بیشتر تردد قانونی‌شان در شب‌هاست و به همین دلیل است که کسی کمتر به آلودگی‌ای که ایجاد می‌کنند، توجه می‌کند. کامیون‌های عظیم‌الجثه و فرسوده بیشتر برای شهرداری و پروژه‌های عمرانی کار می‌کنند و بیشترشان نیز با توجه به فرسودگی، آلایندگی بالایی دارند.

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۸۵
بیشتر تردد قانونی‌شان در شب‌هاست و به همین دلیل است که کسی کمتر به آلودگی‌ای که ایجاد می‌کنند، توجه می‌کند. کامیون‌های عظیم‌الجثه و فرسوده بیشتر برای شهرداری و پروژه‌های عمرانی کار می‌کنند و بیشترشان نیز با توجه به فرسودگی، آلایندگی بالایی دارند.

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از پناهجویان میانمار به مشکلات پیش‌روی آنان پرداخته است. طبق گزارش‌های رسیده، تاکنون نزدیک به ۴۰۰هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از غرب میانمار خود را به بنگلادش رسانده‌اند. این در حالی است که دولت میانمار، برای ادامه سرکوب مسلمانان روهینگیا که به مرزهای بنگلادش پناهنده شده‌اند، تلاش‌های بسیاری می‌کند. تاکنون بالگردهای میانمار سه بار در تاریخ‌های مختلف، حریم هوایی بنگلادش را نقض کرده‌اند و علاوه بر آن هواپیماهای بدون سرنشین این کشور نیز بارها دست به اقدام‌های مشابهی زده‌اند. دولت بنگلادش نیز، میانمار را به نقض حریم هوایی خود متهم کرد. وزارت خارجه بنگلادش در اعتراض به ورود بی‌اجازه پهپادها و هلی‌کوپترهای میانمار به محدوده هوایی این کشور کاردار میانمار در داکا را برای توضیح فراخوانده است. بنگلادش اعلام کرد که اقدام‌های میانمار می‌تواند روابط میان دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

 ال‌پایس:

اخبارهای مربوط به همه‌پرسی کاتالونیا، همچنان ادامه دارد. با وجود مخالفت‌های بسیاری که دولت اسپانیا برای برگزاری این همه‌پرسی داشته، اهالی این منطقه و برخی از مقام‌های اسپانیا، از این اقدام حمایت کرده‌اند. حدود 700 نفر از شهرداران این منطقه نیز برای برگزاری این همه‌پرسی اعلام آمادگی کرده‌ و از سوی اداره بازرسی اسپانیا، تهدید به توبیخ، احضار، بازداشت و سلب اختیارات آنها در مصرف بودجه‌های دولتی، شده‌اند.

براین اساس، هزاران نفر از مردم بخش کاتالونیای اسپانیا با حضور در یک راهپیمایی گسترده، از ۷۰۰ شهرداری که به علت موافقت با برگزاری رفراندوم استقلال، از سوی دولت اسپانیا تهدید شده‌اند، حمایت کردند. شهردار بارسلون، بزرگ‌ترین شهر منطقه کاتالونیا هم در میان تظاهرات حاضر شد.

 نیویورک‌تایمز:

فرمانده نظامیان امریکایی و ناتو در اروپا اعلام کرده که اعضای ناتو می‌خواهند مشارکت خود را برای تقویت نظامیان افغان به‌ویژه نیروهای ویژه و هوایی افغانستان افزایش دهند. امریکا نیز با اعلام استراتژی خود در مقابل افغانستان، از اعزام حدود 3هزار و 500 سرباز جدید به این کشور خبر داده است. هرچند که هنوز مشخص نیست که چه تعداد سرباز به افغانستان اعزام خواهد شد. هنوز در مورد مشارکت اعضای ناتو در افغانستان ابهاماتی وجود دارد و تصمیم برای اعزام نظامیان در این کشور در ماه اکتبر نهایی خواهد شد. به گزارش نیویورک‌تایمز، هدف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان تجهیز و آموزش نیروهای ویژه افغان و نیروی هوایی این کشور است. آنها می‌گویند: پشتیبانی هوایی نیروهای ناتو از نظامیان افغان تاثیر مثبتی بر روحیه آنها خواهد داشت.

 

ارسال نظر