کره‌شمالی برای آزمایش جدید موشکی آماده می‌شود

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۵۹

گروه جهان|

یکی از قانون‌گذاران روسیه که از سفر به پیونگ‌یانگ بازگشته است گفت که کره شمالی خودش را برای آزمایش جدید موشک دوربرد آماده می‌کند که گمان می‌رود این موشک توانایی رسیدن به ساحل غربی امریکا را داشته باشد.

به گزارش رویترز، آنتون موروزوف، یکی از اعضای کمیته امور بین‌الملل مجلس عوام پارلمان روسیه و دو نفر دیگر از قانون‌گذاران این کشور روزهای دوم تا ششم اکتبر به پیونگ‌یانگ سفر کرده بودند. وی در بازگشت از این سفر گفت: «پیونگ‌یانگ خودش را برای آزمایش‌ جدید یک موشک دوربرد آماده می‌کند. آنها حتی محاسبات ریاضیاتی مربوط به این آزمایش را در اختیار ما گذاشتند که براساس آنها، این موشک می‌تواند ساحل غربی ایالات متحده را هدف قرار دهد. همانطور که ما می‌دانیم کره‌شمالی تمایل دارد تا یک موشک دوربرد دیگر را در آینده‌یی نزدیک آزمایش کند.»

سفر این هیات روس به پیونگ‌یانگ با هدف برگزاری نشست‌هایی در سطح بالا صورت گرفته بود. این قانون‌گذار نشست با مقام‌های کره‌شمالی را خوب توصیف کرد و ادامه داد: «ما به دنبال تامین منافع تمامی کشورهای منطقه هستیم تا از اقدام نظامی گسترده علیه کره‌شمالی جلوگیری کنیم.» اگرچه روسیه روابط نزدیکی با کره‌شمالی دارد، اما ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، اخیرا به جمع کشورهای قدرتمند جهان در محکوم کردن برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ پیوسته است.

در واشنگتن نیز یکی از مقام‌های امریکایی گفته است که کره‌شمالی احتمالا خودش را برای آزمایش موشکی در دهم اکتبر که سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور و یک روز پس از تعطیلات روز کلمبوس در امریکاست، آماده می‌کند. این مقام مسوول امریکایی که خواست نامش فاش نشود، درباره نوع موشکی که احتمالا آزمایش می‌شود اظهارنظر نکرد و تنها هشدار داد: «کره‌شمالی با وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی جامعه بین‌الملل، آزمایشات موشکی خود را انجام می‌دهد.» تنش‌ها در شبه جزیره کره در هفته‌های اخیر بر سر تسلیحات و برنامه‌های موشکی و اتمی کره‌شمالی افزایش یافته و این در حالی است که پیونگ‌یانگ چندین موشک از جمله یک موشک قاره‌پیما و یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است؛ این اقدامات کره‌شمالی با تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه این کشور همراه بود.

 

ارسال نظر