ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۸۶

سهم ۲۸ درصدی مناطق شهری از تصادفات کشور

علی نوذرپور، معاون سابق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه از پنج محور این سند، دو محور در نشست اعضای شورا توضیح داده شد گفت: سالانه بیش از ۱۶هزار نفر کشته در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، ۲۸ درصد مربوط به تصادفات شهری است. درصد فوت‌شدگان که رقم قابل توجهی بوده، نشان‌دهنده این است که باید در حوزه شهری اتفاقاتی صورت بگیرد.

او گفت: دلیل این کمبود، همکاری‌های نامناسب یا نبود همکاری فی‌مابین پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری‌ها است. همچنین به دلایل متعدد و آگاهی نداشتن از وضع موجود، تصادفات شهری، توسط شهرداری‌ها و استانداری‌ها تحلیل نمی‌شود.

حمل هر تن بار برابر با قیمت یک بشکه نفت

معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با تاکید بر توسعه خطوط ریلی به ویژه در مناطق مرزی گفت: حمل هر تن بار ترانزیت در ایران 50فرانک سوییس برای کشورمان درآمد ایجاد می‌کند که به اندازه یک بشکه نفت است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم محمدی افزود: توسعه خطوط ریلی به ویژه در مناطق مرزی فرصت خوبی برای ترانزیت کالا و توجه به این مهم در درآمدزایی و ایجاد اشتغال تاثیرگذار است.

 معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت راه‌آهن ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ایران و کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب آن و همچنین راه داشتن به دریا می‌تواند درآمد اقتصادی بالایی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

محمدی همچنین با اشاره به جایگاه راهبردی راه آهن اینچه‌برون گنبدکاووس اضافه کرد: در صورت توجه به این خط ریلی و ترانزیت کالا، علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد ناخالص در این منطقه هم از دیگر نتایج آن است.  او تصریح کرد: اتصال این خط ریلی به کریدور شمال و جنوب و نیز راه‌آهن ترکمنستان و قزاقستان و در ادامه به چین، یک مزیت است.  معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به حجم مبادلات کشور هند به روسیه و کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این کشور، سالانه 7میلیون تن کالا از خلیج‌فارس و از خاک ایران به روسیه ارسال می‌کند.  محمدی ادامه داد: علاوه بر این، حجم مبادلات کشور هند سالانه 70 تا 80میلیارد دلار از طریق ایران به کشورهای اروپایی است.

او با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری کشور چین هم سالانه 530 تا 800میلیارد دلار است، افزود: اگر بخشی از این مبادلات کالا از طریق کریدور‌های ریلی ایران انجام شود، درآمد زیادی برای کشور به همراه دارد.

مسکن اجتماعی وارد فاز تحویل زمین شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از اعلام اسامی شهرها به سازمان ملی زمین و مسکن برای تحویل زمین طرح مسکن اجتماعی خبر داد.

به گزارش تسنیم، جواد حق‌شناس با اشاره به اینکه شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌های طرح مسکن اجتماعی تهیه شده، اظهار کرد: کار شناسایی، تعیین شهرها و تعداد واحدهایی که قرار است در طرح مسکن حمایت و مسکن اجتماعی ساخته شوند، تکمیل شده است.  او تصریح کرد: با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور هماهنگی لازم انجام شده تا اگر تسهیلات بانکی و یارانه تخصیص یابد، کار اجرایی مسکن اجتماعی شروع شود.  

حق‌شناس یادآور شد: تسهیلات سال جاری برای اجرای 100هزار مسکن اجتماعی 2400میلیارد تومان است که باید به حساب بنیاد مسکن واریز شود، یارانه مورد نیاز امسال هم 420میلیارد تومان است که امیدواریم هرچه سریع‌تر اختصاص یابد.

مرگ سالانه ۱۹۰۰ نفر در بخش ساخت و ساز

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: استفاده از افراد فاقد صلاحیت در بخش ساخت و ساز منجر به جان باختن سالانه حدود ۱۹۰۰ نفر در کشور در حوادث ساختمانی می‌شود.

به گزارش صداوسیما، حسن قربانخانی افزود: درحال حاضر تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالاست و تقریبا به ازای هر ۳میلیون نفر ساعت در ایران یک حادثه و تلفات ساختمان داریم در حالی که در کشورهای همسایه به ازای هر ۸ میلیون نفر ساعت یک حادثه و در کره‌جنوبی به ازای هر ۱۳میلیون نفر ساعت یک حادثه و در کشورهای پیشرفته به ازای هر ۲۰ تا ۴۰میلیون نفر ساعت یک حادثه داریم.  او تصریح کرد: افرادی که شغل دیگری جز نظارت بر ساخت‌و‌ساز دارند باید حضورشان در صنعت ساختمان کمرنگ‌تر شود.  قربانخانی تاکید کرد: تا زمانی که کنترل‌های لازم در کشور در زمینه حضور افراد صاحب صلاحیت در بخش ساخت‌وساز وجود نداشته باشد و درباره نتیجه کار از مهندسان ناظر بازخواستی نشود، عمر ساختمان‌های کشور هر روز کمتر می‌شود.

او اظهار کرد: باید قانون نظام مهندسی اصلاح شود زیرا نحوه نظارت بین ساختمان ۲۰۰ متری و 2هزار متری مشخص نیست.  رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره نظارت بر گودبرداری‌ها هم گفت: در سال ۹۵ حدود ۱۷هزار بازدید از ساختمان‌ها و گودبرداری‌ها انجام شد و صدها اخطار به مهندسان و مالکان داده شد، همچنین گزارش‌هایی به شهرداری برای منع کار دادیم تا ایمنی لازم را تامین کند.

 

 

ارسال نظر