تصمیم جهانی برای «اون»

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۴۴
تصمیم جهانی برای «اون»

 لوموند:

روزنامه لوموند در صفحه اول خود گزارشی از واکنش‌ها به قطعنامه تازه شورای امنیت منتشر کرده است. به گزارش لوموند، شورای امنیت سازمان ملل متحد، به قطعنامه تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی رای مثبت داد. پیش‌بینی می‌شود پیونگ‌یانگ واکنش تندی نسبت به این ‌تحریم‌ها داشته باشد. طبق قطعنامه‌یی که شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی تصویب کرده، حدود

75 درصد از واردات گاز و 55 درصد از واردات بنزین به کره‌شمالی، متوقف خواهد شد. همچنین هیچ‌گونه منسوجاتی از کره‌شمالی صادر نخواهد شد؛ این موضوع می‌تواند ضربه قابل‌توجهی به کره‌شمالی بزند. این قطعنامه، در واکنش به قدرتمندترین آزمایش اتمی کره‌شمالی صورت گرفت. سوم سپتامبر، پیونگ‌یانگ ششمین آزمایش هسته‌یی خود را انجام داد.

 ال‌پایس:

دادستانی اسپانیا دستور ضبط صندوق‌های رای داد. به گزارش ال‌پایس، پس از آنکه دیوان عالی این کشور علیه همه‌پرسی استقلال کاتالونیا رای داد، ماموران پلیس این منطقه با دستور دادستانی موظف به ضبط صندوق‌های رای، برگه آرا و تمام موارد تبلیغاتی مربوط به این همه‌پرسی شدند. این دستور درحالی صادر شد که جدایی‌طلبان در کاتالونیا، باوجود مخالفت‌های دولت اسپانیا و رای دیوان عالی، اعلام کرده‌اند که همه‌پرسی را برگزار خواهند کرد. طبق گزارش این روزنامه، منطقه کاتالونیا نسبت به کل کشور، شرایط اقتصادی بهتری دارد و هم‌اکنون به‌صورت خودمختار اداره می‌شود، اما مقام‌های محلی از جدایی‌طلبی اکثریت ساکنان این منطقه خبر داده‌اند. گفته می‌شود دستوری که اخیرا دادستانی اسپانیا برای متوقف کردن مقدمات این همه‌پرسی صادر کرده، می‌تواند اختلاف میان دولت محلی و دولت مرکزی اسپانیا را افزایش دهد؛ چراکه پلیس این منطقه اگرچه موظف به پیروی از دستور دادستانی است اما در حقیقت باید برای اجرای آن در برابر دولت محلی بایستد که به نوعی خود زیرمجموعه آن است.

 نیویورک تایمز:

کاهش قدرت ایرما سرانجام به ساکنان بخش‌هایی از فلوریدا اجازه داد تا برای بررسی خسارات وارده، به خانه‌های‌شان بازگردند اما عبور ایرما از ایالت فلوریدا و پایان ویرانگری‌های این توفان، آغاز بعضی خرابی‌ها در این ایالت شده است. به گزارش این روزنامه، امریکا در طول 3 هفته گذشته، شاهد حوادث غیر‌مترقبه‌یی بود که در تاریخ این کشور کم‌سابقه بوده است. پس از توفان هاروی که منجر به ویرانی تگزاس و آوارگی بسیاری از شهروندان شد، توفان ایرما با قدرت بیشتری از هاروی، خسارت و تلفات سنگین‌تری برجای گذاشت. باران‌های شدید سبب جاری شدن سیل در منازل و خیابان‌ها و آبگرفتگی معابر شد. با پایان یافتن ایرما، همچنان برق بسیاری از ساکنان فلوریدا قطع است. مقامات اعلام کرده‌اند تعمیر تاسیسات برای برق‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده احتمالا چند هفته طول خواهد کشید.

 

ارسال نظر