کاخ سفید به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران توجه کند

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۸۵
کاخ سفید به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران توجه کند

 دستیار وزیر خارجه پیشین امریکا در امور امنیت بین‌المللی و هسته‌یی با تاکید بر ملاک عمل بودن گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ارزیابی پایبندی ایران به برجام، هشدار داد طرح ادعاهای بی‌اساس علیه تهران به انزوای بین‌المللی امریکا می‌انجامد.

به گزارش ایرنا، «توماس کانتری من» با انتشار مقاله‌یی در تارنمای سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا و نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل را متهم به بی‌توجهی به واقعیت‌ها کرد و از کاخ سفید خواست به جای بهانه‌تراشی علیه برجام، به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توجه کند.

وی به آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و نوشت: این نهاد بهتر از هر کشور دیگری جزئیات برنامه هسته‌یی ایران را می‌داند و منطقی است که همه اعضای آژانس، جز دولت ترامپ، این گزارش را پذیرفته‌اند. این مقام وزارت خارجه دوران اوباما به دروغ‌پردازی‌های دولت بوش درباره جنگ‌افزار کشتار جمعی عراق اشاره کرد و ادامه داد: این یک بازی خطرناک است که دولت ترامپ پیش می‌برد. ما هنوز با پیامدهای ویرانگر وارونه نمایی واقعیت‌ها برای اهداف سیاست خارجی امریکا دست به گریبان هستیم.

 

ارسال نظر