روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۵۰

 تصویب آیین‌نامه اجرایی تامین مالی طرح‌های نیمه تمام اولویت‌دار؛پاد|هیات وزیران در جلسه دیروز خود به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیل تامین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌یی دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام را به تصویب رساند. دولت این تصمیم را با هدف ایجاد انگیزه و جلب مشارکت بخش خصوصی و بانک‌های عامل برای سرمایه‌گذاری در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و نیز تسهیل فرآیند طولانی برای اخذ تسهیلات برای بخش خصوصی و لزوم تشویق سرمایه‌گذار اتخاذ کرد.

 لایحه نظام انتخاباتی در دستورکار دولت؛ایلنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد: پیش‌نویس لایحه قانون جامع انتخابات هم‌اینک درحال تطبیق نهایی متن با آخرین بررسی‌ها و ویرایش نهایی است و باید به زودی در دستورکار دولت قرار بگیرد. حسینعلی امیری دیروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو به مجلس گفت: تا مهر ماه این دو وزیر به مجلس معرفی می‌شوند.

 بازدید رییس سازمان انرژی اتمی از آزمایشگاه‌های آژانس؛ایرنا| علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان که یک‌شنبه هفته جاری برای شرکت در شصت و یکمین نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین رفته بود، صبح روز چهارشنبه به تهران بازگشت. صالحی در این سفر علاوه بر سخنرانی در اجلاس عمومی سالانه آژانس با همتایان روسی، چینی و فرانسوی خود و نیز با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس در حاشیه این اجلاس دیدار و گفت‌وگو کرد.

 سازمان‌های بین‌المللی برای پایان‌ دادن به کشتار مسلمانان میانمار ورود کنند؛ایسنا| علاء‌الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پیام‌های جداگانه به همتایان خود درباره حوادث میانمار تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم‌ کردن کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار خواستار ورود سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امینت سازمان ملل و پارلمان‌های جهان برای پایان دادن به این حادثه تلخ است. وی در این پیام ضمن اشاره به مسوولیت دولت میانمار در قبال تداوم حوادث اسفناک کشتار مسلمانان روهینگیا نسبت به جلوگیری از ارسال کمک‌های انسانی به مناطق بحران زده میانمار انتقاد کرد.

 کمیسیون مشترک برجام امریکا را محدود نمی‌کند؛خانه‌ملت| سیدمحمدجواد ابطحی عضو فراکسیون ولایی مجلس معتقد است، برگزاری کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه کشورهای 1+5 نیز نمی‌تواند کمکی به عدم نقض برجام از سوی امریکا کند. وی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: طبق برجام برای رأی‌گیری در این کمیسیون تنها به 5 رأی می‌توان اکتفا کرد از این رو آنها می‌توانند به راحتی قطعنامه‌یی علیه ایران به تصویب برسانند. نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز ناامیدی از نتیجه جلسه کمیسیون مشترک برجام عنوان کرد: اینکه تصور شود، اتحادیه اروپا موضع متفاوتی نسبت به امریکا درخصوص قضیه برجام دارد، ساده‌اندیشی است.

 

ارسال نظر