری ایران در صنایع مختلف و بخش‌های اقتصادی کشور تونس شد و گفت: امیدواریم مبادلات تجاری بین 2 کشور یک‌طرفه نباشد و کالاهای تونسی نیز در بازار ایران عرضه شود.  به گفته بن صالح، به عنوان مثال، خرما و زیتون کشور تونس باید بدون واسطه و به صورت مستقیم به ایران صادر شود تا قیمت تمام شده آن نیز کمتر شود.  سفیر کشور تونس در تهران، به انتقال قدرت سیاسی در کشورش نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون دوره انتقال اقتصادی فرا رسیده و تونس می‌تواند به عنوان قطب صادرات کالاهای ایرانی به قاره‌های آفریقا و اروپا نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

 آبگیری تالاب گندمان آغاز شد؛ شهرکرد  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: با فرارسیدن فصل پاییز و کاهش مصرف آب توسط کشاورزان، آب‌های سطحی به سمت تالاب هدایت و آبگیری این تالاب آغاز شد. شهرام احمدی با اشاره به جایگاه ویژه تالاب‌ها به عنوان کانون تجمع آب در فلات خشک ایران، افزود: تالاب‌ها با ذخیره آب و تولید ماده زنده زیاد، منبع تامین آب و غذا و سایر استفاده‌ها برای مردم، به ویژه حاشیه‌نشین‌های تالاب هستند. وی تالاب گندمان را نمونه‌ خوبی از همراهی مردم و مسوولان برای حفظ و احیا برشمرد و ارتقای دانش و فرهنگ زیست محیطی مردمی که در ارتباط با این تالاب هستند را عامل اصلی پایداری اقدامات حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌ها دانست. احمدی مشارکت مردم در حفظ تالاب و همراهی آنها در مواقع بحرانی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: براساس توافق‌هایی که با کشاورزان صورت گرفته، علاوه بر حق‌آبه تالاب، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود.

 

ارسال نظر