«تسلا» به کمک توفان‌زدگان پورتوریکو می‌آید

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۴۳

 در جریان توفان مخرب ایرما، پورتوریکو بسیار آسیب دیده و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. تسلا اخیرا اعلام کرده باتری‌های خورشیدی قدرتمند خود را برای حمایت از مردم آسیب دیده به این کشور می‌فرستد.

در جریان توفان ایرما(Irma) تعدادی از ساکنان پورتوریکو با بقایای خانه‌های خود پیامی به شرکت خودروسازی تسلا دادند و از این شرکت درخواست کمک کرده بودند.

شرکت خودروسازی تسلا علاوه بر ساخت اتومبیل‌های خودران، باتری‌های قدرتمندی می‌سازد که مناسب منازل است و با انرژی خورشیدی کار می‌کند. حال این شرکت در اقدامی خیرخواهانه، پنل‌های خورشیدی خود را به پورتوریکو می‌فرستد که در جریان توفان ایرما با قطع شبکه برق مواجه شده است. در جریان توفان ماریا حدود ۶۰ هزار نفر از سکنه این کشور با قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کردند که توفان ایرما رخ داد و زندگی حدود سه و نیم میلیون نفر از سکنه این کشور را کاملا فلج کرد. درحال حاضر ژنراتورهای برق در بیمارستان‌ها کار می‌کنند اما به نظر می‌رسد کل ساکنان این جزیره همچنان تا ۶ ماه آینده با قطعی برق مواجه باشند. حال تا زمانی که مقامات این کشور خطوط برق را تعمیر کنند، باتری‌های تسلا می‌تواند برق برخی از مناطق این جزیره را تامین کند.

طبق گفته‌های مقامات تسلا، کارکنان آن درحال حاضر در پورتوریکو مشغول نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی این شرکت هستند.

 

ارسال نظر