غذاهای چرب و پر نمک نخورید

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۵۳
غذاهای چرب و پر نمک نخورید

50 میلیون نفر در ایران وزنشان بیشتر از میزان استاندارد است؛ اضافه وزنی که دلیل بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی و... است.

حالا با گسترش فست‌فودها و غذاهای پرچرب و پرنمک، وضعیت در سال‌های آینده شاید بدتر هم بشود. رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو با اشاره به شایع بودن بیماری‌های دیابت، چربی خون، پر فشاری و کبد چرب بین مردم از آنها خواست که برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها از مصرف غذاهای چرب، شیرین و شور پرهیز کنند.

نسترن محمدی افزود: برای شناسایی خوراکی‌های چرب، شیرین و شور در سطح بازار روی محصولات، چراغ راهنمای تغذیه‌یی نصب شده و این چراغ راهنماها یا نشانگرهای تغذیه‌یی به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا سالم‌ترین محصول غذایی را براساس شرایط خود استفاده کند. او یادآور شد: سال گذشته برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، بخشنامه‌یی از سازمان غذا و دارو به تمام تولیدکنندگان محصولات غذایی ابلاغ شد تا اقدام به کاهش مصرف قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس در محصولات خود کنند و در سال جاری نیز درحال پایش این برنامه هستیم تا به نتیجه موثری برسیم.

او در ادامه با تشریح دیگر اصول تغذیه‌یی برای حفظ سلامتی به انواع روغن‌ها اشاره کرد و گفت: برای غذاهایی که نیاز به سرخ شدن دارند باید از روغن سرخ کردنی خانوار و برای غذاهایی که نیاز به سرخ کردن ندارند بهتر است از سایر روغن‌ها مانند روغن ذرت و آفتابگردان استفاده کرد. محمدی اظهار کرد: همچنین در تغذیه سالم، محصول داغ و گرم نباید در کیسه فریزر نگهداری شود.

 

ارسال نظر