جزئیات ساماندهی 3 تعاونی غیرمجاز

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۷۴

 ساماندهی تعاونی‌های اعتبار وحدت(آرمان) با همراهی موسسه اعتباری ملل، افضل توس با همراهی بانک آینده و البرز ایرانیان با همراهی بانک تجارت در دستور کار قرار گرفته و فرآیند مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار درحال تصفیه «افضل توس» توسط بانک آینده با همکاری بانک مرکزی و پس از اخذ نظر مرجع قضایی درحال انجام است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عباس کمره‌ای با اشاره به تجمع روز سه‌شنبه در مقابل شعبه مرکزی بانک آینده افزود: تجمع دیروز در مقابل شعبه مرکزی بانک آینده توسط عده‌یی از سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار منحله «افضل توس» بوده و اخبار برخی رسانه‌های مجازی که این افراد را سپرده‌گذاران بانک آینده معرفی کرده‌اند، صحت ندارد.

وی با توصیه سپرده‌گذاران به حفظ آرامش و اطمینان نسبت به محفوظ بودن سپرده‌های آنها تاکید کرد: متاسفانه برخی شایعه‌سازان برای ایجاد اختلال در کارکرد نظام بانکی و آسیب زدن به حیثیت آن، شایعاتی چون بروز مشکلات برای بانک‌ها منتشر می‌کنند و سپرده‌گذاران را به خروج سرمایه‌های خود از بانک‌ها برای رسیدن به اهداف خویش ترغیب می‌کنند که با قاطعیت ضمن رد اینگونه شایعات از سپرده‌گذاران محترم درخواست می‌کنیم با حفظ آرامش، بانک آینده که برای ایفای مسوولیت اجتماعی خود وظیفه تعیین تکلیف سپرده‌های موسسه منحله افضل توس را به عهده گرفته است را یاری کنند. مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی گفت: بانک آینده همچون سایر بانک‌های رسمی کشور با صلابت به فعالیت خود ادامه خواهد داد و سپرده‌های مردمی در این بانک محفوظ است. بر این اساس سپرده‌گذاران محترم به شایعات منتشر شده در رسانه‌های مجازی که عموما خارج از کشور مدیریت می‌شوند، توجه نکنند.

این مقام مسوول بانک مرکزی درخصوص آخرین وضعیت مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس گفت: مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس با حدود ۱۰۰۰نفر کارمند و ۲۱۷شعبه به بانک آینده واگذار شده است. ضمن اینکه انعقاد قرارداد واگذاری تمام امور و وکالت انتقال دارایی‌های تعاونی مذکور به بانک آینده، بازرسی از عملیات و عملکرد شعب تعاونی، بررسی کیفیت تسهیلات اعطایی و سپرده‌ها، بررسی و کارشناسی و ارزیابی املاک تعاونی، حسابرسی از حساب‌ها و عملیات تعاونی ازجمله اقداماتی است که توسط بانک آینده درحال انجام است.

 

ارسال نظر