ناکامی جمهوری‌خواهان در لغو «اوباماکر»

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۱۸

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه نخست خود از شکست جمهوری‌خواهان در لغو اوباماکر خبر داد. به گزارش وال‌‌استریت ژورنال، تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای دومین بار در یک‌ماه گذشته شکست خورده است. به گفته آنها، این حزب نتوانسته حمایت کافی را برای لغو اوباماکر به دست آورد. بر همین اساس، این طرح به رای گذاشته نشده است. پیش از این نیز نمایندگان مجلس سنای امریکا با 51 رای مخالف در برابر 49رای موافق، طرح لغو اوباماکر را رد کردند. این طرح لغو توسط سناتور رون جانسون به همراه بیل کسیدی و لیندسی گراهام دو سناتور امریکایی دیگر طرح را تهیه و ارائه کرده است. او اعلام کرده که حزب جمهوری‌خواه پس از اصلاح قانون مالیاتی امریکا بار دیگر برای لغو اوباماکر اقدام خواهد کرد. شکست جدید جمهوری‌خواهان در تلاش برای لغو اوباماکر مانع جدی بر سر راه حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود به انتشار اخباری از خسارات توفان ماریا در پورتوریکو پرداخته است. طبق این گزارش، توفان ماریا، شهرهای پورتوریکو را درگیر آب‌گرفتگی شدید کرده و بسیاری از خانه‌ها زیر آب رفته است. همچنین این شرایط خطر شکستن سد بزرگ این منطقه را نیز افزایش داده است. در حال حاضر شکستن دیواره خاکی سد تایید شده است. طبق آخرین گزارش‌های به دست آمده، در حالی که یک‌ هفته از توفان ماریا می‌گذرد، اهالی پورتوریکو هنوز درگیر قطع سراسری برق، کمبود آب و غذا هستند. این در حالی است که دولت ترامپ درخواست تعلیق محدودیت کشتیرانی از سوی اعضای کنگره برای تامین سوخت این جزیره را رد کرد. براساس قانونی موسوم به قانون جونز که نزدیک به 100 سال پیش تصویب شده، رفت و آمد دریایی بدون گمرک میان سواحل و بندرهای امریکایی تنها برای کشتی‌هایی که دارای پرچم این کشور بوده و خدمه آنها شهروند امریکا باشند، ممکن بود. پیش از این وزارت امنیت داخلی امریکا، برای پیشگیری از بحران در چنین حوادثی، این قانون را به‌صورت موقت تعلیق کرده بود.

 فایننشال‌تایمز:

صفحه اول این روزنامه به انتشار گزارشی از سخنرانی امانوئل ماکرون پرداخته است. به گزارش فایننشال‌تایمز رییس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی‌اش درباره اصلاحات در اتحادیه اروپا بر ضرورت ایجاد اروپایی واحد و مستقل تاکید کرد. او در این سخنرانی بر تشکیل نیروی نظامی مشترک اروپایی تاکید کرده است. ماکرون پس از انتخابات آلمان، طرح خود را برای انجام اصلاحات در ساختار اتحادیه اروپا ارائه کرده است. به گفته او اروپا در صورت قدرتمند بودن می‌تواند با چالش‌های جهانی مواجه شود. رییس‌جمهوری فرانسه در این سخنرانی، پیشنهاد تشکیل یک نیروی نظامی واحد اروپایی را اعلام کرده، همچنین از خواست کشورش مبنی بر تشکیل نیروی دفاعی با بودجه مشترک برای دفاع از اروپا سخن گفته است. او توضیح داد که این نیروی دفاعی می‌تواند از میان سربازان ارتش‌های ملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل شود و فرانسه این ابتکار را از ارتش خود آغاز خواهد کرد.

 

ارسال نظر