آغاز تولید موتورسیکلت برقی ایرانی در سال 98

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۰۴
آغاز تولید موتورسیکلت برقی ایرانی در سال 98

گروه بنگاه‌ها   

عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ایدکو گفت: برنامه این شرکت برای سال 96 واردات 5هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است و در سال 97 هم 10هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به‌صورت سی‌کی‌دی وارد و مونتاژ خواهد شد و از سال 98 خط تولید این نوع موتور در شرکت ایدکو راه‌اندازی و تولید 10هزار دستگاه به‌صورت داخلی‌سازی آغاز خواهد شد.  

به گزارش «تعادل»، حسن فروزان‌مهر با اشاره به نحوه ورود موتورسیکلت‌های برقی در ایران گفت: در سال 94 برای نخستین‌بار شرکت توسعه صنایع خودرو سایپا (ایدکو) اقدام به واردات موتورسیکلت‌های برقی کرد که این موتورها پس از بررسی و گذراندن استانداردهای مدنظر موردقبول واقع شدند و در همان سال توانستیم این موتورها را شماره‌گذاری و وارد بازار کنیم و در حال حاضر تنها شرکتی هستیم که توانسته برای محصولات خود موفق به اخذ شماره‌گذاری شود.

وی افزود: در سال گذشته نیز براساس درخواست شهرداری تهران و با احساس نیازی که از سوی سازمان‌های مختلفی چون نیروهای مسلح، پلیس راهور، شرکت پست و پیک بادپا شهرداری تهران وجود داشت، با یکی از شرکت‌های بزرگ و تولید‌کننده جهان وارد مذاکره شدیم.

فروزان‌مهر با بیان اینکه شرکت موردنظر یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان موتورسیکلت برقی در جهان است و در سال بالغ بر یک میلیون و 700هزار دستگاه موتورسیکلت برقی تولید و عرضه می‌کند، افزود: بر همین اساس جهت انجام سرمایه‌گذاری و ایجاد خط تولید در شرکت ایدکو و انتقال دانش فنی تولید موتور، مذاکراتی را با این شرکت انجام داده‌ایم و توافقاتی صورت پذیرفته است. علاوه بر این در جهت بومی‌سازی باتری این موتورها نیز با یکی از شرکت‌های داخلی مذاکراتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با دو دانشگاه تهران و آزاد قزوین نیز برای داخلی‌سازی، راه‌اندازی خط تولید موتور، طراحی ظاهری، اپتیموم کردن باتری‌ها و... مذاکراتی صورت پذیرفته و در حال حاضر تولید آزمایشی نمونه‌های اولیه در حال انجام است.

عضو هیات‌مدیره ایدکو با اشاره به اینکه موتورهای برقی براساس 3، 5 و 6 کیلووات در ایران تولید خواهد شد، گفت: موتورهای برقی زیر 3 کیلووات نیاز به مجوز شماره‌گذاری ندارد و ایدکو برای راه‌اندازی خطوط تولید موتورسیکلت‌های 3، 5 و 6 کیلوواتی با هدف میزان حمل بار مناسب و پیمایش مسافت بیشتر برنامه‌ریزی کرده است. وی تصریح کرد: برای ترغیب استفاده از این نوع موتورها در میان مردم، سایپا، شهرداری و سایر سازمان‌های مرتبط، شرایطی را درنظر گرفته‌اند، بر همین اساس برای این موتورها که جهت شارژ، نیاز به برق شهری دارند، شهرداری تهران دو اقدام را در دستور کار خود قرار داده است، اول اینکه به ازای هر دستگاه موتور مبلغ دو و نیم میلیون تومان برای مشتریان تخفیف درنظر گرفته است و دوم اینکه در سطح شهر تهران مکانی جهت انجام شارژ باتری این موتورها ایجاد خواهد کرد.

 

ارسال نظر