چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۱۵

از سفرای زن استفاده خواهیم کرد

02-2وزیر امور خارجه گفت: قصد داریم از سفرای زن استفاده کنیم و بهره‌گیری از جوانان در این وزارتخانه از اولویت‌های ماست.

به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف در ارتباط تلفنی با رادیو جوان در پاسخ سوالی درباره اولویت‌های وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم با تبریک هفته دولت گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما به‌دنبال روابط گسترده با سراسر جهان هستیم و در دولت گذشته و همچنین در دولت کنونی به‌دنبال روابط متوازن با همه دنیا هستیم نه اینکه متمرکز بر اروپا شویم یا اینکه اروپا را از روابط‌مان حذف کنیم.

وزیر خارجه کشورمان کمک به پیشرفت اقتصادی و همچنین ارتقای روابط با همسایگان را دو اولویت مهم وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم برشمرد و گفت: در بحث اقتصادی هم اگرچه وزارت امور خارجه متصدی روابط اقتصادی خارجه نیست، اما باید هماهنگ‌کننده و تسهیل‌گر باشد و در این خصوص به دولت در بحث سرمایه‌گذاری و فناوری کمک خواهیم کرد و همچنین در بحث صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی برای تحقق اهداف موردنظر مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال کمک خواهیم کرد.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره حضور جوانان و بانوان در این وزارتخانه گفت: ما در دوره گذشته نخستین وزارتخانه‌یی بودیم که معاون زن و همچنین سفیر زن داشتیم و اقدامات خانم افخم بسیار موفقیت‌آمیز بود و قصد داریم در این دوره هم از سفرای زن استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه درباره بهره‌گیری از جوانان در این وزارتخانه تصریح کرد: مدیران وزارت خارجه جوان‌ها هستند و روح جوان‌گرایی در وزارتخانه کنونی ادامه خواهد داشت.

 

رصد کوچک‌ترین تحرکات تروریست‌ها

02-3وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما در مساله امنیت با کسی تعارف نداریم، گفت: دل ما لبریز از مهر و محبت نسبت به تمام افراد جامعه است، اما سر سوزنی رحم و عطوفت نسبت به دشمنی که بخواهد امنیت مردم را ساقط کند، نداریم.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۶، امنیت کشور در سال ۹۵ را پایدار دانستند. امروز سربازان گمنام امام‌زمان(عج) با حمایت‌های مقام معظم رهبری، دولت و ملت به تروریست‌ها ضربه‌های فراوانی وارد کرده‌اند، ما به کوچک‌ترین تحرکات گروه‌های تروریستی اشراف کامل داریم و می‌دانیم چه برنامه‌هایی داشته و چه کارهایی می‌خواهند انجام دهند و به‌موقع ضربه را به آنها وارد می‌کنیم.

وی افزود: چند وقت پیش دیدید، تعدادی از عزیزان مرزبانی در جنوب شرق کشور به شهادت رسیده و یک نفر از آنها به گروگان گرفته شد.

علوی گفت: بچه‌های ما تا زمانی که عنصر اصلی این اقدامات یک هفته پیش به درک واصل شد، از پا ننشستند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما در مساله امنیت با کسی تعارف نداریم، گفت: دل ما لبریز از مهر و محبت نسبت به تمام افراد جامعه است، اما سر سوزنی رحم و عطوفت نسبت به دشمنی که بخواهد امنیت مردم را ساقط کند، نداریم و با قدرت کامل با افرادی که بخواهند امنیت را از این کشور بگیرند، برخورد می‌کنیم.

علوی در پایان امنیت را شرط پیشرفت کشور دانست و گفت: امنیت نباشد سرمایه‌گذاری نمی‌شود، فرهنگ توسعه نیافته و نوآوری در اندیشه‌ها عنوان نمی‌شود و ما از شما مردم عزیز که تا امروز نقش خوبی در برقراری امنیت داشتید، تشکر می‌کنیم.

اروپا تمایل زیادی به حفظ برجام دارد

02-4 وزیر خارجه آلمان بعد از دیدار با همتای امریکایی خود در واشنگتن، گفت: ما بسیار به این مساله علاقه‌مندیم که توافق هسته‌یی با ایران را به‌عنوان یک توافق اروپایی و آلمانی حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، زیگمار گابریل دیروز درباره توافق هسته‌یی با ایران افزود: آلمان و اروپا تمایل زیادی به صیانت از این توافق دارند.

وی اضافه کرد: اما ایران با توجه به نگرانی‌های موجود در امریکا باید به همه جزئیات این توافق جامه عمل بپوشاند. آلمان، انگلیس، فرانسه و امریکا برای رسیدن به این هدف فشار خواهند آورد.  گابریل در رابطه با سیلاب‌های ویران‌کننده در ایالات‌متحده امریکا گفت: هیچ چیزی قابل قیاس با فاجعه‌یی که در آنجا در جریان است، نیست. هر جا که بتوانیم کمک کنیم این کار را انجام خواهیم داد.  براساس گفته‌های گابریل از دیگر موضوعات مورد بحث وی با رکس تیلرسون، برنامه هسته‌یی کره‌شمالی و تحریم‌های امریکا علیه روسیه بود. گابریل گفت که آلمان و اروپا خواهان اطمینان یافتن از این موضوع هستند که تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه منجر به عصر یخبندان جدیدی بین غرب و روسیه نخواهد شد.  وی افزود: ما به عنوان اروپا به‌شدت نگرانیم که تحریم‌های امریکا علیه روسیه پیامدهای ناخواسته‌یی برای اروپا به همراه داشته باشد.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: ما (اروپایی‌ها) خواستار از میان بردن کامل روابط تجاری خود با روسیه به‌خصوص در بخش انرژی نیستیم.

این گزارش می‌افزاید: وزیر خارجه آلمان در این دیدار از اعمال فشارهای تنبیهی جدید علیه روسیه، شرکت‌های اروپایی درگیر در بخش پروژه‌های انرژی در روسیه را با خطر جریمه لغو قوانین امریکا مواجه می‌کند.

 

مجازات حبس برای فحشا و هرزه‌نگاری

02-5سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: مجرمانی که اقدام به خرید‌ و‌ فروش یا قاچاق اعضای بدن کودک کنند، به مجازات حبس ۱۰ تا ۱۵ سال محکوم می‌شوند.

 حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا، از برگزاری نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به‌منظور ادامه بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: براساس ماده مصوب ۱۲ این لایحه «هرگونه معامله راجع به اطفال و نوجوانان از جمله خرید و فروش آنها ممنوع و مرتکب به حبس درجه ۶ محکوم می‌شود، چنانچه این رفتار با هدف فحشا، هرزه‌نگاری، برداشت اعضا و جوارح و استفاده از طفل یا نوجوان در رابطه با جرم باشد، مرتکب به مجازات درجه ۵ محکوم می‌شود.»

نماینده اصولگرای رباط‌کریم، تبصره یک ماده مصوب ۱۲ این لایحه را نیز تشریح کرد و گفت: «اشخاصی که با واسطه‌گری در ارتکاب به جرم، موضوع این ماده را حرفه خود قرار داده باشند به حداکثر مجازات مباشر جرم محکوم می‌شود، در غیر این صورت به مجازات معادل جرم محکوم می‌گردد.» سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با اشاره به تصویب تبصره ۲ ماده ۱۲ لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوان تاکید کرد: در این تبصره آمده است که «هرگاه کارکنان نهادهای حکومتی یا مامور به خدمات عمومی اعم از دولتی و غیردولتی در ارتکاب به جرم موضوع این ماده دخالت داشته باشند، علاوه بر مجازات اصلی به محرومیت اجتماعی درجه ۵ محکوم می‌شود.»

نوروزی گفت: در ماده ۱۳ مصوب این لایحه نیز تاکید شده که «هرگاه فردی مرتکب به قاچاق اطفال و نوجوان شود به مجازات درجه ۳ محکوم می‌گردد.»

 

ارسال نظر