اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰

کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در کانال تلگرامش از کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال خبر داد. معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در کانال تلگرامش نوشت: «در لایحه خدمات کشوری در دولت کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال و عضویت معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در شورای عالی اداری کشور به تصویب رسید.»

برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدارس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در اطراف مدارس و همچنین برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این است که امسال همزمان با آغاز مهرماه حدود 30 درصد به حجم ترافیک در معابر تهران افزوده شود که ترافیک در ساعات پایانی روز و همچنین هنگام غروب آفتاب حجم بیشتری خواهد داشت و از این رو تدابیری در این زمینه پیش‌بینی شده است. او درباره شرایط رانندگان سرویس‌های مدارس اظهار کرد: این رانندگان می‌بایست گواهی عدم خلاف و گواهی سوء سابقه نیز به همراه داشته باشند. در صورتی که رانندگان تمامی موارد را رعایت کرده و تاییدیه دریافت کنند خودرویشان برچسب سرویس مدارس سال 96 را دریافت می‌کند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تنها سرویس‌های مدرسه دارای برچسب سال 96، اعتبار دارند، گفت: درخواست من از مدیران مدارس و همچنین والدین این است که برای جابه‌جایی فرزندان خود از سرویس‌های معتبر و دارای برچسب استفاده کنند. مهماندار همچنین از تشدید برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدارس و تخلفات رانندگی در اطراف مدارس همزمان با آغاز مهرماه خبر داد و گفت: برای ساماندهی ترافیکی در اطراف مدارس طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در معابر منتهی به مدارس همزمان با اول مهرماه تشدید خواهد شد و ماموران با این تخلفات برخورد می‌کنند. همچنین سرویس‌های غیرمجاز و فاقد برچسب نیز از سوی ماموران جریمه خواهند شد.

شناسایی ۴ باند کرایه کودکان

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: همکاری بسیار نزدیکی با پلیس و قوه قضاییه داریم تا با بهره‌کشی از کودکان کار و خیابان که از سوی برخی افراد سودجو انجام می‌شود، برخورد کنیم بطوری‌ که سال قبل ۴ باند کرایه کودک شناسایی شد.

حبیب‌الله مسعودی فرید به فارس گفت: ‌99 درصد کودکان کار و خیابان دارای خانواده بوده و با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند، به همین دلیل رویکرد بهزیستی از نگهداری این کودکان در مراکز شبانه‌روزی به مراکز روزانه تغییر کرده است. او اظهار کرد: در حال حاضر 38 مرکز روزانه و 31 مرکز شبانه برای نگهداری از این کودکان طی سال‌های اخیر ایجاد شده است، بطوری‌که سال گذشته 6هزار کودک کار و خیابان در مراکز شبانه و بیش از 2هزار و 500 کودک در مراکز روزانه پذیرش شده‌اند. فرید با هشدار نسبت به برخی رفتارهای غیراخلاقی و بهره‌کشی از این کودکان توسط افراد سودجو گفت: بسیاری از این باندها توسط همکاری که با دستگاه قضا و پلیس داشته‌ایم شناسایی و برخورد شده است. سال قبل 4 باند کرایه کودکان شناسایی شده و حتی برخی والدین وجود دارند که در قبال دریافت پول، کودکان خود را به این باندها می‌دهند. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: البته با همکاری و تفاهمنامه‌یی که با قوه قضاییه داریم، خانواده‌هایی که پس از چندین بار شناسایی نسبت به اینکه حضانت کودکان خود را نمی‌توانند داشته باشند، از آنها سلب حضانت می‌شود.

انتصاب معاون جدید وزارت ورزش و جوانان

مسعود سلطانى‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حکمى محمد‌مهدى تندگویان را به عنوان معاون جدید ساماندهى امور جوانان منصوب کرد. محمد مهدى تندگویان فرزند شهید محمدجواد تندگویان، وزیر نفت در کابینه شهید محمدعلی رجایی، است. تندگویان ٤٣ ساله عضو شورای اسلامی چهارم شهر تهران و نایب‌رییس کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر تهران بود و در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت گرایش اطلاعات و ارتباطات و در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری خوانده است.

روادید انفرادی  برای زائران اربعین

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت: هزینه هر یک از زائرین اربعین حسینی، در مجموع برای گرفتن ویزا، بیمه و همچنین کارمزد ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم، حدود 190 هزار تومان است.

مجید آقابابایی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گذشته صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی در سفارت عراق به صورت آزمایشی آغاز شده بود و روز دوشنبه بیستم شهریورماه طی مراسمی در سفارت این کشورهمسایه به صورت رسمی این اقدام آغاز شد، گفت: همزمان با صدور ویزا در سفارت عراق در تهران، در کنسولگری‌های این کشور درشهرهای مشهد، کرمانشاه و اهواز نیز صدور ویزا برای زائرین انجام می‌شود. او ادامه داد: از اوایل مهر ماه نیز12 دفتر موقت برای صدور ویزای اربعین حسینی در 12 شهر کشور شروع به کار خواهند کرد؛ موضوعی که در 2 سال اخیر نیز شاهد آن بودیم؛ ولی امسال روند صدور ویزا نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم هیچگونه مشکلی برای هیچ یک از زائران جهت اخذ ویزا به وجود نخواهد آمد. آقابابایی با بیان اینکه هزینه صدور ویزا برای اربعین 40 دلار در نظر گرفته شده و این یک رفتار متقابل است، ادامه داد: ایران نیز برای صدور ویزا برای اتباع عراقی 40 دلار دریافت می‌کند.  او همچنین با بیان اینکه امسال بیمه ایران، زائرین اربعین حسینی را تحت پوشش قرار داده و نسبت به سال قبل خدمات بیمه‌یی که ارائه می‌شود، گسترده‌تر خواهد بود، افزود: حدود 25 هزار تومان نیز برای بیمه از زائران اخذ می‌شود. در کنار آن زائران می‌بایست حدود 4 دلار نیز بابت کارمزد ثبت‌نام در سامانه مربوطه بپردازند که در مجموع هزینه‌های زائران برای اخذ ویزا، بیمه و همچنین کارمزد ثبت‌نام 190 هزار تومان خواهد بود.

 

ارسال نظر