اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۰۲

حساب‌های کاربری هک شده یاهو از ۳میلیارد گذشت

ورج| یاهو سرانجام اعتراف کرده تعداد حساب‌های کاربری پست الکترونیک این شرکت که در سال ۲۰۱۳ هک شده بودند بالغ بر ۳میلیارد مورد بوده است.

بر اساس بیانیه‌یی که یاهو در این مورد منتشر کرده، حملات هکری به سرورهای ایمیل یاهو در آگوست سال 2013 تمامی کاربران آن یعنی سه میلیارد نفر را دچار مشکل کرده است. یاهو قبلا مدعی شد این حملات هکری تنها باعث سرقت اطلاعات حساب‌های کاربری یک میلیارد نفر شده که یک سوم کاربران خدمات ایمیل یاهو را شامل می‌شوند. هکرها از این طریق به تمامی اطلاعات حساب‌های کاربری ایمیل یاهو شامل اسم، آدرس ایمیل، کلمه عبور، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و در مواردی سوال امنیتی و پاسخ آن دسترسی یافته بودند. در زمان وقوع این حملات وزارت دادگستری امریکا روسیه را به دخالت در این حملات متهم کرد. برخی اسناد که بعدها افشا شد، نشان می‌داد مدیران یاهو با ایجاد یک آسیب‌پذیری عمدی روی سرورهای خود در موفقیت هکرها برای نفوذ به ایمیل‌های کاربران موفق بوده‌اند. علت این اقدام یاهو کمک به آژانس امنیت ملی امریکا برای جاسوسی از میلیون‌ها کاربر بوده است.

اتصال اینترنت کره شمالی از طریق روسیه

انگجت| کره شمالی که تا به حال برای دسترسی به اینترنت تنها از یک مسیر ارتباطی استفاده می‌کرد، هم‌اکنون مسیر ارتباطی دومی را از طریق روسیه برای استفاده از فضای مجازی در اختیار دارد.

وجود تنها یک مسیر دسترسی به اینترنت باعث می‌شد تا امریکا یا سازمان ملل به راحتی بتوانند این کشور را به قطع اینترنت تهدید کنند. تا پیش از این کره شمالی تنها از طریق یک خط ارتباطی که از چین می‌گذشت می‌توانست به اینترنت دسترسی پیدا کند. خدمات جدید از طریق شرکت امنیتی روسی فایر‌ای به کره شمالی ارائه می‌شود. این خدمات ارتباطی جدید از روز یک‌شنبه برای کره شمالی فعال شده است. براساس برخی اخبار منتشر شده، فرماندهی سایبری امریکا به دنبال تشدید درگیری لفظی دو طرف بر سر برنامه موشکی و هسته‌یی کره شمالی به دنبال قطع دسترسی این کشور به اینترنت یا ایجاد اختلال در این زمینه هستند. پیش از این و به دنبال متهم شدن هکرهای کره شمالی به نفوذ و سرقت اطلاعات شرکت سونی در دو سال قبل، دولت اوباما با یک حمله سایبری سنگین به کره شمالی دسترسی این کشور به اینترنت را برای مدت چند روز قطع کرد.

حسگری که از آسمان ابری با کیفیت فیلمبرداری می‌کند

دیفیس وان| سازمان دارپا حسگری ساخته که می‌تواند در آب و هوای ابری نیز ویدیویی با کیفیت از هدف خود روی زمین ثبت کند.

 سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا (DARPA) حسگر جدیدی ساخته که می‌تواند از لابه لای ابرها نیز از هدف خود فیلمبرداری کند. به عبارت دیگر عملکرد این حسگر تحت تاثیر وضعیت جوی قرار نمی‌گیرد. حسگر «هدف‌گیری با فرکانس بالا»(EHF) در آزمایش‌ها به طور موفقیت‌آمیز توانایی خود برای هدف‌گیری ویدیویی واقعی از میان ابرها نشان داد. هدف پنتاگون از ساخت این حسگر، تولید سیستمی است که روی انواع مختلف هواپیما قابل نصب باشد و بتواند بدون توجه به وضعیت آب و هوا ویدیوهایی با کیفیت از موارد هدف گرفته شده روی زمین ثبت کند. حسگر هدف‌گیریEHF حاصل برنامه ViSAR موسسه DARPA است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد همچنین می‌توان از این حسگر برای پشتیبانی از نیروهای زمینی استفاده کرد.

سازگاری چت اینترنتی «الو» با تمام مرورگرها

انگجت| گوگل مدتی است برنامه چت متنی و ویدئویی الو را عرضه کرده که به علت کیفیت و سهولت استفاده با استقبال مواجه شده است.

یکی از ضعف‌های این برنامه گپ این بود که تنها با مرورگر اینترنتی کروم سازگاری داشت اما حالا گوگل با افزایش تعداد مرورگرهای قابل پشتیبانی کاری کرده که تعداد بیشتری از افراد بتوانند از الو استفاده کنند. از این پس کاربران مرورگرهای فایرفاکس، اپرا و محصولات مبتنی بر iOS شامل کروم و سافاری هم می‌توانند از الو استفاده کنند. برای استفاده از آغاز این برنامه موبایلی کافی است یک کد QR را روی رایانه رومیزی از طریق گوشی خود اسکن کنید و سپس استفاده از الو را آغاز کنید. مهم‌ترین نکته‌یی که الو را از سایر رقبایش متمایز می‌کند، هوش مصنوعی به کار رفته در آن است. هوش مصنوعی در این برنامه به اینگونه کار می‌کند که پس از دریافت پیام، خود آن پاسخ‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد و مشخصا این پاسخ‌ها با توجه به محتوای پیام دریافتی از سوی الو برگزیده شده اند! نکته جالب‌تر اینکه برای استفاده از اپلیکیشن مورد بحث نیاز به داشتن حساب کاربری گوگل نیست فقط کافی است با شماره موبایل خود ثبت نام را انجام داده و برنامه را فعال کنید.

افشای عکس‌ها و اطلاعات تازه از گوشی نوکیا ۹

دیجیتال ترندز| برند نوکیا در سال ۲۰۱۷ تعدادی گوشی و از جمله گوشی قدرتمند نوکیا ۸ را عرضه کرده اما ظاهرا باید در انتظار عرضه گوشی جذاب دیگری به نام نوکیا ۹ باشیم. عکس‌ها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد، گوشی نوکیا ۹ همراه با نمایشگر فراگیر و بدون حاشیه عرضه می‌شود و از این جهت به گوشی‌هایی همچون جی ۶ ال جی و گالکسی ۸ سامسونگ شباهت دارد. احتمالا این گوشی فاقد هرگونه دکمه لمسی است و دکمه‌های ناوبری و لمسی در زیر گوشی و به صورت مجازی طراحی می‌شوند. گوشی یاد شده همچنین در رنگ‌های سیاه، سفید، آبی و نارنجی عرضه می‌شود تا بتواند توجه بانوان را نیز به خود جلب کند. این گوشی اندرویدی مجهز به پردازنده Snapdragon ۸۳۵، دوربین Zeiss دارای لنز دوگانه و ۸ گیگابایت رم است. نوکیا ۹ همچنین دارای نمایشگری به ابعاد 5.5 یا 5.7 اینچ و با دقت QHD است. ابعاد نمایشگر نوکیا ۸ برابر با 5.3 اینچ است. نوکیا ۹ همراه با قابلیت شارژ بی‌سیم عرضه می‌شود و دارای ۱۲۸گیگابایت حافظه داخلی، قابلیت ضدآب و اسکنر عنبیه برای شناسایی هویت کاربر است. قیمت و زمان عرضه این گوشی هنوز اعلام نشده است.

 

ارسال نظر