«سخاب3» روز گذشته در فرا بورس ایران عرضه و مبادله شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۳۴

گروه بورس|

روز جاری مبادلات فرابورس ایران در مجموع بازارهای اول و دوم 368میلیارد ریالی شد. بر این اساس 116میلیون سهم به ارزش 368میلیارد ریال در این دو بازار دادوستد شد و نمادهای «ذوب» و «چکاپا» به ترتیب بالاترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش«تعادل» در نخستین روز کاری هفته جدید، دادوستدهای فرابورس ایران با مبادله 181میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 358میلیارد ریال پایان یافت که نسبت به چهارشنبه هفته گذشته با کاهش حجم در مقابل افزایش ارزش معاملات همراه بود. به گزارش فرابورس ایران در جریان بازار روز یک‌شنبه 19شهریور ماه در کنار مبادلات انجام شده در بازارها همچنین عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب3» در بازار ابزارهای نوین مالی صورت گرفت که قیمت کشف شده برای آن 956هزار و 899 ریال بود. با عرضه این نماد، نرخ موثر بازده تا سررسید این اوراق 18.83درصد و نرخ بازده ساده آن 17.64درصد تعیین شد. روز جاری مبادلات فرابورس ایران در مجموع بازارهای اول و دوم 368میلیارد ریالی شد. بر این اساس 116میلیون سهم به ارزش 368میلیارد ریال در این دو بازار دادوستد شد و نمادهای «ذوب» و «چکاپا» به ترتیب بالاترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص دادند.

به ترتیب 3 نماد«اوان»، «گکوثر» و «ذوب» نیز در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفتند که دو نماد نخست با رشد قیمت و نماد سوم با افت قیمت معاملات روز گذشته را به پایان رساندند. روز گذشته همچنین شاهد چند بازگشایی نماد در بازار فرابورس بودیم به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت الحاوی، بیمه اتکایی امین و داروسازی سبحان انکولوژی پس از برگزاری مجمع سالانه یا ارائه اطلاعات پیش‌بینی بازگشایی شدند.

شاخص کل فرابورس نیز با افت 5 واحدی معاملات روز گذشته را خاتمه داد. درحالی که تنها نماد پتروشیمی زاگرس تا سطح یک واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشت در مقابل نمادهایی که اغلب از گروه فلزات اساسی بودند مانند «ذوب»، «میدکو»، «سرچشمه» و «ارفع» تا سطح نزدیک به یک واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند.  سهامداران بازار پایه نیز معامله بیش از 59 میلیون سهم به ارزش افزون بر 89 میلیارد ریال را در مجموع تابلوهای معاملاتی این بازار رقم زدند. نماد کارخانجات مخابرات ایران بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در مجموع 3تابلو این بازار به دست آورد.

نگاهی به دادوستدهای انجام شده در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نشان می‌دهد با دادوستد 784هزار ورقه بهادار، ارزش معاملات این بازار روز گذشته به 756میلیارد ریال رسیده است.

اسناد خزانه اسلامی با نماد «سخاب3» با معامله بیش از 537 هزار ورقه به ارزش 513 میلیارد و 790میلیون ریال در صدر این بازار به لحاظ تجربه بالاترین رقم حجم و ارزش معاملاتی ایستاد.

در نهایت تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز دادوستد نزدیک به 88 هزار ورقه به ارزش بیش از 68 میلیارد ریال را تجربه کرد. قیمت این اوراق روز گذشته در بازه 767 تا 803 هزار ریال قرار داشت.

 

ارسال نظر