روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۳۲

دی‌ماه آخرین اولتیماتوم استاندارد خودروها

ایسنا| رییس سازمان ملی استاندارد ایران می‌گوید: مهلت تعیین شده تا ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷ برای رعایت ۸۳ مورد استاندارد خودرویی افزایش نمی‌یابد و هر خودرویی که نتواند این میزان استاندارد را رعایت کند با توقف تولید مواجه خواهد شد. نیره پیروزبخت در پاسخ به اینکه برخی اعلام کرده‌اند استانداردهای ۸۳ مورد خودرویی را تا خرداد ماه سال ۱۳۹۸ را رعایت خواهند کرد، اظهار کرد: این برنامه در شورای سیاست‌گذاری خودرو تصویب شده و قرار نیست تغییری در زمان آن ایجاد شود. آخرین مهلت تعیین شده ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۷ است و اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز روی این مساله و رعایت استانداردها تاکید کردند. وی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد در مورد مباحث قیمتی ورود پیدا نمی‌کند و در این رابطه شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مسوول هستند. سازمان استاندارد تنها موظف به ارتقای کیفیت‌هاست، چرا که این مساله با جان و سلامت مردم روبه‌روست. رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره بازرسی ادواری اجباری آسانسورها اعلام کرد: در این مساله راهکار قانونی وجود ندارد و ما نمی‌توانیم به منازل مسکونی ورود پیدا کنیم. باید در این رابطه چاره‌اندیشی شده و راهکاری پیدا شود تا بتوان به ساختمان‌های خانگی ورود کرده و آسانسورها را مورد بررسی قرار داد.  

ضرورت توسعه صنعتی و اشتغال در تهران

مهر| مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: توقف اشتغال و پیرو آن توسعه صنعتی در تهران نباید متوقف شود. محمدرضا مس‌فروش اظهار کرد: توسعه صنعتی در استان تهران ضروری است و همه شهرستان‌ها و دستگاه‌ها باید با تمام توان در این عرصه وارد شوند. وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و تولید گفت: اشتغال، تولید، صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه از اولویت‌های اقتصادی دولت است، با وضع موجود ادامه فعالیت دشوار است و باید توسعه صنعتی را به‌طور جدی دنبال کنیم. مس‌فروش اشتغال‌زایی برای جمعیت فزاینده استان تهران را مورد تاکید قرار داد و افزود: برخلاف نظریه‌یی که مبنی بر توقف توسعه صنعتی در استان تهران مطرح شده است، بنده اعتقاد دارم، همان‌طور که موالید را نمی‌توان در استان تهران متوقف کرد، توقف اشتغال و پیرو آن توسعه صنعتی نیز نباید متوقف شود.

میزان واردات خودرو اعلام شد

صدا و سیما| گمرک ایران از واردات ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش یک‌میلیارد و ۳۳میلیون دلار در پنج ماه اول امسال خبر داد. گمرک ایران اعلام کرد: واردات انواع خودرو سواری در پنج ماه اول سال گذشته ۲۶هزار و ۳۷۶ دستگاه به ارزش ۶۹۰میلیون و ۷۰۳هزار دلار بود. ضمن اینکه واردات انواع خودرو سواری به ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش نیز ۴۹.۵درصد افزایش داشته است. خودرو سواری کمتر از ۱۵۰۰سی‌سی و خودروهای سواری ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰سی‌سی مشمول ۴۰درصد حقوق و عوارض گمرکی به ازای هر دستگاه خودروست. خودروهای سواری از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰سی‌سی هم مشمول ۵۵ درصد حقوق و عوارض گمرکی به ازای هر دستگاه خودروست. همچنین گمرک ایران اعلام کرد که خدمت گیرندگان رویه واردات برای تکمیل مرحله ۷ دوراظهاری واردات (اظهارنامه-ارزش) برای برخی کالاها از شناسه‌های کالا (tsc) در بانک شناسه‌ها استفاده کنند.

برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی خودروهای سنگین

ایرنا| مدیرعامل شرکت ماموت دیزل از برنامه‌ریزی برای تولید موتورهای اسکانیا در سه مرحله خبر داد و گفت: مرحله نخست فقط مونتاژ کلی را در برمی‌گیرد که در یک‌سال آینده اجرایی می‌شود. محمدرضا دزفولیان اظهار کرد: در مرحله دوم عملیات مونتاژ با جزییات بیشتر در دستور کار قرار خواهد گرفت که از جمله آنها انجام تست‌های سنگین و خاص موتورها در داخل کشور است. این مسوول اضافه کرد: در مرحله سوم با همکاری عرضه‌کنندگان مختلف شرکت اسکانیا و شرکت‌هایی که با آن همکاری می‌کنند، داخلی‌سازی قطعات، تولید اجزا و قطعات موتور به انجام رسیده و کارخانه ریخته‌گری شرکت ماموت دیزل به داخلی‌سازی بلوک سیلندر موتور و تولید قطعات مختلف آن خواهد پرداخت. دزفولیان تصریح کرد: رسیدن به مرحله سوم دست‌کم به گذشت 3سال زمان نیاز دارد؛ هرچند اکنون این داخلی‌سازی در محصولات مختلف اسکانیا 22 تا 25 درصد است و تا پایان سال متوسط 30درصد نیز محقق می‌شود.

 

 

ارسال نظر