جلسه دادستان کل کشور با وزیران راه و آموزش و پرورش

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۳۱
جلسه دادستان کل کشور با وزیران راه و آموزش و پرورش

در پی دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور در‌خصوص پیگیری حادثه رانندگی اتوبوس دانش‌آموزان در داراب استان فارس جلسه ویژه‌یی با حضور وزرای آموزش و پرورش راه و شهرسازی و جمعی از معاونان این دو وزارتخانه و سردار مهری رییس راهور ناجا به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد که کارگروه تخصصی و ویژه‌یی با ضرب‌الاجل یک ماهه به بررسی مشکلات موانع و راهکارهای کاهش و کنترل حوادث جاده‌یی تشکیل شود.

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در این جلسه که صبح دیروز در محل دادستانی کل کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت کاهش و کنترل حوادث رانندگی در سطح کشور خواهان اتخاذ تصمیمات بازدارنده‌تر در این زمینه شد و گفت: با توجه به کثرت وسایل نقلیه و افزایش سالانه مسافرت‌ها ضرورت دارد که تمام دستگاه‌های متولی با تعامل و همفکری در خصوص کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی تلاش کنند و قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز بر حسب وظیفه خود از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

او ادامه داد: در بحث جرایم رانندگی متاسفانه احساس می‌شود که بازدارندگی مناسب وجود ندارد و بعضا برخی افراد به راحتی مقررات را زیر پا می‌گذارند و عنوان می‌کنند که جریمه‌اش را می‌پردازیم، در حالی که برای چنین افرادی نباید به جریمه کردن اکتفا کنیم و راه‌های دیگری برای بازدارندگی یا به عبارتی نقره‌داغ کردن افرادی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب خسارت‌های جانی و مالی برای خود و دیگران می‌شوند باید در نظر گرفته شود.

او افزود: ضروری است که برای کاهش تلفات و سوانح رانندگی طرح‌های کوتاه‌مدت میان‌مدت و بلندمدتی اندیشیده شود و در حوزه حمل و نقل عمومی نیز نظارت‌های موثرتری صورت گیرد تا شاهد حوادثی نظیر حادثه داراب و حوادث مشابه آن نباشیم.

منتظری همچنین از دستور خود به دادستان‌های سراسر کشور درباره رسیدگی‌های فوری به حوادث رانندگی و حوادث مرتبط با مسافران با هدف کاهش اتلاف وقت و سرگردانی آنان حین مسافرت خبر داد.

در این جلسه رییس پلیس راهور کشور به ارائه گزارشی از روند حوادث و تلفات رانندگی در کشور و بیان جزئیاتی از حادثه داراب پرداخت و از آمادگی ناجا برای کنترل و نظارت بیشتر بر جاده‌ها و همکاری با دیگر نهادها و ارگان‌های متولی خبر داد.

وزیران آموزش و پرورش و راه و شهرسازی نیز گزارشی از اقدامات خود درخصوص کاهش تلفات و حوادث جاده‌یی و ساماندهی سفرها و اردوهای دانش‌آموزی ارائه و از ورود جدی دادستانی کل کشور به موضوع حوادث رانندگی استقبال کردند. در پایان مقرر شد کارگروه ویژه در اسرع وقت تشکیل و نسبت به بررسی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت تصمیم‌گیری شود. بامداد دهم شهریور ماه یک دستگاه اتوبوس در محور داراب به بندرعباس که حامل دانش‌آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های رودبار و میناب بود و از بندرعباس به مقصد شیراز در حرکت بود، واژگون شد که در این حادثه تعدادی از دانش‌آموزان فوت و برخی مجروح شدند.

 

ارسال نظر