روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۲۸

 استانداران باید توسعه‌گرا باشند-ایسنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در بدو ورود به استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد برای تودیع و معارفه استانداران در پاسخ به این پرسش که معیارها برای انتخاب استانداران نسبت به دولت یازدهم تفاوت کرده است؟ در جمع خبرنگاران توضیح داد: معیارهای انتخاب استانداران تغییری نکرده و بر اساس ارزیابی چهارساله‌یی که از استانداران صورت گرفته اقدامات در این زمینه انجام شده است.   رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: استانداران باید کماکان توسعه‌گرا باشند و حتما سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و اجرا کنند. البته برخی استانداران خود تقاضای بازنشستگی کرده‌اند یا برخی تقاضا کرده‌اند که در دستگاه‌های اجرایی دیگر خدمت کنند.  

 ظریف و تیلرسون هفته آینده دیدار می‌کنند-ایلنا| فارین پالسی در گزارشی با اشاره به نشست وزیر خارجه امریکا با جواد ظریف در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نوشت: در شرایطی که دولت ترامپ در حال ارزیابی نابودی برجام است ظریف و دیگر مقامات کلیدی با وزیر خارجه امریکا نشست و مذاکراتی خواهند داشت. رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا و جواد ظریف وزیر خارجه ایران هفته آینده درباره برجام مذاکراتی خواهند داشت.  فارین پالسی نوشت: در شرایطی که دولت ترامپ در حال ارزیابی نابودی برجام است، ظریف و دیگر مقامات کلیدی با وزیر خارجه امریکا نشست و مذاکراتی خواهند داشت.

 اردوغان ۱۲مهرماه در تهران-تسنیم| رییس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که چهارم اکتبر (۱۲ مهرماه) برای دیدار دوجانبه و برگزاری نشست راهبردی عازم تهران می‌شود.  رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه‌های خبری ترکیه اعلام کرد که چهارم اکتبر (12مهرماه) برای دیدار دوجانبه و برگزاری نشست راهبردی عازم تهران می‌شود و قبل از آن، سرلشکر خلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه به تهران سفر خواهد کرد.

 برای وزارت علوم برنامه‌ای مدون تهیه کرده‌ام-ایلنا| گزینه احتمالی وزارت علوم در پاسخ به سوالی درباره سطح نه چندان بالای کیفیت علمی دانشگاه‌های کشور گفت: برنامه مدونی را برای وزارت علوم آماده کرده‌ام. البته این برنامه زمانی که رییس‌جمهوری رسما در مورد گزینه مدنظرشان برای تصدی وزارت علوم به نتیجه نهایی برسند، در صورت لزوم این برنامه را تقدیم رییس‌جمهوری‌خواهم کرد که با این همه در این برنامه جامع مسائل مختلف آموزشی اعم از همین بحث پایان‌نامه‌های دانشجویی و سطح علمی دانشگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار داده‌ام.  الهام امین‌زاده گفت: با توجه به ارتباطی که به‌طور نسبی با برخی تشکل‌های دانشجویی دارم، معتقدم باید از این ظرفیت‌های ارزشمند استفاده کرد. به بیان دیگر این ظرفیت‌های دانشجویی به‌قدری ارزشمند و گرانبهاست که نه‌تنها در عرصه دانشجویی، بلکه در سطوح ملی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 واکنش عربستان به سخنان امیر عبداللهیان-ایسنا| اسامه بن احمد النقلی رییس اداره اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عربستان در واکنش به سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت که عربستان هیچ‌گونه درخواستی از ایران برای میانجیگری میان ریاض و حوثی‌ها نداشته است و این سخنان هیچ‌گونه صحتی ندارد. گفتنی است حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در گفت‌وگوی اخیرش با یک خبرگزاری داخلی گفته بود: شاهد این بودیم که عربستان وساطت‌هایی را از ایران برای گفت‌وگو با حوثی‌ها طلب می‌کند.

 امریکا در برجام باقی بماند-خبرآنلاین|  واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که پیام روسیه به امریکا در نشست احتمالی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل میان ایران و 6قدرت جهانی چیست، گفت: «امریکا در برجام باقی بماند.» وی افزود: این مساله خیلی مهم است. این نه تنها خواسته ما بلکه خواسته دیگر طرف‌های عضو برجام نیز هست و حتی کشورهایی که عضوی از این توافق نیستند، سعی می‌کنند این پیام را به امریکا برسانند.

 طرح اتهام «فتنه‌گر» و «بهایی» علیه مدیران وزارت نفت دخالت در کار قوه قضاییه است-ایلنا| جلال میرزایی رییس کمیته سیاست‌داخلی فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه طرح اتهام «فتنه‌گر» و «بهایی» علیه مدیران وزارت نفت دخالت در کار قوه قضاییه است بر لزوم بررسی کارشناسی انتصابات وزارت نفت در کمیسیون انرژی تاکید کرد و گفت که «فتنه‌گر» و «بهایی» خواندن کسانی که از آنها خوشمان نمی‌آید، رویکردی منسوخ است. وی ادامه داد: در دوران ناصرالدین‌شاه با انتساب «بهاییت» برخی شیعیان و ملی‌گرایان را طرد کردند. وی افزود: به نظر می‌رسد، دغدغه فریدون حسن‌وند به عنوان نماینده مجلس و رییس کمیسیون انژری درباره انتصابات وزارت نفت دغدغه‌یی بجاست اما وقتی که وارد مصادیق شده و اتهاماتی علیه افراد وارد می‌کند، مسیر صحبت‌ها به سمت حواشی می‌رود که زیبنده نیست.

 پرویز داوودی رییس دفتر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی شد-مهر| پرویز داوودی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رییس دفتر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی شد. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حکمی پرویز داوودی را به عنوان رییس دفتر خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد. داوودی معاون اول و مشاور امور اقتصادی رییس دولت نهم و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری دولت دهم بود.

 اینترپل بعد از صدور حکم غیابی خاوری را تحت پیگرد قرار می‌دهد-خانه ملت| جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اعلام اخیر دادستان تهران مبنی بر محاکمه غیابی محمودرضا خاوری متهم درجه یک پرونده اختلاس 3هزار میلیارد تومانی گفت: طبق قانون لازم است که در صورت حضور یا عدم حضور متهم در کشور نسبت به بررسی پرونده وی اقدام شده و با صدور حکم چه به صورت حضوری یا غیرحضوری تعیین‌تکلیف شود. نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بعد از صدور حکم می‌توان از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) مجرم را تحت تعقیب قرار داد، عنوان کرد: تاکنون از هیچ طریقی موفق به بازگشت متهم پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی نشده‌ایم لذا باید در وهله اول حکم قضایی صادر شود تا بتوان از طرق بین‌المللی نسبت به استرداد مجرم پیگیری صورت گیرد.

 

 

 

ارسال نظر