اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۱۸

استقبال زائران حسینی از پیشخوان‌های شهرنت

رییس حوزه خوزستان بانک شهر با اشاره به استقبال زائران حسینی از پیشخوان‌های شهرنت این بانک در غرب کشور گفت: ارائه خدمات کامل بانکی به شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورا، رضایت مراجعه‌کنندگان در این بخش کشور را به همراه داشت. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، فرید جلالی عزیزپور با اعلام این خبر گفت: برای رفاه حال هموطنان، اقدامات مختلفی جهت تسهیل در دریافت خدمات بانکی برای زائران کربلا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر در غرب کشور پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شد. وی با بیان اینکه عملیات پول‌رسانی به تمام دستگاه‌های خودپرداز و پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر در این ایام به صورت منظم صورت گرفت، افزود: تمام دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک شهر و همچنین پیشخوان‌های شهرنت این بانک به نحو مطلوب در این ایام به ارائه خدمات پرداخت. رییس حوزه خوزستان بانک شهر تصریح کرد: شهروندان در این ایام با مراجعه به پیشخوا‌ن‌های شهرنت این بانک، تمام خدمات بانکی مورد نیاز خود از جمله برداشت و واریز وجه، خدمات مبتنی بر کارت، افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و صدور کارت نقدی، انتقال وجه بین سپرده‌ها و انتقال وجه بانکی، اعلام مفقودی و مسدودی کارت، صدور کارت هدیه، مسدود کردن اینترنت بانک و همراه بانک، ارائه صورت‌حساب و صدور ضمانتنامه بانکی را دریافت کردند.

رسیدگی به شکایت احمد توکلی از بانک مرکزی

نخستین جلسه رسیدگی به شکایت رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت از مدیرعامل ثامن‌الحجج و مسوولان بانک مرکزی و وزارت تعاون صبح دیروز برگزار شد. به گزارش الف؛ صبح دیروز نخستین جلسه رسیدگی به شکایت دیده‌بان شفافیت و عدالت از مدیرعامل ثامن‌الحجج و مسوولان بانک مرکزی و وزارت تعاون در شعبه سوم دادسرای رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت برگزار شد و احمد توکلی، رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در این جلسه دلایل و مستندات خود را به دادگاه ارائه کرد.  در پی اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه مدیرعامل تعاونی ثامن‌الحجج، بانک مرکزی و وزارت تعاون، پرونده سوءاستفاده‌های این موسسه در شعبه ۳ بازپرسی مورد رسیدگی قرار گرفته بود. برای این منظور دکتر احمد توکلی، رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت برای ادای توضیح و ارائه دلایل به این شعبه فرا خوانده شده بود که دیروز نخستین جلسه آن برگزار شد. براساس این گزارش؛ رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در مرداد ماه سال جاری طی نامه‌یی به دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، رییس کل و مسوولان بانک مرکزی و وزیر و مسوولان وزارت تعاون در دوره ۱۳۸۰تا ۱۳۹۵ اعلام جرم کرد. در این نامه با اشاره به حق دادخواهی تشکل‌های مردم نهاد و با استناد به قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی و قانون مجازات اسلامی در ارتباط با فعالیت غیرقانونی و خسارت‌بار تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج و واکنش‌های مغایر قانون و مصالح اقتصاد ملی اعلام جرم شده است.  همچنین پیش از این احمد توکلی در رابطه با موسسات مالی و بلاتکلیف ماندن مردمی که در این موسسات سپرده‌گذاری کرده‌اند در مرداد ماه امسال گفت: بانک مرکزی در قبال موسسات اعتباری اقدامی مثبت را انجام داده است اما اخیرا سیف در برنامه تلویزیونی گفت برای پرداخت مابقی طلب سپرده‌گذاران «ثامن الحجج» چیزی از اعتبار موسسه باقی نمانده است و برای پرداخت بدهی‌های این موسسه بخشی از منابع بانک مرکزی نیز صرف شده است.  وی با تاکید بر بازگرداندن اصل سپرده‌های مردم در موسسات مالی غیرمجاز گفت: برخی از افراد صاحب نام هستند که در قالب موسسه ثامن‌الحجج وام‌های سنگین گرفتند اما با وقاحت اقساط را نمی‌پردازند.

احمد توکلی با تشریح جزییات نخستین جلسه با قاضی پرونده موسسه ثامن‌الحجج گفت: به زودی علیه بانک مرکزی در پرونده کاسپین هم اعلام جرم می‌کنیم.

احمد توکلی در پاسخ به سوالی درخصوص جزییات نخستین جلسه ارائه اطلاعات به بازپرس دادسرا در پرونده ثامن‌الحجج گفت: نخستین جلسه ارائه اطلاعات به بازپرس دادسرا درخصوص اعلام جرم دیده‌بان عدالت و شفافیت در بانک مرکزی دقایقی قبل پایان یافت و بازپرس به صورت ضمنی صلاحیت اعلام جرم این سازمان مردم نهاد را پذیرفت که بر این اساس سوالاتی راجع به اصل ماجرای شکایت از بانک مرکزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ثامن‌الحجج مطرح شد. رییس دیده‌بان عدالت و شفافیت افزود: این نخستین بار است که اعلام جرم یک سازمان مردم‌نهاد در دادگستری پذیرفته می‌شود و به نظر می‌رسد جای تقدیر از دادستان کل کشور را دارد؛ ضمن اینکه راه را برای اعلام جرم سایر سازمان‌های مردم‌نهاد باز خواهد کرد تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند؛ ضمن اینکه ناهنجاری جامعه را به وسیله قوه‌ قضاییه می‌توان پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: اول شهریور ماه امسال علیه بانک مرکزی، وزارت تعاون و مدیران ثامن‌الحجج اعلام جرم کردیم چراکه قانون تشدید مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور می‌گوید:«اگر مدیر یا مدیرانی در مقابل اختلالات مالی و پولی سکوت کرده یا اقدام عملی انجام ندهند به جرم معاونت در جرم باید مجازات شوند که بر این اساس مدیران ثامن‌الحجج، بانک مرکزی و وزارت تعاون، مجرم هستند»؛ ضمن اینکه ذیل ماده ۵۲۸ قانون مجازات اسلامی«اگر مدیران به واسطه اهمال و کوتاهی ضرری به منابع عمومی برسانند باید مجازات شوند».  توکلی اظهار کرد: بر این اساس بانک مرکزی تاکنون ۴۰۰۰میلیارد تومان برای پرونده ثامن‌الحجج هزینه کرده و این کمترین ضرری است که او متحمل شده است.

رییس دیده‌بان عدالت و شفافیت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در برابر پرونده کاسپین نیز اعلام جرم خواهید کرد؟ گفت: جرم بانک مرکزی در پرونده کاسپین شفاف‌تر است اما علیه آن نیز در آینده نزدیک اعلام جرم خواهیم کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: جلسه بعدی ارائه اطلاعات به بازپرس در حوزه پرونده ثامن‌الحجج به‌زودی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر