کودکانی که از امریکا اخراج می‌شوند

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۳۱
کودکانی که از امریکا اخراج می‌شوند

 وال استریت ژورنال- چاپ اروپا

روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال در شماره دیروز خود به موضوع داغ پایان دادن به مهاجرت امن غیرقانونی مهاجران پرداخت و نوشت که ایالات‌متحده به بندر امن مهاجران پایان می‌دهد. بنا بر این گزارش روز سه‌شنبه دونالد ترامپ لایحه‌یی را امضا کرد که تا ماه مارس به برنامه‌یی که مهاجران کودک بدون شناسنامه می‌توانستند وارد خاک امریکا شوند را پایان می‌دهد. پیش از این دولت اوباما اجازه داده بود کودکانی که والدین آنها مهاجرت غیرقانونی به امریکا می‌داشتند، می‌توانستند شناسنامه بگیرند و تحصیل کنند.

اما خبر دیگر این روزنامه پایان یافتن تعطیلات کنگره و بازگشت سناتورها به مجلس است که علی‌القاعده بحث تند و تنش‌های تازه‌یی را با ترامپ و دولت او خواهند داشت.

 وال استریت ژورنال – چاپ امریکا

اما چاپ امریکایی این روزنامه چهره متفاوت‌تری را با چاپ اروپایی آن دارد. عکس اول آن ناوگان دریایی کره‌جنوبی است که مانور برگزار می‌کند و تیتر آن هم تنش در شبه جزیره کره است. گزارش دوم آن هم همان پایان طرح داکا یا شناسنامه‌دار شدن کودکانی است که والدین‌شان مهاجرت غیرقانونی داشتند. تیتر گزارش این روزنامه جالب است «برنامه رویاپردازان پایان یافت».

اما گزارش دیگر این روزنامه به بازار سهام و بورس آن کشور برمی‌گردد. بنا بر این گزارش بازار سهام آن کشور تحت‌تاثیر اوراق قرضه، ‌نرخ بهره و چالش‌های هیدروژنی کره‌شمالی قرار گرفته و شاخص داوجونز کاهش داشته است.

 نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش اصلی خود را به موضوع داکا –یا همان کودکانی که والدین‌شان مهاجرت غیرقانونی داشتند و می‌توانستند شناسنامه بگیرند– اختصاص داده است.

بنا بر گزارش این روزنامه، آنهایی که گواهی داکا را دارند می‌توانند تا زمان انقضا از آن استفاده کنند و بعد از آن باید خاک ایالات‌متحده را ترک کنند. بنا بر این گزارش گواهی آنهایی که تا مارس 2018 منقضی می‌شوند، می‌توانند تا 5 اکتبر همان سال کار کنند و بمانند.

در حال حاضر 200 هزار نفر در این گروه قرار دارند و آخرین انقضای آن 2020 خواهد بود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ذی‌نفعان داکا از حمایت افکار عمومی امریکا و دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان میانه‌رو برخوردارند زیرا آنها معتقدند که مهاجرت انتخاب این کودکان نبوده است و بنابراین آنها همراه با والدین‌شان به کشور آمده و در اینجا بزرگ شده‌اند.

 

ارسال نظر