روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۱۰

 ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج نشود؛مهر| روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی و با طرح ادعایی بی‌پایه و اساس که ممکن است عبدالقدیر خان، پدر دانش هسته‌یی پاکستان نحوه ساخت سلاح هسته‌یی را به ایران انتقال داده باشد، نوشت: چنین امری محتمل است و این خود یک دلیل محکم و منطقی است که ترامپ نباید از برجام خارج شود و پایبندی ایران به توافق هسته‌یی را در 15 اکتبر تایید کند. در این گزارش ادعا شده است، در صورتی که توافق هسته‌یی با ایران لغو شود، این کشور قادر خواهد بود طی چند ماه سلاح هسته‌یی بسازد.

 ائتلاف نکردن اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده قابل پیش‌بینی است؛ایسنا| علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه فراکسیون امید گفت: تجربه تلخ ائتلاف در انتخابات مجلس دهم به خصوص در تهران باعث شد که این احتمال وجود داشته باشد، اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم با هیچ گروه و جناح دیگری ائتلاف نکنند. وی درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم با معتدلین و مستقلین گفت: ائتلاف در انتخابات موضوع شناخته شده و غریبی نیست. ائتلاف زمانی شکل می‌گیرد که حداقل‌هایی از وجوه مشترک به وجود آمده یا طرفین به وجه مشترکی برسند.

 ظریف می‌داند که ترامپ تمایلی به حل موضوعات ندارد؛ایرنا| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من پیش‌بینی دکتر ظریف درباره تصمیم‌گیری کنگره امریکا نسبت به برجام به نوعی اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران است. نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: دکتر ظریف می‌داند که ترامپ تمایلی به حل موضوعات ندارد بنابراین از موضوع قدرت چنین مساله‌یی را مطرح کرده، چراکه اگر این موضوع به کنگره امریکا هم سپرده شود، فضای منفی نسبت به آن مطرح است.

 ارتش در اوج آمادگی رزمی قرار دارد؛ایلنا| کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه رزمایش اقتدار گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و برای ارزیابی تحرک و پا دررکابی نیروهای خود رزمایش اقتدار را در این منطقه آغاز کرده است. گفتنی است، رزمایش اقتدار به صورت مشترک با حضور یگان‌هایی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در منطقه مرزی غرب آغاز شد که یگان‌های زرهی، توپخانه، پهپاد و هوانیروز نیروی زمینی در این رزمایش نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

 همه اصولگرایان به جمنا اعتقاد دارند؛خانه‌ملت| محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است؛ ایجاد محدودیت برای برخی اصولگرایان باعث دلخوری‌هایی برای راس جمنا شد ازاین‌رو بهتر است به سمت جذب حداکثری بروند. وی در خصوص اعتقاد تمام یا بخشی از جریان اصولگرایی به جمنا خاطرنشان کرد: همه اصولگرایان به جمنا اعتقاد دارند اما در روش کار به علت عدم مدیریت مناسب باعث شد، افرادی جدا شوند همچنین برخی به علت عدم دعوت و برخی محدودیت‌ها دلخوری‌هایی برایشان پیش آمد لذا نباید جریان را برای افراد خاصی محدود کرد چون نفوذ چندانی ندارند و جذب حداکثری در این موارد بهتر است.

 حسین هاشمی قائم‌مقام وزیر کشور شد ؛ ایسنا| حسین هاشمی استاندار سابق تهران، قائم‌مقام وزیر کشور شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار فعلی و پیشین استان تهران از انتخاب سیدحسین هاشمی به عنوان قائم‌مقام وزیر کشور خبر داد. در این مراسم که دیروز برگزار شد، محمدحسین مقیمی که پیش از این معاون سیاسی و قائم‌مقام وزیر کشور بود، رسما به عنوان استاندار تهران معرفی شد. هاشمی پیش از این استاندار تهران بود و سابقه نمایندگی در دوره هشتم مجلس دهم را هم دارد.

 مذاکره درباره اقلیم کردستان عراق در تهران برگزار شود نه پاریس؛برنا| سخنگوی دولت اصلاحات با انتشار توییتی از برگزاری مذاکره درباره اقلیم کردستان عراق در پاریس انتقاد کرد. عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات در توییتر خود نوشت: به جای پاریس، تهران مناسب‌ترین مکان برای گفت‌وگو میان مسعود بارزانی و حیدرالعبادی است.

 عمان در موضوع کردستان عراق با ایران هم‌نظر است؛ایرنا| سفیر ایران در عمان اظهار کرد: نظر عمانی‌ها نسبت به همه‌پرسی در کردستان مثبت نبوده و بعد از عراق و ترکیه آنها نیز با ما هم‌نظر هستند. حجت‌الاسلام محمدرضا نوری‌شاهرودی در حاشیه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عمان تصریح کرد: عمانی‌ها تسهیلاتی را برای ثبت شرکت‌های ایرانی ایجاد کردند، به‌طوری که ایرانی‌ها می‌توانند در عمان شرکت خود را ثبت کرده و کالاهایشان را به این کشور صادر کنند یا اینکه کالاهای خود را از عمان به کشورهای آفریقایی یا دیگر کشورهای منطقه و حوزه دریای هند صادرات مجدد کنند.

 

 

ارسال نظر