عطر «ریلکس» را بو نکنید

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۷۹
عطر «ریلکس» را بو نکنید

6سال پیش بود که شایعاتی مبنی بر ورود یک عطر اسراییلی به نام lovely به ایران که از طریق زائران ایرانی کربلا به کشور وارد شده مطرح شد؛ عطری که گفته می‌شد استشمام آن باعث مرگ فرد می‌شود. آن زمان این خبر نه به‌طور رسمی تایید و نه تکذیب شد.

حالا مدتی است که شایعه مرگبار بودن عطری به نام ریلکس که در برخی کشورهای عربی دیده شده، مطرح شده است؛ این‌بار اما گویا قضیه کمی جدی‌تر به‌ نظر می‌آید تا جایی که رییس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به مسافران برخی کشورهای عربی مانند مصر، سودان، لبنان، بحرین و به ویژه عراق توصیه کرده تا از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطرها اجتناب کرده و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند.

مصطفی اسماعیلی افزود: مسافران بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی‌های بیش از حد از خطر احتمالی نیز پیش‌گیری کنند.

او با اشاره به اخبار رسمی و غیررسمی عطری به نام «ریلکس» گفت: این عطر پس از مصرف موجب مرگ مصرف‌کننده می‌شود بنابراین برای اطمینان‌بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی موارد قاچاق آن از سطح عرضه جمع‌آوری خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای عطری به نام «ریلکس» و نام‌های مشابه آن، مجوزی در کشور صادر نشده است و برای اطمینان‌بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها اطلاع می‌دهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی موارد قاچاق آن، آنها را از سطح عرضه جمع‌آوری کنند.

رییس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره دلایل و چگونگی آسیب‌رسانی این فرآورده آرایشی گفت: وزارت بهداشت مصر درباره این عطر هشدار و دستور جمع‌آوری آن را داده است اما برای بررسی صحت و سقم این موضوع لازم است محتوای آن را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن کسب اطلاع کنیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی‌دوز آن را سفارش دهیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در صورت بروز مشکلات از طریق فرآورده‌هایی مانند عطر، شست‌و‌شوی صورت به ویژه بینی و چشم‌ها با آب می‌تواند راهگشا باشد.

 

 

ارسال نظر