اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۰۱

همکاری بانک پاسارگاد و اگزیم‌بانک کره‌جنوبی

 قرارداد تامین مالی بلندمدت بانک پاسارگاد و اگزیم‌بانک کره‌جنوبی در راستای اشتغال‌زایی و کمک به پیشرفت اقتصاد کشور به امضای طرفین رسید.  به گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، این بانک، یکی از 12 بانک ایرانی است که با امضای این قرارداد، آماده تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی شرکت‌های داخلی در چارچوب توافق 8میلیارد یورویی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی است.   این تفاهم در چارچوب توافق بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اگزیم‌بانک کره‌جنوبی تنظیم شده است که در نتیجه آن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و تولیدی راه‌اندازی خواهد شد و آثار بسیار مثبتی بر رشد اقتصادی کشور خواهد گذاشت.  گفتنی است، عملکرد مطلوب بانک‌ پاسارگاد در سال‌های فعالیت باعث شده جایگاه مطلوب و شایسته‌یی را در صحنه بانکداری بین‌المللی از آن خود کند. به‌طوری ‌که همواره مورد توجه بسیاری از بانک‌ها و موسسات خارج از کشور قرار گرفته و قراردادها و تفاهمنامه‌های بین‌المللی بسیار خوبی را در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور تنظیم کرده است.

تاکید بر اهمیت مصوبه بانک مرکزی

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر رعایت نرخ سود بانکی، مصوبه اخیر بانک مرکزی را در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال با کاهش هزینه‌های تامین مالی بخش مولد اقتصاد کشور، حایز اهمیت و لازم‌الاجرا دانست. به‌گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: رعایت نرخ‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی از تاریخ یازدهم شهریورماه امسال به صورت علی‌الحساب لازم‌الاجرا بوده و به‌طور حتم این بانک نیز بر اجرای آن متعهد است. وی افزود: قطعا بر اساس ضوابط بانک مرکزی، نحوه پیش‌بینی و محاسبات مربوط به تعیین نرخ سود علی‌الحساب و تفاوت آن با نرخ سود قطعی در پایان دوره مالی به عنوان شاخص مهم در ارزیابی عملکرد صحیح و حرفه‌یی در برنامه‌های این بانک مدنظر قرار خواهد گرفت. وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات بانک شهر مطابق با سیاست‌های ابلاغی دولت، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی بوده و خواهد بود و با تمام توان بر اجرای آن تاکید دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که سایر بانک‌های کشور نیز تابع سیاست‌های ابلاغی باشند و بر اساس آن حرکت کنند. مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: این مصوبات، قطعا در راستای رونق اقتصاد کشور است و امیدواریم اجرای آن مربوط به یک دوره کوتاه‌مدت نبوده و تداوم داشته باشد.

تمایل بانک‌های کرواسی به گسترش روابط با ایران

رییس کل بانک مرکزی کرواسی از افزایش سطوح همکاری میان بانک‌های ایران و کرواسی خبر داد و گفت: چندین ماه است که مذاکراتی را با بانک‌های کرواسی برای همکاری‌ها میان بانک‌های ایران و کرواسی در زمینه نظام‌های پرداخت آغاز کرده‌ایم که خوشبختانه در این گفت‌وگوها به پیشرفت‌های خوبی دست یافتیم. در همین راستا بزرگ‌ترین بانک کرواسی به دنبال گسترش و تعمیق روابط خود با ایران است.  به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در دیدار با همتای کروات خود «بوریس ووچیچ» با اشاره به روابط گسترده سیاسی میان دو کشور خواهان افزایش همکاری‌های بانکی طرفین شد و گفت: ساختار بانکی کشور کرواسی در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد. با توجه به این مهم علاقه‌مندیم روابط مناسبی با بانک‌های این کشور برقرار کنیم و امید است با تحقق این امر سطح روابط بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور نیز ارتقا یابد.  رییس شورای پول و اعتبار روابط بانکی را پیش نیاز روابط اقتصادی دانست و تصریح کرد: امیدوارم ملاقات امروز زمینه‌ساز روابط بیشتر میان دو کشور باشد. در شرایط کنونی اقتصاد اروپا ممکن است برخی بانک‌های طرفین تمایل به فعالیت در کشورهای یکدیگر داشته باشند. این همکاری‌ها می‌تواند در قالب سرمایه‌گذاری مشترک میان بانک‌های دو طرف، افتتاح شعب، دفاتر نمایندگی و مواردی از این قبیل باشد.

توفان در بازار طلا

در آخرین روز کاری هفته گذشته نرخ سکه تمام ۱۳هزار و ۴۰۰تومان رشد کرد. وقوع توفان در امریکا و کاهش ارزش دلار نه تنها منجر به رشد قیمت جهانی طلا در هفته گذشته شد بلکه در نتیجه آن قیمت هر گرم طلا در ایران بعد از 5 سال با ثبت رکوردی جدید از کانال ۱۲۰هزار تومان عبور کرد.  به گزارش«تعادل» هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز پنج‌شنبه با ۱۳هزار و۴۰۰تومان رشد نسبت به روز چهارشنبه یک میلیون و ۲۳۹هزار تومان فروخته شد.  همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰۰ تومان افت یک میلیون و ۲۰۲هزار و ۵۰۰ تومان است. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با ۱۶۰۰تومان رشد ۶۴۸ هزار و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد؛ در عین حال هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با ۱۴۰۰تومان افزایش ۳۷۸هزار و۴۰۰تومان قیمت خورد.  هر قطعه سکه گرمی نیز با ۲۰۰تومان رشد ۲۵۳هزار و ۱۰۰تومان بود؛ همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در بازار آخر هفته ۱۲۲هزار و۵۲ تومان معامله شد.  صرافی‌ها هر دلار امریکا را با افزایش ۲تومانی ۳هزار و ۸۷۴ تومان ارزش‌گذاری کردند؛ همچنین هر یورو با افت ۱۵تومانی ۴هزار و ۷۱۷تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۸ تومان کاهش ۴هزار و ۹۸۹تومان بود.  قیمت طلا از ابتدای هفته گذشته روند صعودی را پشت سر گذاشت. نرخ طلای ۱۸عیار که ابتدای هفته توانسته بود از کانال ۱۲۰هزار تومان گذر کند در پایان هفته نرخ ۱۲۲هزار و ۵۰۰ تومان را نیز تجربه کرد. سکه بهار آزادی نیز در این هفته به تبع طلا با رشد قیمت مواجه شد و از یک میلیون و ۲۱۲هزار تومان در روز شنبه به یک میلیون و ۲۲۶هزار تومان در پایان هفته رسید.  رشد قیمت طلا در ایران درحالی رخ داده که قیمت طلای جهانی نیز طی هفته جاری نمودار صعودی داشته است. طلای جهانی که مدتی است برای گذر از کانال ۱۳۰۰دلار تلاش می‌کند این هفته موفق شد، نرخ ۱۳۲۰دلار را نیز پشت سر گذارد. همچنین اونس طلا از ابتدای تابستان تاکنون با وجود نوسانات اندک روند رو به رشد خود را حفظ کرده و بیش از ۵۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

 

ارسال نظر