مصایب توفان پایان نیافته است

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۸۸
مصایب توفان پایان نیافته است

 وال استریت ژورنال

سوژه روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال به توفان هاروی و تداوم آن در ایالت تگزاس اختصاص دارد. تیتر و عکس یک این روزنامه موضوعی است که تقریبا 5 روز امریکا را درگیر کرده است. اکنون تمام رسانه‌های امریکا و نیز عمده جهان تمرکز خود را به توفان هاروی اختصاص داده‌اند. تیتر یک این روزنامه عنوان می‌کند که سیلاب‌های تاریخی هیستون را غرق کرد. بنا بر گزارش‌ها، تقریبا حدود یک متر ارتفاع آب در خیابان‌هاست و مردم مجبور به کوچ به نقاط دیگر شهر یا ایالت شده‌اند. از دو روز پیش هم ارتش و گارد ملی برای کمک به آتش‌نشان‌ها و پلیس به هیستون رفته‌اند. ازسوی دیگر توفان و سیلاب به حدود 15درصد از پالایشگاه‌های امریکا که در این ایالت واقع هستند، آسیب زده است و همین باعث افزایش قیمت گاز و بنزین در سراسر ایالات‌متحده امریکا شده است.

 نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز هم به اثرات جانبی توفان هاروی و سیلاب روی مهاجرت پرداخته است. تیتر گزارش دو این روزنامه عنوان می‌کند، «زمان نامناسب برای مهاجران در تگزاس و ناگهان باران شروع به باریدن می‌کند.» گزارش نیویورک تایمز با این داستان شروع می‌شود که امسال برای صدها هزار مهاجر بدون شناسنامه‌یی که خطر را در هیستون به جان خریده بودند سال سختی بود. اقدامات اداره مهاجرت بسیاری از آنها را بر لبه اخراج قرار داده بود و این هم در حالی بود که فرماندار تگزاس یکی از تنبیهی‌ترین قوانین کشور را علیه شهرهایی که با مقامات اداره مهاجرت همکاری نکنند امضا کرده بود. همچنین ترامپ هم این خط تند علیه مهاجرت‌های غیرقانونی را تقویت کرده بود و وعده‌اش را درخصوص ساخت دیوار مرزی هم تکرار کرده بود. در این وضعیت ناگهان آشوب توفان شدید هاروی آمد. براساس گزارش مرکز تحقیقاتی «پیو»، ‌تخمین زده می‌شود که 600 هزار مهاجر بدون شناسنامه در هیستون -که تعداد آنها از تمام شهرهای ایالات‌متحده جز نیویورک و لس‌آنجلس بیشتر است- خانه و کاشانه خود را به‌دلیل ترس از سیلاب و باوجود نگرانی از اینکه بازداشت شوند و به کشورشان برگردانده شوند، ‌ترک کرده‌اند.

 گاردین

اما روزنامه گاردین گزارش اختصاصی دارد از دانش‌آموزان ردی «دستور زبان» انگلیسی. گزارش جالبی که حساسیت آموزش و پرورش بریتانیا را درخصوص زبان مکالمه نشان می‌دهد. بنا بر این گزارش یکی از مدارس دستور زبان «اورپینگتون» به‌نام «سن اولاو» 16 دانش‌آموز را به خاطر اینکه نتوانسته بودند نمره قبولی «بی‌» را در دستور زبان بگیرند مردود کرده است. خانواده این دانش‌آموزان از این مدرسه

شکایت کرده‌اند.

 

ارسال نظر