اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۷۳

 دام‌های قربانی را در اماکن مجاز و کشتارگاه‌ها ذبح کنید؛ همدان  مدیرکل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با کلیه کشتارگاه‌های استان به عمل آمده است تا مردم بتوانند دام‌های قربانی خود را در اماکن مجاز ذبح کنند. محمودرضا رسولی با بیان اینکه مطابق با سالیان گذشته نظارت‌های بهداشتی برای ذبح دام در ایام عید قربان انجام می‌گیرد، افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با کشتارگاه‌ها و اماکن مجاز ذبح دام، کلیه این مراکز آمادگی لازم برای ذبح دام قربانی را دارند. وی به شهروندان توصیه کرد: دام‌های قربانی را در اماکن مجاز و کشتارگاه‌ها ذبح کنند تا از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و فردی جلوگیری شود. رسولی ادامه داد: شهروندان پیش از ذبح دام با شماره 1512 تماس بگیرند تا اکیپ‌های دامپزشکی دام مورد نظر را از منظر بهداشتی مورد تایید قرار دهند.

 تجلیل از مدیرعامل شرکت گاز مازندران به عنوان مدیر نمونه بسیجی؛ ساری   همزمان با روز بسیج قشر کارمندی از مدیرعامل شرکت گاز مازندران به عنوان مدیر نمونه بسیجی استان تجلیل شد.  در این همایش که مسوولان ارشد سپاه و بسیج و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند از «محمداسماعیل ابراهیم‌زاده» مدیرعامل شرکت گاز استان به عنوان مدیر نمونه بسیجی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.  در بخشی از متن لوح تقدیر «ربیع فلاح‌جلودار» استاندار مازندران و سرتیپ دوم پاسدار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلا «ضمن پاسداشت سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر خود فرض دانسته از تلاش جنابعالی در برگزاری با شکوه دومین کنگره بزرگداشت شهدای بسیج کارمندی سپاه کربلا مازندران که نشان از تعهد خالصانه و نگاه ارزشی آن بزرگوار به فرهنگ شهادت و ایثار است، تکریم و تجلیل نماییم. امید آن داریم با استعانت از خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) با بهره‌گیری از وصایای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر و منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) موفق، موید و پیروز باشید.»

 30 درصد شبکه توزیع آب در استان اردبیل فرسوده است؛ اردبیل  معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با اشاره به اینکه 30درصد از شبکه‌های توزیع آب در استان اردبیل فرسوده است، گفت: این فرسودگی در هدررفت آب نقش اساسی دارد که باید نسبت به هدررفت آن اقدامات اساسی صورت گیرد. شاهین پاست در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به وضعیت آب اردبیل گفت: آحاد تحت پوشش آب شرب اردبیل ۳۳۹هزار و ۴۰۳واحد است به طوری که 26شهر استان اردبیل درحال حاضر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب شهری استان اردبیل قرار دارند. به گفته معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با اشاره به اینکه آب شرب اردبیل هیچگونه مشکلی ندارد، افزود: 866 هزار نفر در سطح استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند. وی به اشاره به وضعیت آبی کشور در 15سال آینده گفت: در سطح کشور 300شهر بزرگ در تنش آبی قرار گرفته‌اند که استان اردبیل نیز جزو این شهرها به شمار می‌رود.

 667 هکتار از اراضی سربیشه زیر کشت زعفران قرار دارد؛ بیرجند  مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: درحال حاضر 667 هکتار از اراضی کشاورزی سربیشه زیر کشت زعفران قرار دارد.  سیدحسن رضوی از آغاز کاشت پیاز زعفران طی شهریور ماه در سربیشه خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر 667هکتار از اراضی کشاورزی سربیشه زیر کشت زعفران قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود با توجه به محدودیت منابع آبی منطقه و بهره‌وری بالای آب این محصول شاهد افزایش 15هکتاری مزارع زعفران این شهرستان در سال جاری باشیم.  وی افزود: 5 پروژه در بخش کشاورزی شهرستان سربیشه در هفته دولت افتتاح شد که جمع کل سرمایه‌گذاری انجام شده برای این پروژه بالغ بر 2687میلیون ریال هزینه شده است. مدیر جهاد کشاورزی سربیشه ادامه داد: این پروژه‌ها شامل 3پروژه احیا و مرمت قنات، دو پروژه آبیاری کم فشار، اشتغال مستقیم 9نفر و غیرمستقیم 36نفر در شهرستان خواهد بود.

 رهاسازی میگو در ۷۰ هکتار از مزارع پرورش میگو سیریک؛ بندرعباس  رهاسازی میگو در ۷۰ هکتار از مزارع پرورش میگو در شهرستان سیریک آغاز شد. مدیرعامل تعاونی مزارع پرورش میگو شهرستان سیریک با اعلام این خبر گفت: در این دوره بیش از ۱۷میلیون قطعه لارو میگو در این مزارع ذخیره‌سازی شده است. قاسم دهقانی با پیش‌بینی اینکه از این شمار بیش از ۳تن میگو برداشت شود، تصریح کرد: برداشت میگو پرورشی در شهرستان سیریک آذر ماه آغاز می‌شود. وی اظهار کرد: میگوهای برداشت ‌شده بعد از بسته‌بندی به کشورهای جنوب شرقی آسیا و کشورهای حاشیه حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود. دهقانی در پایان گفت: در هر دوره پرورش میگو در مزارع به طور متوسط بیش از ۱۰نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

 سطح تولید محصولات کشاورزی مازندران افزایش یابد؛ ساری   استاندار مازندران با تاکید بر ارتقای شاخص‌های کشاورزی در جامعه گفت: سطح تولید محصولات کشاورزی مازندران افزایش خواهد یافت. ربیع فلاح‌جلودار دیروز در جلسه شورای اداری مازندران در استانداری اظهار کرد: هفته دولت مزین به شهیدان رجایی و باهنر بوده که این دو بزرگوار الگوی مدیریت جهادی هستند و اکنون مدیران باید سیره و شیوه آنها را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.  وی افزود: امسال در مازندران 872 طرح با 419میلیارد تومان طرح و پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.  استاندار مازندران تصریح کرد: با وجود کمبود آب در استان امسال پیش‌بینی می‌شود در محصولات کشاورزی بین 5 تا 8 درصد افزایش تولید داشته باشیم و بسیاری از کشاورزان با برداشت رضایت‌مندانه کشت اول مشغول کشت دوم محصول هستند.

 

ارسال نظر