اعلان جنگ در پاسخ تهدید

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۹۴

  واشنگتن‌پست:

آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، کره‌شمالی وعده سرنگونی هواپیماهای امریکایی را داده است. به گزارش واشنگتن‌پست، وزیر امور خارجه کره‌شمالی، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا را به اعلان جنگ علیه این کشور متهم کرده و تهدید به سرنگون کردن هواپیماهای امریکایی در مناطق نزدیک به کره‌شمالی کرده است. «ری یونگ هو» این اظهارات را در واکنش به توییت‌ها و اظهارات تهدید‌آمیز یک هفته گذشته ترامپ علیه کره‌شمالی اعلام کرده است. ترامپ در توییت روزهای پیش خود در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کره‌شمالی نوشته بود اگر وزیر امور خارجه کره‌شمالی تهدیدهای رهبرش علیه امریکا را تکرار کند، این دو (وزیر امور خارجه و رهبر کره‌شمالی) دیگر نخواهند بود. ری یونگ هو نیز هنگام ترک نیویورک، با اشاره به تهدیدهای ترامپ به خبرنگاران گفت: دنیا باید به‌خوبی به یاد بسپارد که اول امریکا اعلان جنگ کرده است.

  وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، عکسی از حضور کردهای عراق، برای شرکت در همه‌پرسی استقلال، منتشر کرده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، ساکنان کردستان عراق به‌صورت گسترده در همه‌پرسی برای استقلال این سرزمین شرکت کردند. این درحالی است که بسیاری از خبرها، حاکی از تقلب گسترده و غیرقانونی بودن این همه‌پرسی است. طبق این گزارش، حضور مردم برای شرکت در این همه‌پرسی در محلات کرد‌نشین چشمگیر بوده اما در برابر دفاتر مستقر در محله‌های عرب و ترکمن‌نشین، تعداد اندکی حضور داشتند. براساس گزارش‌های به‌دست آمده، هر چند که تعداد آرای مثبت در این همه‌پرسی استقلال، درصد قابل‌توجهی به خود اختصاص داده اما مسعود بارزانی رییس منطقه خودگردان کردستان عراق، اعلام کرده که نتیجه همه‌پرسی به معنای اعلام فوری استقلال نیست. او گفته است که زمانی برای گفت‌وگو با دولت بغداد تعیین خواهد کرد.

  ال‌پایس:

در روزهای اخیر، برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، مهم‌ترین خبر نشریات جهان، به‌ویژه روزنامه‌های اسپانیایی شده است. ال‌پایس نیز روز گذشته در صفحه اول خود، به انتشار آخرین خبرها از این همه‌پرسی پرداخته است. به گزارش این نشریه، دادستان کل اسپانیا، احتمال دستگیری رهبر منطقه خودمختار کاتالونیا را تایید کرد. این منطقه، به‌دنبال برگزاری همه‌پرسی استقلال در اول اکتبر سال‌ میلادی جاری است. دادستان کل اسپانیا، اعلام کرده که رهبر کاتالونیا، ممکن است با اقدام قانونی و بازداشت روبه‌رو شود؛ دلیل این اقدام، تخطی از قوانین و دستورات دولت اسپانیا، نقض وظایف و سوء‌استفاده از منابع مالی دولت برای برگزاری همه‌پرسی در کاتالونیا اعلام شده است. همچنین دادستان اسپانیا، در روزهای گذشته از دستگیری چند نفر از مقام‌های کاتالونیا و ضبط چندین میلیون برگه رای خبر داد. به گفته او، دولت اسپانیا تمام تلاش خود را برای برگزار نشدن همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا، انجام می‌دهد.

 

ارسال نظر