تشکیل هیات داوری برای بررسی یک واگذاری

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۲۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس، از تشکیل هیات داوری از سوی کرباسیان برای بررسی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: خریدار پالایشگاه برای پرداخت ۱۰‌درصد اقساط مرحله نخست از بانک دی وام دریافت کرده است.

احمد صفری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آخرین روند پرونده تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، گفت: کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی در مذاکره با نمایندگان کرمانشاه دو هفته زمان درخواست کرد تا با تشکیل هیات داوری موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مورد بررسی قرار گیرد. نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از پالایشگاه کرمانشاه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته بود، افزود: کرباسیان از نمایندگان درخواست کرد که این گزارش از دستور کار مجلس خارج شود تا با بررسی هیات داوری اگر حقی از بیت‌المال ضایع شده باشد بازگردانده شود.

صفری ادامه داد: نمایندگان استان کرمانشاه این موضوع را به شرطی قبول کردند که بنده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان و نماینده دیوان محاسبات و نماینده‌ سازمان بازرسی کل کشور در این هیات حضور داشته باشند تا مسائل و مشکلات واگذاری کرمانشاه بررسی شود که اگر در این هیات به جمع‌بندی رسیدیم مشکل رفع می‌شود در غیر این صورت نخستین فرصت در صحن علنی تحقیق و تفحص ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در هفته جاری و هفته آینده جلسه هیات داوری برگزار می‌شود، یادآور شد: درخواست نمایندگان استان کرمانشاه از نخستین بازگشت کرمانشاه به بخش دولتی بوده است و هم‌اکنون نیز چنین درخواستی دارند چراکه این استان شهرک صنعتی که بتوان از طریق آن اشتغال‌زایی کرد، ندارد.

صفری با اشاره به اینکه پالایشگاه کرمانشاه دومین پالایشگاه نفت کشور است، افزود: در مدت ۸ سال دفاع مقدس مردم کرمانشاه برای حفظ پالایشگاه تلاش‌های زیادی کردند و حدود ۱۲ نفر از پرسنل این پالایشگاه به شهادت رسیدند، لذا چرا باید با لابی‌گری‌ها پالایشگاهی که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد به میزان ٢١٠ میلیارد آن هم به‌صورت اقساطی به فروش برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارکنان پالایشگاه می‌توانستند با تشکیل یک شرکت سهامدار پالایشگاه شوند و اقساطی ١٠‌درصد را پرداخت کنند، تصریح کرد: خریدار پالایشگاه اهلیت مدیریتی ندارد چراکه ۱۰‌درصد اقساطی که در مرحله نخست باید پرداخت می‌کرده را از بانک دی وام دریافت و پرداخت کرده است، لذا پشتوانه مالی برای اداره پالایشگاه ندارد.

 

ارسال نظر