اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۳۵

تولد ۷۴۰ هزار کودک و فوت 180 هزار نفر از ابتدای سال

آمارهای لحظه‌یی سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴۰هزار و ۸۳۳ نفر در کشور متولد شده‌اند. براساس آمارهای ثبت احوال از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴۰هزار و ۸۳۳ نفر در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد ۳۷۹هزار و ۳۰۶نفر پسر و ۳۶۱هزار و ۵۲۷ نفر دختر بوده‌اند. همچنین تعداد متولدین امروز نیز تا این لحظه ۲هزار و ۱۵۵نفر بوده است. آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که تعداد فوت‌شدگان از ابتدای سال جاری تا این لحظه۱۸۰هزار و ۲۱۸نفر بوده که ۹۵هزار و ۵۱۵ نفر مرد و ۸۴ هزار و ۷۰۳ نفر نیز زن بوده‌اند. تعداد افرادی که امروز ۲۱شهریور تا این لحظه جان خود را از دست داده‌اند نیز ۵۲۵ نفر بوده است.

فقدان حس آرامش کودکان بد‌سرپرست در بهزیستی

نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: جدایی از والدین با نظر مقام قضایی و واگذاری به بهزیستی تصمیم اخذ شده برای کودکان بدسرپرست در لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوان است. محمد کاظمی درباره وضعیت کودکان بدسرپرست در لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان گفت: در لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان درباره کودکان دارای والدین بدسرپرست پیش‌بینی‌هایی شده است به این صورت که این کودکان با نظر مقام قضایی از پدر و مادر جدا و به مراکز حمایتی چون بهزیستی واگذار شود.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت پیش‌بینی شده تا با واگذاری کودکان بدسرپرست به بهزیستی، مسوولان بهزیستی موظف شوند با نظارت مددکاران اجتماعی تا زمانی که والدین شرایط خاص دارند از کودکان نگهداری و از واگذاری مجدد به والدین خودداری کنند. او با بیان اینکه در لایحه سازوکار مناسبی برای کودکان بدسرپرست پیش‌بینی شده است به خانه ملت گفت: تامین منابع اعتباری و بودجه برای بهزیستی جهت تجهیز اماکن نگهداری از این کودکان نیازمند کمک بسیار است لذا دولت و مجلس در جریان بررسی و تصویب بودجه‌های سنواتی باید به این موضوع توجه کنند.

11 کشته در سقوط اتوبوس به دره

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: سرعت اتوبوسی که در آبعلی به دره سقوط کرده در لحظه سقوط 50 کیلومتر بر ساعت بوده است. سردار محمدحسین حمیدی گفت: هر دو راننده اتوبوس مذکور زنده هستند و برابر گزارش سامانه سپهتن سرعت اتوبوس ۲۰ثانیه قبل از سقوط ۵۹کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است. وی گفت: همچنین ساعت رانندگی راننده نیز مجاز بوده است.

سرهنگ رحمانی، رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در این باره گفت: علت سقوط اتوبوس ولوو به دره آبعلی در دست بررسی است. او افزود: برابر گزارشات تکمیلی اتوبوس مذکور با ٣٧مسافر از کرج به سمت ساری درحال حرکت بوده که حوالی ساعت 2:25 در کیلومتر ٥ محور تهران- آبعلی به داخل دره سقوط کرده و واژگون می‌شود. حمیدی گفت: در این حادثه ١١نفر کشته و ۲۸نفر مجروح شدند. رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنین در حادثه دیگری که حوالی ساعت 4:55 رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو در کیلومتر ٢٤ محور سرخه به آرادان با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد که در این حادثه یک نفر مجروح شد. به گفته او عدم توجه به جلو راننده اتوبوس علت حادثه بوده است.

تلاش وزارت ورزش برای کیفی‌سازی سربازی

وزیر ورزش و جوانان گفت: ‏مطابق نظر رهبر معظم انقلاب، این وزارتخانه آمادگی کامل برای همکاری در جهت مهارت‌آموزی سربازان ‏وظیفه در امور فنی ورزش، نظیر مربیگری و داوری را دارد.‎ ‎مسعود سلطانی‌فر درباره این جلسه که با حضور تعدادی از اعضای ‏محترم دولت و نمایندگان وزارتخانه‌ها تشکیل شد، گفت: جلسه بسیار خوب و کاربردی با موضوع کیفی‌سازی و افزایش ‏مهارت‌های فردی سربازان وظیفه در محل ستاد کل و با حضور نهادهای ذی‌ربط برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان افزود: مطابق نظر رهبر معظم انقلاب، فرمانده کل قوا این وزارتخانه در سراسر کشور آمادگی کامل ‏برای همکاری در جهت مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در امور فنی ورزش نظیر مربی‌گری و داوری را حتی در سطوح ملی ‏و بین‌المللی نیز دارد. سلطانی‌فر افزود: قطعا ورزش با جذابیت‌های که دارد به خوبی می‌تواند بین سربازان علاقه‌مندی برای فراگیری مهارت‌‏های تخصصی مربی‌گری و داوری در رشته‌های مختلف ورزشی ایجاد کند که این موضوع هم به ایجاد کسب وکار در آینده ‏آنها کمک خواهد کرد و هم زمینه‌یی برای بروز استعدادهای ورزشی در بین جوانان سرباز خواهد بود.‎

فاصله مدارس از شادابی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ کشوری به توسعه‌یافتگی پایدار نمی‌رسد مگر آنکه برای آموزش و پرورش اهمیت قائل باشد، عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش به سطح قابل توجه توسعه‌یافتگی نرسد، بی‌تعارف در آینده نیز به توسعه‌یافتگی نمی‌رسیم. محمد بطحایی با اشاره به اینکه نهادهای موازی در کنار مدرسه ایجاد کرده‌ایم، گفت: این موضوع باعث شده، نقش مدرسه در فرآیندهای یادگیری و یاددهی کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مدارس ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته‌اند و این فاصله درحال افزایش است، اظهار کرد: سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است. بحث تربیت‌بدنی و ورزش نشاط‌آور است اما امکانات در این زمینه کم است. به گفته وزیر آموزش و پرورش باید مدیران به این باور برسند که توسعه ورزش صرفا توسعه ابعاد تربیت‌بدنی نیست بلکه توسعه تمام ابعاد پرورشی در جامعه را در برمی‌گیرد.

 

ارسال نظر