پیاده‌روی دسته‌جمعی ممنوع!

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۶۰
پیاده‌روی دسته‌جمعی ممنوع!

 نیویورک تایمز

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارش اول خود به یک موضوع جالب و گیرا پرداخته و آن «پیاده‌روی» است. البته این پیاده‌روی که دستمایه گزارش اول روزنامه نیویورک تایمز شده نه در امریکا بلکه در کشور آفریقایی سیرالئون روی داده است.

تیتر گزارش اول این روزنامه در این خصوص این است: «پیاده‌روی: دشمن سیرالئون.». موضوع از این قرار است که مقامات سیرالئون دستورالعملی صادر کرده‌اند که براساس آن پیاده‌روی و دوی دسته‌جمعی را که تا پیش از این یک رفتار عمومی بود ممنوع کرده و اظهار کرده‌اند که هر کس این کار را انجام دهد یک رفتار جنایتکارانه کرده است.

به گفته پلیس سیرالئون، پیاده‌روی دسته‌جمعی باعث ترافیک و صداهای بلند موسیقی سبب آزار و اذیت مردم می‌شود و حتی در این میان دزدی از خانه‌های مردم هم صورت می‌گیرد. اما به گفته فعالان مدنی این ممنوعیت برخلاف سنت آزادی بیان و حقوق بشر است.

 وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در شماره آخر خود به موضوع توفان هاروی پرداخته و عکس اول خود را به آن اختصاص داده است. این توفان شدیدترین توفان امریکا در نیم قرن اخیر است به‌طوری که دیروز در هیستون تگزاس سطح آب در خیابان‌ها تا ارتفاع نیم متر بالا آمد و به مردم هشدار داده شد که اگر سطح آب بالاتر آمد به پشت بام‌ها بروند. در همین حال گزارش اول این روزنامه به عفو یک پلیس نژادپرست از سوی

ترامپ است.

ترامپ رییس پلیس سابق آریزونا را که به خشونت علیه مهاجران مشهور بود و در ماه گذشته به‌دلیل تمرد از مافوق خود برکنار و بنا بود دادگاهی شود را بخشود. این حرکت ترامپ موج ضدنژادپرستی را در امریکا به راه انداخت به‌طوری که قرار است از امروز یک راهپیمایی 10روزه علیه ترامپ در امریکا برگزار شود.

 چاینا دیلی

روزنامه چاینا دیلی چاپ چین هم گزارش اول خود را به رییس‌جمهور کشورشان اختصاص داده و نوشته که استقبال بی‌نظیری از آثار شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین، ‌در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن شده است. بنا بر گزارش این روزنامه کتاب «شی جین پینگ» با عنوان «حاکمیت چین» تاکنون بیش از 6 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش رفته است. این کتاب به 21 زبان دنیا ترجمه شده و در

 160 کشور جهان توزیع شده است.

این روزنامه به نقل از یکی از مترجمان این کتاب نوشته است که «این برای نخستین‌بار است که، ‌فلسفه، ‌ایده و برنامه‌های رهبر زنده چین برای جامعه بین‌المللی به چندین زبان منتشر می‌شود.»

 

ارسال نظر