چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۵

خسارت 50میلیارد تومانی بارش باران در گیلان

گیلان|

11-2استاندار گیلان، برآورد اولیه خسارت ناشی از بارش شدید باران در گیلان را 50میلیارد تومان دانست و گفت: برخی خیابان‌ها، پل‌ها و دیواره‌ها آسیب دیده‌اند و لذا احتمالا خسارت بالغ بر 50میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه نشست بررسی کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده گیلان در بارش سنگین باران روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیران استانی و شهرستانی در نخستین اقدام شرایط اسکان حدود 500 خانوار آسیب‌دیده را فراهم کردند. استاندار گیلان با اشاره به حضور

به موقع نیروهای امدادی استان و شهرستان به ویژه هلال‌احمر در تامین ارزاق مورد نیاز بیش از 500خانوار افزود: برای خانوارهایی که دچار آسیب حداقلی شدند، از امکانات بنیاد مسکن استان برای بازسازی خانه‌هایشان کمک می‌گیریم. وی با بیان اینکه خانه چند صد خانوار کاملا تخریب شده است، تصریح کرد: با کمک مدیران استانی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، حداکثر تا پایان امروز تعداد خانوارها را مشخص می‌کنیم. نجفی برآورد اولیه خسارت ناشی از بارش شدید باران در گیلان را 50میلیارد تومان دانست و گفت: برخی خیابان‌ها، پل‌ها و دیواره‌ها آسیب دیده‌اند و لذا احتمالا خسارت بالغ بر 50میلیارد تومان است.

استاندار گیلان از پرداخت تسهیلات 5میلیون تومانی به خودروهای آسیب‌دیده خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی، چگونگی تحت پوشش قرار دادن کارگاه‌های تولیدی آسیب‌دیده از طریق پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و صندوق کارآفرینی امید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

تعادل‌بخشی به آب‌های زیرزمینی ضروری است

خراسان‌رضوی|

11-3 معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی ضروری است ورودی و خروجی ذخایر آب زیرزمینی کنترل شده و میزان بارندگی، تغذیه سفره‌های آب و برداشت متعادل شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی در حاشیه بازدید از باغ‌های انار و پسته شهرستان مه‌ولات به خبرنگاران گفت: کشور ما روی کمربند خشک و نیمه خشک زمین قرار گرفته و 63 درصد ایران که در یال جنوبی، شرقی و شمالی زاگرس واقع است دارای بارش‌های کم و پراکنده است و آبی که طی میلیون‌ها سال در سفره‌های زیرزمینی آن ذخیره شده بود از بین رفته یا به‌شدت کاهش یافته است. وی با اشاره به خسارات خشکسالی به کشاورزان گفت: خسارت به کسانی که محصول خود را بیمه نکرده‌اند باید از طریق ستاد حوادث غیرمترقبه جبران شود و در قالب استمهال وام، تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض که در دولت مطرح و مصوب می‌شود، از آنان حمایت کرد. مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات نیز از کاهش 50 درصدی سمپاشی درختان پسته خبر داد و عنوان کرد: با توجه به افزایش مقاومت پسیل پسته به انواع سموم طی سالیان اخیر، مبارزه با این آفت به روش‌های غیرشیمیایی در شهرستان مورد توجه کارشناسان و بهره‌برداران قرار گرفت. احمد نادری گفت: امسال برای مبارزه با این آفت روش‌های مبارزه زمستانه، نصب کارت‌های زرد و استفاده از ترکیباتی نظیر انواع گوگرد، سولفور، کائولن، صابون‌های مایع مخصوص، محلول‌پاشی و ترکیبات با منشا گیاهی مثل پالیزین و شست‌وشو با آب یخ، رواج قابل توجهی داشته است.

 

3.6میلیارد تومان به ایتام سیستان و بلوچستان کمک شد

سیستان و بلوچستان|

11-4معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری حامیان ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کرده‌اند. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محمود میرامامی اظهار داشت: در طرح‌های مختلف کمیته امداد به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برنامه اکرام ایتام به عنوان یک برنامه و هدف متعالی تاکید و توجه شده است. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: امسال علاوه بر ایجاد کارگروه‌های شهرستانی و استانی با برقراری تماس تلفنی و بالا بردن تعاملات میان حامیان و کمیته امداد، این عزیزان را ترغیب و تشویق به ادامه همکاری کرده و در نتیجه پس از برقراری تمام راه‌های ارتباطی نسبت به تعیین وضعیت آنها در سیستم اکرام اقدام شده است. وی یادآور شد: فرآیند شناسایی خانواده‌های ایتام شامل جمع‌آوری و تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات به‌‌منظور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی افزایش سرانه مناطق محروم با ضریب بالای محرومیت است. میرامامی با بیان اینکه 9 هزار و 570 فرزند محسنین و 23 هزار و 774 کودک بی‌سرپرست در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، ادامه داد: در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین 33 هزار و 344 حامی فعال از فرزندان یتیم تحت حمایت این نهاد حمایت می‌کنند. وی درباره برنامه‌های جدید حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: ارتباط با مراکز آموزش عالی و ایجاد امداد محله در محیط‌های مورد هدف با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید، دانشجویان نخبه، رابطان افتخاری، معتمدان، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و ائمه‌جمعه در دستور کار این نهاد است.

 

اعتبار 3پروژه بزرگ کرمانشاه تامین شد

کرمانشاه|

11-5 استاندار کرمانشاه اعلام کرد که سه پروژه بزرگ «طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک»، «زرین کرد کرمانشاه» و «کاغذ‌سازی اسلام‌آباد غرب» در صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد. به گزارش «تعادل» و به نقل از ایرنا، اسداله رازانی دیروز افزود: این پروژه‌ها از مدت‌ها قبل برای تامین اعتبار ارزی در صندوق توسعه ملی در رفت و آمد بودند که در نهایت پس از پایان اقدام‌های کارشناسانه تامین اعتبار شدند.

وی اظهار کرد: طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک استان کرمانشاه با 220میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 4هزارو 300میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی از سه سال قبل در صندوق توسعه ملی باقی مانده بود.

رازانی با بیان اینکه بازارهای جهانی همچون ترکیه و عراق به اوره تولید شده در این واحد نیازمند هستند، عنوان کرد: سالانه 400هزار تن از آمونیاک تولیدی این پتروشیمی به تولید اوره تخصیص پیدا می‌کند که منجر به افزایش بهره‌وری خواهد شد.

وی گفت: طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه پیش از این آغاز و تاکنون 3هزار میلیارد ریال تاسیسات ایجاد شده است. استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه پتروشیمی میزان اشتغالزایی مستقیم آن دوبرابر خواهد شد، گفت: پس از اجرایی شدن این طرح میزان تولید پتروشیمی کرمانشاه از 700هزار تن در سال به یک هزار و 400 تن خواهد رسید.

رازانی درباره پروژه شرکت زرین‌کرد نیز گفت: این شرکت پس از شروع به کار صد هزار تن اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه را با پوشش گوگرد به کود تبدیل می‌کند.

 

 

ارسال نظر