برآیند نماگر منفی بورس در برابر رشد دلار

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۶۰

گروه بورس  

بازارهای مالی دومین هفته کاری از فصل پاییز را به‌‌گونه‌یی پشت‌سر گذاشتند که برآیند معاملات شاخص بورس به‌صورت منفی به ثبت رسید، معاملات برخی ارزها همچون دلار در جهت رشد ارزش به ثبت رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز نوسانات خفیف و مثبتی را به ثبت رساند. به‌گزارش «تعادل» در این میان بیشترین رشدی که در بخش‌های مختلف بازارهای مالی در این هفته به ثبت رسید، به رشد قیمت دلار در بازار ارز تعلق داشت و همان‌طور که فعالان این بازار انتظار داشتند، پس از عبور قیمت دلار از سد قیمتی 3 هزار و 900 تومانی با تثبیت قیمت و تداوم تقاضا برای خرید این ارز، احتمال نزدیک شدن به مقاومت روانی بعدی که در عدد 4هزار تومان ظاهر می‌شود را افزایش داد.

  بازار مسکن در انتظار بهبود شرایط

در کنار سه بازار مالی بورس، ارز و طلا این روزها بازار مسکن نیز در انتظار بهبود شرایط و تاثیرپذیری سیاست‌های اعمال‌ شده در این بازار به‌سر می‌برد.

در حال حاضر بیشترین تقاضا برای خرید مسکن مربوط به واحدهای زیر 100 متر است و به‌ واسطه قیمت مناسب‌تری که نسبت به واحدهای متراژ بالا دارند، با توان مالی متقاضیان خرید سازگارتر است. این در حالی است که همچنان بازار اجاره مسکن داغ‌تر از بازار خرید و فروش مسکن است که این امر منعکس‌کننده توان مالی متقاضیان این بازار است. بازار ارز همان‌طور که از چندی پیش انتظار می‌رفت در مقابل سیاست‌های دستوری بانک مرکزی سر خم نکرده و همچنان در مسیری که فعالان بازار ارز در پی عرضه و تقاضای خود تعیین می‌کنند، در حال حرکت است. معاملات این هفته بازار ارز با نوسانات و تحرکات مثبت دلار همراه شد و مهم‌ترین تغییرات این بازار نیز مربوط به تغییرات دلار در سه روز معاملاتی این هفته به‌شمار رفت. باتوجه به روند نزولی شکل‌گرفته در معاملات بازارهای موازی و تاثیرات منفی که بازارهای جهانی بر این دست از بازارها داشتند، معاملات دلار به شکل آزادانه‌تری به عبور از مقاومت‌های پیش روی خود به ثبت رسید. صرافان و معامله‌گران حاضر در خیابان سپه به افزایش انگیزه فعالان این بازار برای خرید دلار در شرایط کنونی اشاره کردند و قیمت‌های فعلی دلار را واقعی دانستند.  براساس آخرین تغییراتی که در بازار صرافی‌های شهر در دومین هفته کاری مهرماه به ثمر رسید، هر دلار به ارزش 3 هزار و 948 تومان رسید و در محدوده بالای مقاومت

3 هزار و 900 تومانی تثبیت شد. یورو نیز ارزش

4 هزار و 710 تومانی را در برآیند معاملات این هفته به نمایش گذاشت و پوند انگلیس در ارزش 5 هزار و 280 تومان به استقبال سومین هفته معاملاتی پاییز می‌رود.

در صورتی‌ که معاملات بازارهای مالی موازی با تغییرات چندانی همراه نشود و معامله‌گران این بازارها انگیزه چندانی برای ورود سرمایه خود به این بازارها نداشته باشند، می‌توان شاهد شکسته شدن مقاومت‌های بعدی در بازار ارز بود.

 

 نوسانات محدود سکه طلا در هفته دوم مهر

بازار طلا و سکه این روزها تحت‌تاثیر نوسانات بازار طلای جهانی در حال نوسان است و تغییرات این روزهای خود را با الگوبرداری از معاملات اونس طلا در بازارهای جهانی به ثبت می‌رساند.  از ابتدای این هفته نوسان محسوسی در بخش معاملات بازار نقدی سکه طلا دیده نشد و این در حالی بود که در بخش معاملات آتی بازار سکه، روند نزولی و منفی مشاهده شد. به‌ واسطه معاملاتی که توسط فعالان این بازار به ثبت رسید هر سکه تمام بهار آزادی به ارزش یک‌میلیون و 258هزار تومان رسید، سکه طلای طرح قدیم نیز در ارزش یک‌میلیون و

212 هزار تومان جای گرفت.

نیم‌سکه بهار آزادی و ربع‌سکه بهار آزادی نیز تغییر چندانی را مشاهده نکردند و هر دو از اوایل هفته در جهت ثبات ارزش معامله شدند. همان‌طور که اشاره شد بازار آتی معاملات سکه تحت‌تاثیر معاملات منفی و افزایش بدبینی‌ها به روند معاملات بازارهای جهانی در ابتدای هفته با کاهش ارزش تمام قراردادها همراه شد که بخشی از نوسانات منفی در معاملات پایانی هفته جبران شد. انتظار می‌رود بازارهای جهانی در هفته آتی معاملات مثبت‌تری را به ثبت برسانند که همین امر نیز می‌تواند به تقویت بازارهای مالی داخلی منجر شود.

 

ارسال نظر