ضرورت تمرکز بر صادرات غیرنفتی به کشورهای هدف

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۹۸
ضرورت تمرکز بر صادرات غیرنفتی به کشورهای هدف

سرپرست گمرک ایران در نشستی با صادرکنندگان و سازمان‌های همجوار بر تمرکز در صادرات غیرنفتی به کشورهای هدف تاکید کرد.

به گزارش ایبنا، فرود عسگری در نشست فوری با سازمان‌های همجوار و صارکنندگان برای تسهیل صادرات گفت: تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و دستیابی به رشد اقتصادی با افزایش صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است.

سرپرست گمرک ایران افزود: تسهیل و تسریع در انجام تشریفات صدور فرآورده‌های صادراتی غیرنفتی از اهداف مهم این نشست است. وی در جلسه مشترک با مقامات و مسوولان سازمان‌های همجوار و صادرکنندگان، تمرکز بر صادرات غیرنفتی به کشورهای هدف به ویژه قطر و روسیه را یک ضرورت برای کشور دانست و گفت: ما باید از این فرصت استفاده کرده و نباید از کشورهای رقیب عقب بمانیم.

عسگری با تاکید بر فرصت‌های صادراتی که پیش از این برای صادرکنندگان ایرانی ایجاد شده و با اشاره بر وجود مشکلاتی که مانع از بهره‌برداری کامل از آنها شد، هدف دعوت از مسوولان سازمان‌های همجوار و تشکل‌های بخش خصوصی را رفع این موانع دانست و توضیح داد: ما باید از تجربیات سال‌های گذشته استفاده کنیم و از فرصت صادرات به قطر و روسیه نهایت استفاده را ببریم.

وی در این نشست به مزیت‌های صادراتی به کشور قطر اشاره کرد و گفت: ما در دو حوزه مصالح ساختمانی و میوه و سبزیجات برای صادرات به قطر مزیت داریم و گمرکات بوشهر کوتاه‌ترین مسیر برای صادرات به این کشور است.

 

ارسال نظر