اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۱۶

 رونق تولید آجیل در آذربایجان‌شرقی موثر در افزایش صادرات غیرنفتی

تبریز| معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی معتقد است که رونق تولید آجیل و خشکبار در استان نقش تعیین‌کننده‌یی در افزایش صادرات داشته است. «علی نواداد» در همایش ثبت ملی آجیل تبریز اظهار کرد: در آستانه تبریز 2018 ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ملی اقدامی بسیار ارزشمند است به‌طوری‌ که این امر توسعه و ترویج تولید داخلی در استان را در پی خواهد داشت. وی با اشاره به رشد 14.5درصدی صادرات غیرنفتی استان خاطرنشان کرد: صنعت آجیل و خشکبار نقش موثری در افزایش این سهم دارد. معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ثبت ملی شدن آجیل تبریز تاثیر بسزایی در رونق اشتغال دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی دولت مباحث مرتبط با اشتغال است، بنابراین ثبت آجیل تبریز در فهرست ملی این نگرانی را به حداقل می‌رساند، چون این اقدام مقدمه‌یی برای افزایش اشتغال است، بنابراین باید از این فرصت به‌درستی استفاده شود.

 بازداشت کارمند گمرک البرز به اتهام دریافت رشوه

کرج| دادستان شهرستان البرز از بازداشت یکی از کارمندان گمرک خبر داد و اعلام کرد: یکی از کارشناسان گمرک البرز با دریافت رشوه اظهارنظر کارشناسی خلاف واقع کرده که این موضوع طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده در پی گزارش اختلاف ارزش کالا توسط گمرک مشخص شد. محمودخانی اظهار کرد: یکی از کارشناسان گمرک البرز با دریافت رشوه اظهارنظر کارشناسی خلاف واقع کرده که این موضوع طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده در پی گزارش اختلاف ارزش کالا توسط گمرک مشخص شد. وی با بیان اینکه این متهم با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان مرکزی قزوین شده است، ادامه داد: برای این فرد پرونده‌یی مبنی بر اتهام رشوه و گزارش خلاف واقع تشکیل‌شده است.

 جشنواره عسل طبیعی و زنبوردرمانی

در سلمانشهر و بابلسر

ساری| در این جشنواره مازندران و 5 استان دیگر محصولاتی همچون عسل طبیعی، ژل رویال و گرده گل را به نمایش گذاشتند. دبیر جشنواره عسل طبیعی شهرستان عباس‌آباد گفت: این جشنواره با هدف حمایت از تولید داخلی و شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از امروز همزمان در سلمانشهر و بابلسر آغاز به‌کار کرد.به گفته طرقی در این جشنواره استان‌های مازندران، البرز، کردستان، قزوین، مرکزی و کرمانشاه محصولاتی همچون عسل طبیعی، ژل رویال و گرده گل را در 14 غرفه به نمایش گذاشتند. وی افزود: در حاشیه برگزاری این جشنواره علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس و پوستر؛ اساتید روش‌های زنبوردرمانی و نیز چگونگی استحصال عسل را تشریح می‌کنند.

 برداشت فندق در مناطق 2هزار و 3هزار تنکابن

تنکابن| برداشت فندق از سطح 245هکتار از باغات فندق مناطق 2هزار و 3هزار تنکابن آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: درخت فندق فقط در مناطق کوهستانی و اراضی شیبدار ارتفاعات تنکابن کشت می‌شود و سالانه هزار تن فندق به ارزش اقتصادی 75میلیارد ریال برداشت می‌شود. استادی افزود: بخشی از این محصول حالت تازه‌خوری دارد و بقیه به صورت خشکبار به استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور صادر می‌شود.

 ۲۰۰۰تن پسته در بم برداشت شد

بم| رییس جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: تا‌کنون بیش از ۲هزار تن محصول پسته از مزارع منطقه ابارق شهرستان بم برداشت شده است. رضا قهری با اشاره به آغاز فصل برداشته پسته در شهرستان بم از اوایل شهریور‌ماه اظهار داشت: بیش از 2هزار تن محصول پسته از مزارع منطقه ابارق شهرستان بم تاکنون برداشت شد. وی با بیان اینکه محصول پسته بعد از خرما و مرکبات بیشترین سطح زیرکشت محصولات باغی شهرستان بم را به خود اختصاص داده است، افزود: برداشت پسته از اوایل شهریورماه در سطح 2هزار هکتار از باغات شهرستان بم آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

 افتتاح 50پروژه محرومیت‌زدایی ‌در استان خراسان‌جنوبی

بیرجند| رییس سازمان بسیج سازندگی ‌خراسان جنوبی گفت: ۵۰پروژه محرومیت‌زدایی همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور مسوولان کشور در این‌ استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. محمد زهرایی دیروز در بازدید از طرح‌های محرومیت‌زدایی استان اظهار داشت: 25پروژه مزبور مربوط به طرح‌هایی است که قرارگاه قرب کوثر اعتبار آن را در استان تامین کرده و به همین تعداد قرارگاه پیشرفت و آبادانی در 6 دهستان هدف اجرا کرده است. وی سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح‌ها را 2.5 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از هر 25پروژه یک طرح به عنوان نمادین افتتاح می‌شود.

 آغاز مطالعات کاشت گل‌محمدی در ارومیه

ارومیه| مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: مطالعات کاشت گل‌محمدی در ارومیه آغاز شد. علی شایگان افزود: باتوجه به توسعه فضای سبز شهری با استفاده از گونه‌های گیاهی کم مصرف و دارویی در راستای احیای دریاچه ارومیه و صرفه‌‌جویی در مصرف آب و حفظ منابع آبی کشور سازمان اقدام به آغاز مطالعات طرح کاشت گل محمدی و بهره‌برداری از آن زیر دکل‌های فشارقوی درمحدوده فضای سبز شهر ارومیه کرده است. وی هدف از این اقدامات را کاهش هزینه قراردادهای سازمان و شرکت‌های خصوصی جهت نگهداری چمن عنوان کرد و گفت: در این طرح علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب وکاهش هزینه‌های نگهداری چمن و توجیه اقتصادی طرح در حدود 10میلیارد ریال در مساحت3.8 هکتار درآمدزایی می‌شود.

 

ارسال نظر