تابستان بازار کتاب

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۴۲
تابستان بازار کتاب

براساس فهرست کتاب‌های منتشر شده در مردادماه سال جاری، کتاب «دختری در قطار» که یک رمان جنایی است با ۲۳۰هزار نسخه در صدر جدول پرشمارگان‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت.

آمار نشر در مرداد امسال حکایت از انتشار ۸هزار و ۲۵۹ عنوان کتاب دارد که از این تعداد ۵هزار و ۶۴ عنوان چاپ نخست و ۳هزار و ۱۹۵ عنوان چاپ مجدد بوده‌اند.

همچنین این آمار حکایت از این دارد که شمارگان کل کتاب‌ها به ۱۲میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۴۵ نسخه، متوسط صفحات کتاب‌ها به ۲۳۰صفحه و بهای متوسط به ۱۷۹هزار و ۷۰۹ ریال رسیده است.

استان تهران در مرداد ماه سال جاری، ۵هزار و ۸۴۷ عنوان کتاب منتشر کرده که این میزان 70.80درصد عناوین منتشر شده کل کشور را دربرمی‌گیرد. بعد از پایتخت، استان قم در رتبه دوم قرار دارد که ۷۰۳ عنوان کتاب در این بازه زمانی منتشر کرده است. این استان 8.51درصد کتاب‌های منتشر شده کل کشور را به خود اختصاص داده است. استان‌های خراسان‌رضوی با ۳۷۲ عنوان و نسبت 4.50درصد، آذربایجان‌شرقی با ۱۳۵ عنوان و نسبت 1.63درصد و سایر استان‌ها با هزار و ۲۰۱ عنوان و نسبت 15.50درصد را از خود به جای گذاشته‌اند. همچنین براساس فهرست کتاب‌های منتشر شده در مرداد ماه سال جاری، کتاب «دختری در قطار» با ۲۳۰هزار نسخه در صدر جدول پرشمارگان‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت. این اثر از سوی نشر هیرمند راهی بازار نشر شده است. همچنین کتاب‌های «قرآن کریم: جزء سی‌ام با سوره مبارکه حمد و آیه‌الکرسی» و «هیجده سوره از قرآن کریم» هر یک با ۱۰۰هزار نسخه در جایگاه دوم و سوم هستند.

براساس این آمار، کتاب «قهوه سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین، ۱۴بار چاپ شده است؛ این اثر که از سوی نشر نیماژ راهی بازار نشر شده، پرتکرارترین اثر این ماه به شمار می‌آید. همچنین کتاب «مرجع کامل آزمون‌های استخدامی و اطلاعات عمومی» توسط نشر صاحبان اندیشه ۱۰ بار، کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» توسط نشر بیان معنوی ۹ بار، کتاب «مرجع کامل آزمون‌های استخدامی پرستاری» توسط نشر صاحبان اندیشه ۶ و کتاب «نگاهی به رابطه عبد و مولا» ۶ بار تجدید چاپ شده‌اند.

 

ارسال نظر