اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۹۱۲

 کارخانه تولید خودرو در مشگین‌ شهر راه‌اندازی می‌شود

مشگین‌شهر| فرماندار مشگین شهر از راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید خودرو تحت لیسانس شرکت خودروسازی آلمانی در این شهرستان خبر داد. میرعلی رحیمی‌زاد دیروز در حاشیه جلسه مشترک با کارشناسان آلمانی شرکت بنز به مهر گفت: در کل شهرستان مشگین شهر طی هفته دولت ۴۵طرح با ۴۵میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: در دو ماه گذشته بالغ بر ۲۰میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی داشتیم که در هفته دولت نیز در بخش مرکزی شهرستان 5 طرح سرمایه‌گذاری، ۱۰طرح هادی و یک درمانگاه به ارزش ۲۵میلیارد تومان افتتاح می‌شود. فرماندار مشگین شهر مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری را اتوبوس و کامیون‌سازی در روستای ارباب کندی عنوان و اضافه کرد: کارشناسان شرکت بنز جهت تایید نهایی تولید، مهمان شهرستان مشگین شهر هستند.

 افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری و شتاب‌دهی دانشگاه لرستان

خرم‌آباد| رییس دانشگاه لرستان از افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری و شتاب‌دهی این دانشگاه خبر داد و گفت: مرکز شتاب‌دهی این پروژه با همکاری سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار ۱۵۰میلیون تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است. خسرو عزیزی دیروز در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری و شتاب‌دهی دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه لرستان با همکاری پارک علم و فناوری و با اعتباری بالغ بر 200میلیون تومان اجرا و به بهره‌برداری رسید. وی افزود: مرکز شتاب‌دهی این پروژه نیز با همکاری سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار 150میلیون تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است. رییس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه بستر اولیه ایجاد شغل شتاب‌دهی است، عنوان کرد: یکی از نوآوری‌ها در این زمینه‌، مرکز رشد واحدهای فناوری و شتاب‌دهی هستند که در کنار هم قرار دارند.

 بهره‌برداری از 950 پروژه عمرانی در استان تهران

تهران| سیدحسین هاشمی، استاندار تهران دیروز در جریان سفر به شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مجموع 2600میلیارد‌تومان سرمایه‌گذاری و هزینه شده است. هاشمی اظهار کرد: بخش عمده‌یی از پروژه‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی‌ها اجرا شده است. استاندار تهران افزود: بر همین اساس و با در نظر گرفتن هزینه‌های عمرانی این پروژه‌ها، مجموع اعتبارات عمرانی صرف شده در استان تهران به 4هزارمیلیارد تومان می‌رسد. هاشمی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال باید 300هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان تهران ایجاد کنیم که با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت، بخشی مهمی از این فرصت‌های مشاغل ایجاد شده است.

 صادرات بیش از 16 هزار تن کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری

شهرکرد| مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در 5 ماه ابتدای سال جاری 40میلیون و 235هزار دلار کالا به وزن 16هزار و 391تن از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است. اسماعیل ‌الله‌دادی با اعلام این خبر اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی لوازم‌خانگی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی و مغز بادام بوده که به کشورهای امارات، هند، عراق و افغانستان صادر شده است. وی افزود: طی این مدت صادرات کالا از لحاظ ارزشی 5 درصد کاهش داشته است. الله‌دادی گفت: در این مدت 58 میلیون و 682 هزار دلار کالا به وزن 4هزار و 994تن به گمرک استان وارد شده است.

 مشهد به عنوان «شهر معین گوهرسنگ‌ها» پیشنهاد داده می‌شود

مشهد| مسوول دبیرخانه شهر جهانی سنگ‌های قیمتی گفت: آنچه دبیرخانه در چشم‌انداز سال آتی در نظر دارد، معرفی مشهد به عنوان «شهر معین گوهرسنگ‌ها در ایران» است. ملیحه سلطانی پیرامون معرفی مشهد به عنوان شهر معین گوهرسنگ‌ها اظهار کرد: اقدامات اولیه درخصوص این پیشنهاد انجام شده و کارگروه توسعه در استانداری نیز شکل گرفته و تنظیم سند آن را در دستور کار قرار داده است. وی با بیان اینکه هدف تمامی شهرهای جهانی سنگ‌های قیمتی، هویت‌سازی با صنایع و معرفی فرهنگ و سنت است، افزود: کمک به ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد رقابت مثبت بین شهرهای کشور، جذب و افزایش گردشگران داخلی و خارجی، کمک به تجاری‌سازی شهرها، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، افزایش سرانه تولید ملی، گسترش بازارهای تخصصی و افزایش سهم در سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان جهانی صنایع دستی ازجمله دیگر اهداف شهرهای جهانی سنگ‌های قیمتی است.

 ۱۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل| مدیرعامل آب منطقه‌یی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته امسال ۱۰هزار و ۶۸۸ هکتار شبکه آبیاری در استان اردبیل با محوریت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود. اصغر سلیمان‌زاده دیروز در جلسه بررسی وضعیت شبکه‌های آبیاری در اردبیل افزود: مهم‌ترین هدف ما تامین آب شرب و کشاورزی به ویژه از محل آب‌های مرزی است که امیدواریم در این راستا بتوانیم به تمامی اهداف خود دست یابیم و شاهد بهبود وضعیت موجود با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری باشیم چراکه این مساله برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

ارسال نظر